Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 30 av 32 1 2 28 29 30 31 32

Bikerank Norway Beta

Re: Bikerank Norway Beta [Re: Lars V] #2203573 11/05/2016 14:03
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Lars V
Masse kudos for jobben som er lagt ned! Koser meg mye med statistikkene og sammenligningene spesielt.

Noen mulighet for å slippe til en liten dugnadsgjeng med over middels it-kunnskaper som kan avhjelpe deg med innlasting av resultater?

Eller er det for mange muligheter til at ting blir feil så vinninga går opp i spinninga?

Dette er en utfordring som jeg har brukt mye tanketid på. ICON_SMILE

Jeg holder faktisk på med et eksperiment nå, hvor jeg har et håp om å få til full dugnad (communitydriven) import av resultater i løpet av året.

Siden UX kunnskapene mine er litt under middels ser ikke siden så bra ut akkurat nå, men hvis du ser her: http://www.rittranking.no/import så ser du listen av ritt som venter på import. Tallet bak spørsmålstegnet er profiler som ikke ble automatisk matchet, og som må ha manuell sjekk.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: bolav] #2203697 12/05/2016 06:16
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: bolav
Masse kudos for jobben som er lagt ned! Koser meg mye med statistikkene og sammenligningene spesielt.

Noen mulighet for å slippe til en liten dugnadsgjeng med over middels it-kunnskaper som kan avhjelpe deg med innlasting av resultater?

Eller er det for mange muligheter til at ting blir feil så vinninga går opp i spinninga?

Jeg holder faktisk på med et eksperiment nå, hvor jeg har et håp om å få til full dugnad (communitydriven) import av resultater i løpet av året.

Siden UX kunnskapene mine er litt under middels ser ikke siden så bra ut akkurat nå, men hvis du ser her: http://www.rittranking.no/import så ser du listen av ritt som venter på import. Tallet bak spørsmålstegnet er profiler som ikke ble automatisk matchet, og som må ha manuell sjekk.

Ser at navnematchen er en skikkelig utfordring. Sitter med store persondatabaser på jobben til vanlig og vet jo at navn ikke er en god identifikator. Til og med person-/fødsels-nummer har sine klare begrensninger. Men i filene du får har du vel ikke så mye annet enn navn å leke med.

Forhåpentligvis blir dette bedre med standardiserte påmeldingsløsninger der alle har en profil de melder seg på med.

Men UXet ditt ser ikke så galt ut. Men savner en en liten bruksanvisning til beste praksis med noen eksempler. Prøvde meg på ett par ritt og noe var opplagt, mens andre var jeg mer usikker på.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Bikerank Norway Beta [Re: bolav] #2203698 12/05/2016 06:18
L
Larsejoh Offline
Fersking
Fersking
L

Masse kudos herfra også! Alltid moro å sammenligne resultater og se på statestikken.

Jeg var inne å så på et ritt som jeg har syklet på importoversikten og det så ut som alle påloggede brukere kan matche profiler som ikke ble automatisk machet.
Stemmer det at alle påloggede brukere kan ta den manuelle sjekken?

Re: Bikerank Norway Beta [Re: bolav] #2203702 12/05/2016 06:35
bah Offline
Entusiast
Entusiast

Veldig bra. Mye kudos fra meg også for jobben du gjør ICON_SMILE

Vil du overføre denne dugnads-koden til xcranking også?

Re: Bikerank Norway Beta [Re: Larsejoh] #2203806 12/05/2016 09:27
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Larsejoh

Masse kudos herfra også! Alltid moro å sammenligne resultater og se på statestikken.

Jeg var inne å så på et ritt som jeg har syklet på importoversikten og det så ut som alle påloggede brukere kan matche profiler som ikke ble automatisk machet.
Stemmer det at alle påloggede brukere kan ta den manuelle sjekken?

Ja. Ideen er å sjekke kvaliteten. Hvis det er noen som gjør mye feil, vil deres stemmer bli mindre viktige.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: bah] #2203807 12/05/2016 09:28
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: bah

Vil du overføre denne dugnads-koden til xcranking også?

Kommer til XCR i løpet av mai.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: Lars V] #2203811 12/05/2016 09:30
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B
[quote=bolav]
Men UXet ditt ser ikke så galt ut. Men savner en en liten bruksanvisning til beste praksis med noen eksempler. Prøvde meg på ett par ritt og noe var opplagt, mens andre var jeg mer usikker på.

