Sykkelener'n 2010
|
Re: Sykkelener'n 2010
[Re: Statham]
08/08/2010 12:56
|
aktiviteten
Ivrig
|
Ivrig
Ser at det var en tabbe og ikke å ha kjørt seedet ritt før eneren eller at jeg faktisk skulle ha meldt meg på elite klassen, startet i klassen 35-39 kl 10.30 og den første milen så var det ingen som var int i kjøre lå store parten av tiden i front til vi krysset hovedveien, og den første dalen var vi 3 stk som byttet på å dra, men det var 3-5 andre som bare lå i dragsuget bak og aldri var i front. opp de siste bratteste bakkene den første dalen kilte jeg kjedet mellom minste og stor klinga (kun to klinger foran) og måte av sykkelen for å få på kjedet, greide da ikke å ta i gjen den gruppen som jeg hadde sittet i, terrengpartiet ble det jo kø kjøring og kjørte forbi der det var mulig men tapte mye tid, ned første del av terrengpartiet gikk det ganske greit og syklet fra de fleste, mens siste del så ble det kø og det ble vel 3 stopp totalt.
Inne på grusveien igjen så hadde jeg ingen gruppe å kjøre sammen med, og det ble å sykle alene for å ta igjen folk som hadde startet tidligere
Endte opp på 2.58 og er sånn greit fornøyd med tanke på at det var kø kjøring og lite gruppe kjøring.
Men starter vel adri så sent igjen neste år, det var en tabbe.. Sitter med samme følelsen, blir bra neste år da man forhåpentligvis kommer litt lengre frem. Jeg lå nok ca 10 min bak deg på toppen og jeg skal love deg at det var saaaktekjøring ned terrengpartiet da. Vi nådde igjen en haug med damer som nektet å flytte seg:-) Neste år skal jeg under 3 timer, da uten tryn og kjedetrøbbel!
40årskrisesylist
|
|
|
[Re: Kriss]
08/08/2010 13:08
|
Øyvind V
OP
More than words
|
OP
More than words
Dessuten er utviklingen i allefall positiv: 2008: 3:16, 40 min bak vinneren 2009: 2:35, 17 min bak vinneren 2010: 2:36, 12 min bak vinneren med 2 pungteringer og en tur av veien.. Neste år sier jeg bare! Dæven ta, det begynner å gå fort, Kriss! I 2008 var jeg 7 minutter før deg, men så gikk det rett vest... 19 minutter bak i 2009, og i år var jeg ikke med. Men neste år... 
|
|
|
[Re: AsmundBjorshol]
08/08/2010 13:51
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Heisann. Hvilken sykkel har du? Jeg stod sammen med noen barn med flagg ved passering E6 etter ca ei mil og skrøt av en sykkel..... Haha, det må så klart ha vært min. En "sandfarget" On-One. Store hjul og karbongafel. Kan ikke ha vært noe annet dere skrøt av nei. -Øyvind-
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
08/08/2010 14:22
|
Ruslebiffen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Da har jeg fått syklet av meg skuffelsen med en tretimers lapskaus økt på sti med spark'n i finværet og funnet ut at jeg bør være fornøyd. Det gikk greit og holde hjulet til Sturla gjennom terrengpartiet og vi var i følge sekundanten 2,5 min bak Ola på toppen noe som tyder på at både beina og teknikken funker ganske bra.. Dessuten er utviklingen i allefall positiv: 2008: 3:16, 40 min bak vinneren 2009: 2:35, 17 min bak vinneren 2010: 2:36, 12 min bak vinneren med 2 pungteringer og en tur av veien.. Neste år sier jeg bare! Knallbra ! Jeg kontrer med : 2009 2.57 - Langt bak vinneren 2010 3.21 - Enda lenger bak vinneren neste år .... Ser jo nå at det å hvile seg i form ikke nytter over lengre perioder. Man må faktisk trene 
|
|
|
[Re: Ruslebiffen]
08/08/2010 21:19
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Bra arrangert ritt!
