Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger råd - Noresund-Høgevarde-Tempelseter

Trenger råd - Noresund-Høgevarde-Tempelseter #980448 06/07/2010 13:11
D
Duet2 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Jeg har bare vært på Høgevarde vinterstid og hadde tenkt meg på en fottur i helga. Men så fant jeg denne tråden og det frister stort å sykle isteden.

Terrenget ved skiheisene på Norefjell har muligens forandret seg litt siden 2005, så derfor lurer jeg på om det er noen som har tips til hvor jeg bør starte og evt har noen veimerker som jeg kan peile meg inn på om jeg sykler meg bort ICON_SMILE

Planen er å starte i Noresund fredag eller lørdag, trå opp til Høgevarde hvor jeg overnatter ute før jeg sykler ned til Tempelseter og hjem til Åmot.
Hvis noen er interessert i å slå følge send en PM.

mvh,
Ørjan

Re: Trenger råd - Noresund-Høgevarde-Tempelseter [Re: Duet2] #983067 11/07/2010 09:40
D
Duet2 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
Fra Norefjellstua til Høgevarde er det kurant å sykle, men vi forandret planene så det ble ikke noe av nedfart til tempelseter og ikke overnatting. Den ruten så ganske kjørbar ut - i motsetning til h*lvetet vi rotet oss inn.
På forhånd virket det litt kort å sykle ned til tempelseter, så vi skulle ta veien til Flå via Toveseter. Baaad baaad mistake.

Fra det øyeblikket vi tok av fra stien Høgevarde-Tempelseter og begynte på DNT-stien til Toveseter, var vi på vei inn i hengemyra.
Vi dyttet/bar sykkel i ca 4 timer, opp og ned flere topper, gjennom flere kilometer med myr, krattskog og dårlige/trange stier.

Re: Trenger råd - Noresund-Høgevarde-Tempelseter [Re: Duet2] #983274 11/07/2010 19:40
S
samuel Offline
Avhengig
Avhengig
S
Jeg startet på Norefri (helt neders ved stolheis starten) og syklet opp de grønne og blå bakkene til Sandumseter. Det gikk fin fint. Etter det gikk turen fra Skistua og opp heisanlegget til toppen av fjellheisen. Her er det en markert turistforreningen løype som var fin å sykle på. Det var målet for min tur så jeg suste ned til Norefri igjen.

Gjorde dette på fredag så da kunne jeg vell ha vært med ett stykke.

Håper turen var fin.
Er det noen som har tips på lett sti/skogsvei på Norefjell så rop ut. Gjerne med sporlogg. Må få med kona på slike morsome ting også!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå