pent brukt primært på asfalt og den uten tvil den beste xc-gaffelen jeg har vært borti med klar margin. Lettere og stivere enn alt av konkurrenter på markedet - dvs kun nyere leftyer som er lettere. Solo air innmat. Kan med adapter brukes på alle rammer hvor styrerørslengden ikke blir for kort på ( Lengden mellom kronene kan ikke forandres så om en har en xl-ramme av en annen fabrikant kan en slite litt). Manuell lock out på toppen, samt retur-innstillingsmulighet. Luftrykk stiller en på bunnen.
bilder kommer
pris: hb0 4000 for bare gaffelen eventuelt hbo 4500 med stem/steerer og styrelager (ergo kan en legge til 500kroner for stem/steerer + styrelagerpakken)
det ene lageret i styrelagerpakken er litt slitt, det andre i god form.
frakt dekkes av kjøper.
spørsmål eller bud kan komme i tråd. Om du lurer på noe av generell art, søk på forumet da disse har vært diskutert en del, gå innpå www.cannondale.com eller spørr meg.
eh, litt usikker på det gitt. Tror den er 110m, minus 5 grader med klemme til oversize. Har utrolig nok ikke målestokk i heimen og kommer ikke på noe annet jeg har som jeg kan måle med heller
det er ingen justeringsgrad på carbon-leftyene, så headtuben må¨være maks en viss lengde. Som den idioten jeg er har jeg dessverre ingen tommestokk, men jeg mener å huske at målet kom opp tråden om å konvertere en lefty-gaffel til 29'er som vi hadde for litt siden (link kommer)
Det jeg fortsatt ikke helt skjønner er hvordan jeg skal måle ut hvorvidt det passer. Hva er avstanden mellom disse to klemmene på gaffelen og som må settes mot en sånn en?
Og såfremt styrerøret på ramma er så kort at det går mellom disse klemmene på gaffelen (burde være god margin på en 29er?) så må det vel fylles opp med spacere, siden avstanden mellom disse klemmene er gitt? Spacere over eller under?
eBay-linken gir vel en del info? 138mm mellom klemmene på en "vanlig" lefty, spacere oppå styrerøret (tviler på at en vanlig spacer tåler kreftene som går mellom nedre krone og styrelager...).
merk at om en vil ha pakken med stem/steerer medfølger det orginalt styrelager fra Cannondale (lagercups og lagre) som ikke er avbildet her. Standen er god på det ene lageret, litt mer slitt på det andre.
Denne er over 250gr lettere om jeg husker riktig, er stivere og demper minst like bra. Bare så det er sagt liksom.. Ikke billig, men det er en grunn til det. Som nevnt tidligere er dette uten tvil den beste xc gaffelen jeg har prøvd - med headshock dlr, f100, mantiou r7 toppgaffel, reba og sid som sammenligningsgrunnlag. Som saken på forsiden sider, det helper ikke om noe er lett om det føles som en nuddel. Leftyem er både stiv. veldig lett og demper meget bra.
Ja, jeg målte på min. Ca 13.8cm maks avstand mellom crown race og toppen på styrelager. [spam]Jeg har forøvrig et 1 1/8" kronerør med spacing liggende om noen tenker å sette denne på en vanlig ramme.[/spam]
Jeg er interessert. Hvor gammel er denne Leftyen? Tidligere eiere? Er den strøken, eller har den feil? Har den vært på service? Når og hvor? Du kan ringe meg på 99637841
jeg tar det i plenum om det er noen andre som lurer: 1) den er så vidt jeg vet 08 2) den stod på en sykkel jeg kjøpte fra Glade Hjul hvor en ansatt der akkruat hadde bygget den opp. Sykkelen var knapt nok brukt. 3) så vidt jeg vet er den strøken. Jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer med den og alt har fungert som det skal. Selges as is. 4) Den har vært på service hos Sykkeldelisk tror jeg (hvor det er stedet, ikke om den har vært på service jeg er usikker på...). Den var på service rett før jeg fikk den. Jeg har ikke brukt den mye, eller hardt, så den har ikke vært på service siden. Jeg fikk den som nevnt i sommer.