Bakkene opp åkeren fra E6 gjorde et litt for sterkt innhogg for meg. Hadde lest advarslene her, men hadde ikke trodd jeg kom til å være så kjørt så tidlig i rittet...
Turen oppover Vinstradalen i seg selv var ikke så ille, og terrengpartiet var greit å komme seg gjennom.
Noen som vet når bilder kommer på nett?
|
|
|
[Re: simson]
08/08/2010 21:44
|
PetterR
Entusiast
|
Entusiast
I flg brosjyrene vi fikk i "startposen" skulle vel bildene komme 13. august. Tror det blir bedre bilder enn i fjor... Fotografen i år sto jo midt i en av de verste motbakkene. Gliste godt til han i fjor, men tror jeg grein i år... :-s Neste år setter de'n sikkert i "80-sonen" ned mot mål... 
Mosjonist!
|
|
|
[Re: aktiviteten]
08/08/2010 22:57
|
AsmundBjorshol
Ringrev
|
Ringrev
Sitter med samme følelsen, blir bra neste år da man forhåpentligvis kommer litt lengre frem. Jeg lå nok ca 10 min bak deg på toppen og jeg skal love deg at det var saaaktekjøring ned terrengpartiet da. Vi nådde igjen en haug med damer som nektet å flytte seg:-) Neste år skal jeg under 3 timer, da uten tryn og kjedetrøbbel!
Jeg ønsker deg all verdens godt neste år, Aktiviteten. Unner deg å slippe å ha kjedetrøbbel og å tryne neste år. Er enig med deg i at disse hersens damene ikke burde fått lov å være med på dette, ikke minst når de ødedlegger så masse for deg
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
|
|
|
09/08/2010 06:49
|
aktiviteten
Ivrig
|
Ivrig
Sitter med samme følelsen, blir bra neste år da man forhåpentligvis kommer litt lengre frem. Jeg lå nok ca 10 min bak deg på toppen og jeg skal love deg at det var saaaktekjøring ned terrengpartiet da. Vi nådde igjen en haug med damer som nektet å flytte seg:-) Neste år skal jeg under 3 timer, da uten tryn og kjedetrøbbel!
Jeg ønsker deg all verdens godt neste år, Aktiviteten. Unner deg å slippe å ha kjedetrøbbel og å tryne neste år. Er enig med deg i at disse hersens damene ikke burde fått lov å være med på dette, ikke minst når de ødedlegger så masse for deg Småkvass den siste setningen gitt... Selvfølgelig vil jeg ha damer med på sykkelritt, har jeg sagt noe annet?
40årskrisesylist
|
|
|
09/08/2010 07:11
|
TerjeAa
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Selv om arrangementet er bra, sliter de med litt voksesmerter. Kanskje ikke overraskende det, alltid rom for forbedring.
Det viktigste må være å få til en seeding som dekker mer enn de to første puljene. Uten seedingsresultat måtte jeg starte kl. 11:00, og i terrengpartiet var det utrolig tett med folk hovedsaklig fra tidligere puljer. Tror jeg passerte nærmere hundre, da det er mange som går i partiene før toppen på stien. Og etter toppen gikk det i perioder nokså sakte, selv om det er nokså fin flytsti der. Kjørte ut i lyngen flere ganger for å passere hele grupper med syklister. Mot slutten av stien lar det seg ikke gjøre å passere, og da måtte vi flere ganger stoppe helt opp.
Det samme gjentok seg i de små stisnuttene mot slutten.
En ting til: Det var slutt på suppe da jeg kom i mål (dvs. jeg fikk det siste lille begeret). Bananer har jeg fått nok av tidligere i løpet, og da ble ikke serveringstilbudet ved målgang særlig mye å skryte av. Molde Challenge og ikke minst Bukkerittet kan være noen å lære av!
|
|
|
[Re: TerjeAa]
09/08/2010 07:31
|
Statham
Veteran
|
Veteran
En ting til: Det var slutt på suppe da jeg kom i mål (dvs. jeg fikk det siste lille begeret). Bananer har jeg fått nok av tidligere i løpet, og da ble ikke serveringstilbudet ved målgang særlig mye å skryte av. Molde Challenge og ikke minst Bukkerittet kan være noen å lære av!