Takk. ICON_SMILE

Jeg kan godt svare på spørsmål, men jeg er ikke veldig god til å lage bruksanvisning. Kort fortalt er det dette jeg gjør:

- Hvis jeg vet det er feil fordi jeg skjønner hvilken rytter det er så søker jeg opp denne.

- Hvis jeg ser skrivefeil i navnet så prøver jeg å søke etter riktig.

- Hvis det er flere som heter det samme prøver jeg å tenke meg til hvem det kan være, basert på klasser, klubbtilhørighet og andre syklede ritt.

- Hvis det er mellomnavn og forkortelser sjekker jeg hvordan det er med/uten disse.

- Bjørn-Olav

Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2203851 12/05/2016 11:18
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Skjønte ikke med en gang at det var en stemmegivning, men det var en god ide ICON_SMILE

Og for å forbedre ideen så bør man kanskje presentere de feilene som har færrest stemmer først så man kjappere får tilstrekkelig antall stemmer? (Hva er tilstrekkelig?)

Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2203892 12/05/2016 12:33
bah Offline
Entusiast
Entusiast
Fikk bare lov til å matche et visst antall fra hvert ritt? Hvorfor ikke alle?

Skjønte heller ikke at det var stemmegivning ICON_SMILE

Re: Bikerank Norway Beta [Re: Lars V] #2203912 12/05/2016 13:13
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B
Skjønte ikke med en gang at det var en stemmegivning, men det var en god ide ICON_SMILE

Og for å forbedre ideen så bør man kanskje presentere de feilene som har færrest stemmer først så man kjappere får tilstrekkelig antall stemmer? (Hva er tilstrekkelig?)

Lagt opp til 3 stemmer pr. feil nå. Du får lov til å matche alle, men tallet som vises er antall feil * 3, så da må noen andre ta over når du har stemt på alle. ICON_SMILE

Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2204146 13/05/2016 08:27
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Ser ut som du har fått litt hjelp etterhvert ICON_SMILE

Og merker store kvalitetsforskjeller i listene. For eksempel er det jo litt krise når det mangler klubbtilhørighet i listene fra birkenarrangementene..

Ett par spørsmål:
- Dubletter: Hvordan skal vi håndtere det når det er flere treff i databasen som er "riktige".
- Der andre har stemt feil og jeg vet med sikkerhet hva som er riktig (feks: ryttere i egen klubb jeg vet har deltatt i ett gitt ritt, men har ett vanlig navn som flere har)

Re: Bikerank Norway Beta [Re: Lars V] #2204167 13/05/2016 09:02
B
bolav Offline
Entusiast
Entusiast
B

Og merker store kvalitetsforskjeller i listene. For eksempel er det jo litt krise når det mangler klubbtilhørighet i listene fra birkenarrangementene..

Velkommen til min verden. Birken må jeg ta litt tak i. De endret jo masse i det siste, som har gitt resultatlistene dårligere kvalitet.

Ett par spørsmål:
- Dubletter: Hvordan skal vi håndtere det når det er flere treff i databasen som er "riktige".

Det beste er hvis man slår de sammen.

Gå hit: http://www.rittranking.no/feedback/join og skriv inn IDene til de to profilene, og slå de sammen, etter det velger man den profilen som har mer enn 0 ritt i listen. ICON_SMILE

- Der andre har stemt feil og jeg vet med sikkerhet hva som er riktig (feks: ryttere i egen klubb jeg vet har deltatt i ett gitt ritt, men har ett vanlig navn som flere har)

Ikke så lett der. Foreløpig er det beste å fikse det i ettertid her:

http://www.rittranking.no/feedback/split

Etterhvert så håper jeg å kunne gi ekstra tilgang til brukere som er flinke, og gjør lite feil, slik at man kan legge det inn absolutt, istedetfor å stemme.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2330050 04/08/2016 09:49
kensol Offline
Entusiast
Entusiast
Kan du si noen om hva som ligger til grunn for prioriteringene av ritt Bjørn-Olav? Har lagt til Sjusjørittet for import, tenke det var rimelig rett fram med EQ-timingstandard, men ser at det ikke blir tatt i kronologisk rekkefølge.

Finnes det andre (bedre) måter å melde inn resultater på enn link i Import-skjemaet?

