Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe?

Re: Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe? [Re: thomand] #942057 13/05/2010 12:24
cayman Offline
Ringrev
Ringrev
Quote:
Er det 18" som gjelder til sti-bruk?

Ettersom ingen har svart på dette ennå kan jeg jo starte debatten (som antakelig følger i kjølvannet her)...

Jeg har ikke prøvd mmmbop'en men det ser ut til at min stisykkel har tilnærmet identisk geometri (unntaket er 3mm kortere kjedestag og høyere krank på min). Jeg er like høy som deg og trives godt på 16" ramme med 23" effektivt overrør. Jeg bruker dessuten 50mm stem og bredt styre og synes dette funker bra til mitt bruk. Jeg opplever riktignok sykkelen som litt for lett foran i de bratteste motbakkene men for meg er det en lav pris å betale for å få gode egenskaper bortover/nedover på tighte stier (jeg er blant de som ikke synes det er spesielt spennende å sykle oppover).

Det er sikkert mange meninger om hvordan en stisykkel bør være og det er nok ikke alle som ønsker å ha en såpass liten og kompakt sykkel. Om man foretrekker heldagsturer i lett terreng eller om man bare vil "blaste" på tighte og tekniske stier påvirker antakelig den enkeltes valg her tipper jeg.
Flott terreng på bildene dine forresten, stiene der ser for meg ut til be om en liten sti-rakett :-) Jeg ville nok ha gått for 16 tommeren hvis det var meg men ønsker selvsagt lykke til med prosjektet uansett hva du velger!

Kristian

Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Re: Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe? [Re: cayman] #942279 13/05/2010 18:41
thomand Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ser ut til at det blir 16" faktisk. Spørte ragley på facebook, og fikk til svar at jeg skulle ha 16, med mindre jeg kjørte "steadily", men vet ikke helt hva han mente med det. Men ingenting med kjøringen min har noe med steady og gjøre ihvertfall ICON_SMILE så velger nok å høre på rådet.

Ett spørsmål til: Måles effektiv overrør lengde fra toppen av senter seterør til toppen av senter styrerør?

If in doubt, flat out
Re: Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe? [Re: thomand] #951224 25/05/2010 20:26
L
ludo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Og hvor er langenes? jeg kommer!

Re: Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe? [Re: ludo] #969979 18/06/2010 20:43
Iron Fist Offline
Fersking
Fersking
Hei. Jeg er ny på forumet og vurderer forskjellige sykler i kategorien "gruscruiser". Dvs en hardtail jeg kan sykle til skogen med (for treningens del) og deretter sykle sti. Jeg vurderer en Marin Rocky Ridge.

Mmmbop-prosjektet ser spennende ut. Hva er status pr dags dato?

Re: Hvilken hardtail MTB skal jeg kjøpe? [Re: Iron Fist] #970184 19/06/2010 11:20
thomand Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Status er vel at hardtail kjøp er utsatt. Vi ble plutselig noen stk som begyndte å sykle landevei sammen, så får nesten ikke tid til å sykle offroad.
Blir vel til at jeg handler en billig billig vintersykkel heller. Tror det blir denne:

If in doubt, flat out
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå