Vi er noen gutter som sykler sti i Fredrikstad. Jeg vet det er flere som driver med dette i området og kunne tenke meg å starte en fast tirsdagsklubb i Fredrikstad. Jeg prøver i dag. Oppstart Trondalen kl 18.00. Det blir stisykling i dette området.
Høres fint ut. Jeg kan ikke i dag da jeg skal prøve å finne nye stier rundt Børtevann. Og håper at man også kan starte fra andre steder en på Gressvik også. Fredrikstadmarka må man jo også sykle i samt at det er mange gode stier i Sarp også. Vi sees en Tirsdag
Tenkte å sykle i hele Fredrikstad. Gressvik, Slevik, Marka, Kråkerøy, Torsnes osv. Har en gpx fil på Torsnes som Bronx guida oss i forrige uke. Det var en sykt bra tur! Vi må få til noen turer i Sarp også. Fint å bli kjent andre steder en i sin egen bakgård. Tanken er at alle som er med kan delta i å dele kunnskap om sine favorittseier.
Er det lov for amatører å slenge seg på? Isåfall hadde det vært gøy å sykle med andre og lære litt. Passer litt dårlig idag da jeg allerede har avtalt med andre å sykle i Fredrikstadmarka, men en annen tirsdag kanskje.
Det er lov Som sakt så er det snakk om stisykling. Det er til tider teknisk. Men den beste måten å lære på er å være med andre.
Da vart første tur med tirsdagsklubben Fredrikstad unnagjort. Vi var 3 denne gangen, men fler er på gang:) Neste tirsdags tur blir annonsert senere denne uken så følg med!
Konge Andreas Fin blogg med litt info om diverse nettbutikker, Openstreetmap og tirsdagsklubben. Håper disse tiltakene gjør at det blir et litt større stimiljø her nede også. Bånn gass Andreas
Tirsdagsklubben 10/8 blir i Fredrikstadmarka. Oppmøte på parkeringsplassen på oversiden av stjernehallen kl 19.00. Se http://sti9sykling.blogg.no/ for mer info.
Jeg kan ikke bli med imorgen desverre, men er veldig klar videre i høst. Trenger helt klart tips til nye stier i området, har blitt mye repetisjon i det siste.
Da møter jeg forhåpentligvis klokka 19.00 og henger på så lenge jeg klarer. Skal vel alltids finne veien tilbake til stjernehallen om jeg detter for langt bak
Jeg noterer meg "Tirsdagsklubben Fredrikstad" bak øret, og kommer tilbake til det. Står i alle fall over foreløpig, dessverre. Følger med og venter på turrapporten, selvsagt.
Jeg hadde hatt nytte av å bli bedre kjent i Fredrikstadmarka. (Eller "bli kjent i det hele tatt", egentlig.)
Det blir normalt tempo og runden tar ca2 - 2,5 time tenker jeg. Vell møtt
Normalt for hvem?
Normalt for meg er skravling og bamsemums-tempo, mens normalt for andre kan være terskelpuls og fullt driv så bjørkeneveren spruter av treleggene.
Bamsemums-tempo og skravling er tingen. Det er ikke en opptrapping til Birken, men en leken stitur men flyt og nyt:) Mulig runden blir litt annerledes en hva som er på kartet, men lengden blir den samme.
Blir du med eller Stein? Den runden på kartet er nok rundt 10k, og siden det er i fredrikstadmarka er det begrenset hvor mye høydemeter og vrient knot det kan bli.
Så på 2.5t blir det nok rom for skravling.
Akkurat runden som er på kartet er nok betydelig mer enn 10km, men den er ganske rask å sykle. Mener at jeg har mer eller mindre identisk rute liggende inne på min GPS og den har lengde 21km. Hadde jeg vært dere hadde jeg sløyfet hele den mest nordøstlige sløyfen og tatt den mindre langs vannet som går nesten opp til skihytta. Akkurat der den følger vannet er en gullsti.