Er det 18" som gjelder til sti-bruk?
Ettersom ingen har svart på dette ennå kan jeg jo starte debatten (som antakelig følger i kjølvannet her)...
Jeg har ikke prøvd mmmbop'en men det ser ut til at min stisykkel har tilnærmet identisk geometri (unntaket er 3mm kortere kjedestag og høyere krank på min). Jeg er like høy som deg og trives godt på 16" ramme med 23" effektivt overrør. Jeg bruker dessuten 50mm stem og bredt styre og synes dette funker bra til mitt bruk. Jeg opplever riktignok sykkelen som litt for lett foran i de bratteste motbakkene men for meg er det en lav pris å betale for å få gode egenskaper bortover/nedover på tighte stier (jeg er blant de som ikke synes det er spesielt spennende å sykle oppover).
Det er sikkert mange meninger om hvordan en stisykkel bør være og det er nok ikke alle som ønsker å ha en såpass liten og kompakt sykkel. Om man foretrekker heldagsturer i lett terreng eller om man bare vil "blaste" på tighte og tekniske stier påvirker antakelig den enkeltes valg her tipper jeg.
Flott terreng på bildene dine forresten, stiene der ser for meg ut til be om en liten sti-rakett :-) Jeg ville nok ha gått for 16 tommeren hvis det var meg men ønsker selvsagt lykke til med prosjektet uansett hva du velger!
Kristian