Enig, det var alt for trangt og veldig liten plass der hvor man fikk utdelt potegull og drikke, Molde Challange var et prakt eksempel på hvordan ting kan gjøres etter målgang, med tanke på at det koster mange hundre lapper mer å delta på eneren eller de fleste andre ritt, så hadde jeg forventet meg et bedre opplegg etter målgang. Og hva hjelper det at det er et seedingsritt til birken når man må sykle i kø og stoppe opp i sti partiet, kan ikke få sagt det nok hvor mye jeg angrer på at jeg ikke meldte meg på elite, jeg etteranmeldte en kompis på fredag i klassen 30-34, og han fikk vite at det var stor sannsynlighet for kø kjøring av noe som deltok i fjor, han fikk på fredags kvelden byttet fra 30-34 til elite, han er riktig nok et par hakk bedre eller meg og kom inn på ca 2.33, men mener selv at jeg ikke er 25 min dårligere eller han i år
Scott Scale SL 29 Scott Foil Premium Ibis Mojo HD C
|
|
|
[Re: Statham]
09/08/2010 07:34
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Ser at det var en tabbe og ikke å ha kjørt seedet ritt før eneren eller at jeg faktisk skulle ha meldt meg på elite klassen, startet i klassen 35-39 kl 10.30 og den første milen så var det ingen som var int i kjøre lå store parten av tiden i front til vi krysset hovedveien, og den første dalen var vi 3 stk som byttet på å dra, men det var 3-5 andre som bare lå i dragsuget bak og aldri var i front. opp de siste bratteste bakkene den første dalen kilte jeg kjedet mellom minste og stor klinga (kun to klinger foran) og måte av sykkelen for å få på kjedet, greide da ikke å ta i gjen den gruppen som jeg hadde sittet i, terrengpartiet ble det jo kø kjøring og kjørte forbi der det var mulig men tapte mye tid, ned første del av terrengpartiet gikk det ganske greit og syklet fra de fleste, mens siste del så ble det kø og det ble vel 3 stopp totalt.
Inne på grusveien igjen så hadde jeg ingen gruppe å kjøre sammen med, og det ble å sykle alene for å ta igjen folk som hadde startet tidligere
Endte opp på 2.58 og er sånn greit fornøyd med tanke på at det var kø kjøring og lite gruppe kjøring.
Men starter vel adri så sent igjen neste år, det var en tabbe.. Samme her. Startet i 10:20-gruppen, og måtte dra de siste kilometrene før bakken. Syklet alene i bakken til litt etter første matstasjon; da samlet det seg en gruppe på fem som jeg kunne sykle med. Passerte vel rundt 100 stykker (sikkert bare 2.-puljister) på veien oppover. I terrengpartiet var det kø, men det passet meg egentlig relativt greit, da jeg er klønete i terrenget og ville unngå å punktere. Derfra og inn til mål ble det kun alene-sykling igjen, og jeg passerte sikkert 40-60 syklister til. Endte opp på 3 timer, og selv om jeg følte at jeg var i kjempeform fordi jeg passerte så mange, hadde det nok gått mye raskere om jeg hadde hatt ei gruppe å ligge i. Så jeg håper at tiden holder til 1. pulje neste år.
|
|
|
[Re: Flex]
09/08/2010 07:46
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Samme her. Startet i 10:20-gruppen, og måtte dra de siste kilometrene før bakken. Syklet alene i bakken til litt etter første matstasjon; da samlet det seg en gruppe på fem som jeg kunne sykle med. Passerte vel rundt 100 stykker (sikkert bare 2.-puljister) på veien oppover. I terrengpartiet var det kø, men det passet meg egentlig relativt greit, da jeg er klønete i terrenget og ville unngå å punktere. Derfra og inn til mål ble det kun alene-sykling igjen, og jeg passerte sikkert 40-60 syklister til.
