Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.
Det som jo er fantastisk er at det ser ut som at to personer blir mer eller mindre direkte truffet, mens en annen raser ned sammen med broen. Likevel rapporteres om kun én skadet.
Det er nesten så en ikke tror det en ser. Kan sånt ha sammenheng med mobilbruk og totalt uoppmerksomhet på det en skal gjøre, finnes det noen andre mulige årsaker.
Hvorfor nevnes mobilbruk, jo jeg har blitt en mobil i bil hater. I våres holt vi på å fronte med en som tasta melding, han var så nære så det var ikke til å ta feil av. I går ble fruen nesten meid ned på fortauet av en som også, helt riktig satt med begge hendene på toppen av rattet med en mobil og tasta. Der spora jeg av beklager, men nå for helvete noen få satt ned foten og totalforby mobiltelefoner påslått i bil. Handsfri, nei kast dritten så langt det går, slutt å skryte av hvor flinke en er til å bruke handsfri.
Sunnås har mer enn nok å gjøre så det er helt unødvendig å la de få fler.
(Dette var ikke til deg Geir, det bare ble sånn )
Redigert av StigB; 28/01/201015:03. Rediger grunn: En liten avklaring
Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.
Det er de samme trailerne, og hele videoen er gjennomredigert med utgangspunkt i den første.
Denne slutter med en URL, specializedmovies.com, som fører ingen steder, men det er godt mulig at Specialized hadde en markedsføringsside med film for tre år siden. Hva vet vel jeg?
Hmmm, akkurat samme situasjonen, der en lastebil med planet oppe som kjører inn i ei bru, hendte for noen år siden i nærheten av Bærum sykehus. Brua raste riktignok ikke ned, men sjåføren ble slått bevisstløs og lastebilen fortsatte uten kontroll til den krasjet i et tre i en nærliggende barnehage.
When will they ever learn...
Jeg har vært nær ved å gjøre det i mine dager som student når jeg kjørte lastebil når anledningen bød seg for å få råd til øl.
Var på vei mot en lav jernbanebro midt i rushtrafikken, kom på at bilen var litt for høy når jeg nærmet meg brua, måtte prøve å rygge tilbake til rundkjøringen jeg kom fra og det ble et kaos med biler, heldigvis kom det en politibil etter et par minutter og hjalp meg på rett spor.
Er bare en liten forglemmelse så er uhellet ute.
Hvor mange har ikke glemt et eller annet på biltaket på personbilen?
Når lastbiler rygger lager de lyd, slik att man ska bli oppmerksom på att noe skjer. Hvorfor finnes ikke samme mekanisme når man har planet oppe? Jeg vet att man ved anleggsarbeid osv ofte trenger å kjøre korte stunder med planet oppe, men det kan da ikke være så farlig med litt ulyd den korte tiden? Eller att man lager en fartsbegrensning som gjør att man f.eks. ikke kan kjøre fortere enn 10km/h eller noe med planet oppe?
Gangbrua over Griniveien, som knyttet sammen grusveien langs Griniveien med bakveien gjennom næringsparken, og dermed ga et flott alternativ til å sykle i veien, har vært vekk siden et drøyt år. Har ikke hørt noe om når den eventuelt skal bygges opp igjen.