"It doesn't get easier, you just go faster"
-Greg Lemond
Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2334002 15/08/2016 09:13
MoaDude Offline
Medlem
Medlem
Ser det ligger veldig mange ritt med status "Unknown" for import, men vet at f.eks. Molde Challenge var blitt autorisert for import av ihvertfall 3 stykker før det fikk status "Unknown". Er det noe mer "folket" kan gjøre for å hjelpe med importen?

Re: Bikerank Norway Beta [Re: bolav] #2336673 22/08/2016 13:10
hje Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Elgvenn2
Ser det har begynt å tikke inn noen 2016-ritt nå. Savner imidlertid muligheten til å importere 2016-ritt som er nye av året. Virker som om prosjektet er på veldig best effort basis akkurat nå, noe som jo er litt synd.

Ny unge 5. januar og lite økonomi i prosjektet er svaret dere er ute etter. Jeg kan fortelle at jeg syklet Askerrunden på torsdag som første _sykkelturen_ min i år. Jeg håper å gi systemet mer mulighet for selvbetjening, men lider litt under at UX/brukervennlighetsferdighetene mine er langt under middels.

Ritt som ikke ligger inne fra før kan sendes til support@rankingnorway.zendesk.com

Hei
Er det mye jobb å oppdatere denne? Er jo middels interessert siden jeg står på lista :-)

Specialized
Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2336803 22/08/2016 19:04
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Hmm, har prøvd meg litt på import delen på Sandefjordrittet nå, men ser ut som jeg går i loop på "matchinga" av nye ryttere. Får opp samme rytter hver gang. Kan det ha noe med at jeg startet matchingen tidligere på en "ugyldig" import?

Hva gjør man for å få starte på nytt? Prøvde å fjerne cookies for rittranking i håp om at det ble lagra lokalt, men det var vel kanskje litt naivt. ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2340968 02/09/2016 05:50
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
...forstå jo etter hvert at det var avstemning ja.

Nå ligger det i hvert fall en haug med ritt i status "klar for autorisasjon", betyr det at bolav må inn å gjøre noe for at det skal komme inn i lista?

Burde kanskje dette også være en mulighet som brukerne kan ta?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2348190 22/09/2016 12:26
N
nohgod Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Noen som vet om/hvordan vi kan slette resultater for andre som åpenbart er feil? Finner bare funksjon for å splitte resultater, som da må overføres til en annen ID.

Ser at Stomperudrittet 37km har fått inn 2 stk på toppen på Rittranking, mens de i resultatlista til EQ står med DNF. For den ene vet jeg positivt rittet ble avsluttet i ambulanse, så hvordan det har kommet opp tider her likevel, lurer jeg litt på.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: nohgod] #2348210 22/09/2016 13:15
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: nohgod
Noen som vet om/hvordan vi kan slette resultater for andre som åpenbart er feil? Finner bare funksjon for å splitte resultater, som da må overføres til en annen ID.

Ser at Stomperudrittet 37km har fått inn 2 stk på toppen på Rittranking, mens de i resultatlista til EQ står med DNF. For den ene vet jeg positivt rittet ble avsluttet i ambulanse, så hvordan det har kommet opp tider her likevel, lurer jeg litt på.

En hypotese er at listen er importert fra EQ timing før rytteren fikk DNF i lista.

Re: Bikerank Norway Beta [Re: MortenML] #2414023 12/06/2017 11:24
Marsan Offline
Entusiast
Entusiast
Gøy med rittranking syns jeg.

Prøver å hjelpe til å importere resultater også, men har et konkret problem nå.

Jeg importerte et ritt der kilden er eqtiming. Det er flere klasser jeg ikke ønsker å ta med i resultatet der klassen er trim eller at løypelengden er annerledes fra opprinnelig arrengement.

Hvordan kan jeg slette klassene jeg ikke ønsker å ta med i enderlig resultat fra import_lines?

Re: Bikerank Norway Beta [Re: nohgod] #2414369 13/06/2017 12:26
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: nohgod

Jeg har fått løst tilsvarende problem tidligere. Jeg la det da inn som en sak under menyvalget 'Tilbakemelding | Andre Tilbakemeldinger' dvs på denne linken: https://rittranking.no/feedback/other Det tok litt tid (ca 3-4 uker), men det ble rettet og rankingpoeng beregnet på nytt.

Side 30 av 32 1 2 28 29 30 31 32

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå