Kan bli en spennende trase det der, fjell og en del myrområder. Får håpe de kan avvikle rittet i juni, blir det i august så er det jo mer enn nok ritt å ta av fra før.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Re: Muligheter for Flykningerittet neste år
[Re: Arve05]
#81440517/09/200914:46
Jeg er nå skeptisk allerede: "- Det er liten vits i å ha ei løype som mange kommer og sykler første gang, men som de synes er så krevende at de ikke kommer tilbake. Målet må være å ha ei løype som er såpass egnelig for massen, at de har lyst til å komme tilbake år etter år. Den løypa som vi syklet i helga hadde et par partier som var mer «downhill» enn terrengsykling. Det bør det ikke være i Flyktningerittet, sier han.
Og legger kjapt til:
- Men med gravemaskinarbeid og litt rydding så vil det bli veldig bra. Det er en spennende trase som venter syklistene hvis det blir ritt, sier han."
[Re: EgilS]
#84191502/11/200918:45
Jeg var med og prøvde traseen. Om alt går som planlagt, blir dette garantert ikke et kjedelig grusritt! (d blir fortsatt noe grus, slik som veldig mange andre ritt har?)
Legger med høydeprofil og GPS-track fra Torpet. Dette er ikke endelig trasè. Starten skal gå fra Gäddede.
Redigert av Petter Aa; 13/12/200916:28.
[Re: Petter Aa]
#86777824/12/200915:13
31. juli? Da krasjer det sannsynligvis med Aursjørittet (og Grenserittet).
Dumt... Aursjørittet blir da for de som liker å sykle på grusveger samt en stygg motbakke mens Flyktningerittet for de som liker terrengsykling. Tror dessverre at Aursjørittet vinner siden det er godt innarbeidet og geografisk plassering. Jeg kunne tenkt meg et ritt midt i juni siden det er stappfullt av ritt siste halvdel av sommeren mens få tidlig på sommeren.
Flyktningerittet vil nok bli et "alt-mulig-ritt". Med både asfalt, kjerreveg, grus og sti. Vi strever med å få til ei løype som fenger så mange som mulig, uten at det blir noe "barneritt"
Angående Ausjørittet, så kan det nok stemme at det ligger mer tilrettelagt for flere deltagere, men jeg vil tro at interessen for et større terrengritt nord for Trondheim og sør for Mosjøen vil trekke folk som ikke gidder å kjøre mange mil sørover vær gang de skal delta på et ritt.
Jeg gleder meg veldig, og håper flere tar turen nordover
[Re: Petter Aa]
#87345112/01/201019:26
Får man til et variert ritt med bra innslag av terreng så er dette helt klart et bedre alternativ enn Aursjørittet for min del. Høydeprofilen så dessuten ut til å passe meg med en skikkelig motbakke på slutten.
Med start i Sverige er det kanskje muligheter for at fruen stiller som sjåfør også.
[Re: egbl]
#87769422/01/201010:54
31. juli? Da krasjer det sannsynligvis med Aursjørittet (og Grenserittet).
I følge denne siden arrangeres Aursjørittet 7. august i år. Da blir det ikke krasj. Grenserittet arrangeres også 7. august.
Så vidt jeg krasjer Flyktningerittet ikke med noen andre ritt :-) Forøvrig finner dere datoer på en del ritt til høyre på denne siden: http://fintur.no/flyktningerittet
Jeg er med :-) Nå gjelder det bare å fyre opp broder'n slik at han blir med på rittet også så jeg kan slå ham både på rennet og rittet. Bør være plankekjøring å slå ham på rittet, hehe. Gleder med til siste bakken. Full spurt og totalsprekk
[Re: posn]
#87896825/01/201020:47
Er dette landeveisritt eller terrengritt? Bilde øverst på forsiden viser en racer, og under praktisk står det "70 km turritt Landevei og terreng". Kan man velge eller...
Egil S - litt forvirret
[Re: EgilS]
#96297009/06/201011:13