Endte opp på 3 timer, og selv om jeg følte at jeg var i kjempeform fordi jeg passerte så mange, hadde det nok gått mye raskere om jeg hadde hatt ei gruppe å ligge i. Så jeg håper at tiden holder til 1. pulje neste år. Mulig jeg var én av de fem. Var i hvert fall med i en gruppe på fem som hentet mange fra første matstasjon og den neste mila oppover. Jeg og en med smale dekk (og uten dempere) vekslet mye på å dra de første kilometerne - etter hvert ble det bra med draing fra alle. Jeg fikk kjedetrøbbel akkurat da gruppa ble tatt igjen av teten fra 10:30-starten, så måtte dessverre slippe gruppa da, og fikk dessverre aldri en like god gruppe å sykle med. Lurer på om jeg syklet forbi deg, Statham, når du hadde trøbbel med sykkelen (hvis du syklet med Fræna-trøye?) - og at du deretter syklet forbi meg igjen når jeg stod og skiftet slange midtveis i nedoverbakken...
|
|
|
09/08/2010 08:04
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det bare meg eller er startpulja som startet kl 1000 blitt litt vel stor? Jeg så i allefall èn velt og var mange som i lå langt nok fremme i forhold til kapasitet.. Det ble i tillegg utslagsgivende for en del da vi krysset E6. Jeg hadde da posisjonert meg langt fremme av de som kjørte på gangfeltet, det var vel der vi skulle kjøre? Men hva hjelper vel det når det kommer minst 50 på veien som kommer inn på traktorveien før meg. Der ble muligheten til og være med helt fremme borte. På lørdag hadde det ikke vært urealistisk å henge på gruppa til Ola hvertfall inn til bakkene på slutten av Vinstra dalen, gruppa mi var bare 30-40 sekund bak innover og jeg var garantert minst 30 sekund bak når gressbakken begynte.. Hvis eliten ikke skal starte alene, bør det kanskje være hardere og få starte i denne pulja, med f.eks tak på 100.. Når det nå var 200-300 i denne pulja og eliten ikke ble plassert først fra start ble det litt ekstra trangt noen plasser da det ble kjørt sent til E6 og alle skulle ligge blandt de fremste.
|
|
|
09/08/2010 09:31
|
EgilS
More than words
|
More than words
Litt av poenget med eliteklasse bør vel være å få de i vei i egen startpulje? I hvert fall om de er mer enn noen få.
|
|
|
[Re: EgilS]
09/08/2010 10:14
|
E_Airixen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Slo du meg med punktering Kriss?? Da må det trenes! Jeg kom inn på 2,37 uten et eneste uhell....
Når det gjelder seedingen har vi (jeg sitter i styret) mange ting å forbedre til neste år. Eliteklassen i år telte over 50 pers, og med litt økning neste år er det mulig de må starte for seg selv. Det vanskelige består i å få et system som fanger opp alle. Jeg satt med et Excelark med resultater fra 4 ritt pluss Sykkelenern fra i fjor. Det ble sånn cirka 4500 linjer. Dette må sorteres på navn, og så må man manuelt sjekke alle duplikater og seede folk etter de grensene som er satt. Det sier seg selv at det oppstår muligheter for feil i slike lister. Drømmen er at alle løpere har et unikt ID nummer (f.eks Birk ID eller fødselsnummer) Da hadde ting blitt mye lettere.
Fra arrangørens ståsted er årets seeding en suksess. Det ble mye mindre forbikjøringer i første halvdel av løypa enn det har vært tidligere (og for arrangøren er jo dette hele poenget med seeding).
Det kommer helt sikkert til å bli seeding neste år også. Hele feltet kan i teorien seedes, men da må vi ha et bedre system enn vi har i dag.
Airix
It doesn`t get any easier, it just goes faster :-)
|
|
|
09/08/2010 10:15
|
annderss
Fersking
|
Fersking
Og hvorfor er det slik i noen ritt at ryttere i eliteklassen teller i sine respektive aldersklasser, andre ritt har egen eliteklasse og noen helt uten? Burde det ikke være en "mal" på dette?
EDIT: ET KJEMPERITT! Jeg kommer tilbake.
Redigert av annderss; 09/08/2010 10:20.
|
|
|
09/08/2010 11:17
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Litt av poenget med eliteklasse bør vel være å få de i vei i egen startpulje? I hvert fall om de er mer enn noen få. Med 60 stk med damene kunne eliten godt startet for seg selv ja syns jeg.. Det er jo sånn det gjøres i NC og NM og der er det sjelden flere til start. Så kunne de best seedede startet 10:02 eller noe og er det noen som satser friskt fra start da så får de gjerne sykle seg opp til halen på elite feltet da det går i moderat tempo til E6. Eller de kan rett og slett melde seg på eliteklassen hvis de mener det er bedre.. Ble litt dumt når mange stod mer enn mindre stille opp gressbakken og man må sykle på åkern for og ikke bli helt akterutseilt. Skal løypa gå på gangfeltet må veien sperres. Eller gjorde den det og det var jeg som dummet meg ut?
|
|
|
09/08/2010 11:24
|
PetterR
Entusiast
|
Entusiast
Kan snakke litt på vegne av de som ikke startet i seedet pulje; - Sto en person og sperret ved gangveien, ALLE kom inn på gangveien og ikke ut på veien blant de som startet 10:30. - De fleste syklet opp gressbakken, kom meg opp selv (men med alt for høy puls). - Stien over fjellet er trang, men sånn skal det vel være med sti... Taper litt tid når man blir liggende bak der. Er vel som i Birken det? - Syns det er mange som sykler FRYKTELIG fort - som bare kaller seg mosjonister...  Kriss sin tid med TO punkteringer burde jo gjøre Team Fokus Danica (eller andre lag) interesserte??
Mosjonist!
|
|
|
[Re: PetterR]
09/08/2010 11:27
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kriss sin tid med TO punkteringer burde jo gjøre Team Fokus Danica (eller andre lag) interesserte?? Haha! Tror nok ikke mange er så interessert i en 35 årig mosjonist gitt.. Da ville jeg heller satset på madamen.
|
|
|
09/08/2010 11:29
|
E_Airixen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ellers så kan man kjøre 2 masterbiler fra start (som Molde Challenge gjorde i år). Med 100 meter mellom siste eliterytter og første seedingspulje blir det ikke så trangt på den første første delen av løypa. Ser for meg et rotterace når bilene slipper :-)
Det må nesten være 10 minutt mellom puljestartene. Det tar litt tid å flytte 200 syklister fra oppstillingsplass til startbåsen.
Airix
|
|
|
[Re: E_Airixen]
09/08/2010 11:48
|
PetterR
Entusiast
|
Entusiast
Trenger kanskje ikke masterbil på eliten? En annen ting; når blir resultater oversendt Birken? Småspent på om det påvirker seedinga mi der noe... 
Mosjonist!
|
|
|
[Re: PetterR]
09/08/2010 12:09
|
Øyvind V
OP
More than words
|
OP
More than words
At første pulje blir litt vel stor er ikke så rart. Jeg så til min glede at jeg neeeeeesten var kvalifisert til elite i år, og det sier litt om hvor lavt lista ligger for å få kjøre elite. Og da er det ikke rart det blir folksomt. At folk vil ha best mulig startposisjon er sikkert likt i alle puljer, og det vil derfor alltid være noen som bremser/stenger for de som kommer bakfra. Litt av poenget med seeding er vel å samle omtrent jevngode folk i ett felt, slik at man unngår den verste trengselen. Det rare med Ener'n er at jeg alltid (dvs to ganger) har hatt flust med folk rundt meg opp dalen, og nedover stien. Men med en gang vi er ute på grusen, så er alle sammen borte. Og det virker som det er mange som kjørte alene i år også. Hvor blir det av folket? Et nesten like stort mysterium som hvor det blir av brødet man putter i brødristeren...
|
|
|
[Re: Øyvind V]
09/08/2010 12:19
|
E_Airixen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det fremdeles en jobb å gjøre med listene før de sendes til Birken. En del smartinger har startet i pulje 1 og 2, mens de i Emit systemet står registrert med starttid f.eks 10.30. Dette arbeidet er snart ferdig, men det er noen mystiske navn igjen enda.
...og nei. Brikken ble ikke registrert når de startet. Elite+ pulje 1 og 2 kjørte på bruttotid. Det vil si at alle fikk samme starttid (10.00). Fordelen med å gjøre det på den måten er at rekkefølge i mål blir lik rekkefølge på listene (og ikke sånn som noen andre ritt der man ofrer livet for å slå en kar i spurten, og havner 4 sek bak på resultatlista).
Airix
|
|
|
[Re: Øyvind V]
09/08/2010 19:58
|
TerjeAa
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Om man fant noen å sykle sammen med på siste grusparti på fjellet, avhenger sikkert en del av om man startet i en av de to seedete gruppene eller ikke, og hvordan man da lå plassert. Det var vel også en del færre startende i de to første puljene enn i de senere.
Jeg som startet sist kl. 11:00 hadde tilstrekkelig selskap med folk (bla. mye damer, hurra!) hele veien, og kjørte forbi tidligere startende bortsett fra de første 10-15 km.
|
|
|
09/08/2010 20:39
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Si meg, leser ikke folk reglementet? "DET ER FORBUDT Å KASTE FRA SEG SØPPEL I NATUREN!" Tror ikke på at alle de geltubene jeg så hadde falt ut fra lommene - sjøl så jeg to som kastet fra seg (og de fikk høre det...) Synd at så mange skal ødelegge for så mange. Kanskje var det denne gjengen?
|
|
|
09/08/2010 20:52
|
Cantona
Ringrev
|
Ringrev
tja, det vil bestandig være noen i "feil" pulje. Jeg hadde ingen seeding, og startet derfor med aldersklassen min kl 10.20.. Jeg kjørte enern for utfordringen, samt seeding til birken. Storkoste meg, til tross for irritasjonsmomenter underveis, spesielt på terrengpartiet, eller da jeg hentet førstemann fra seedetpulja (startet 10 min før) allerede før gressbakken, men hadde derfra et jevnt tog jeg kunne plukke folk fra;) Motiverende å brenne forbi 30-mannsgrupper opp Vinstradalen:)
steike så gøy det var å få skryt for noen halsbrekkende forbikjøringer i lyngen på terrengpartiet av medsyklister, nesten så køen var verdt det;)
Det eneste irritasjonsmomentet jeg sitter igjen med i ettertid er samarbeidsviljen til folk underveis.. jeg tror jeg lå på hjul med noen i ca 2 km totalt på hele rittet, hadde stort sett folk på hjulet mitt.. Men slikt irritasjonsmoment virket på meg triggende, og jeg skulle mørne dem av hjulet, og det fungerte noenlunde greit;) har lite til overs for "powerspurteren" som snylta på hjulet mitt de siste 2 mila, for så å banke ut ALT på asfalten mot mål bare for å spurtslå "hjelperytteren"..
Vet dette er utbredt i en kynisk birkensituasjon, håper virkelig mannen tjente ei pulje på det sekundet:) slår deg på birken uansett:) slo deg med ti minutter nå også!
Damer i ritt er bare HELT ok, selv fikk jeg tjeideng av lovende Løvseth, hatten av Kriss! Forøvrig HELT ok å jakte jentebakender oppover Vinstradalen;)
Målområdet er kanskje trangt, men når alle har fullført et langt ritt og er i godt humør, køen flyter noenlunde greit, noen skryter av de nye avid-bremsene mine, YT'en var kald i bua, bananen var perfekt, folk snakker/skryter seg mellom om terrengstuntene for å passere de "vandrende", sola skinner, noen gidder å arrangere et ritt i slik natur og generelt alt EGENTLIG bare er fryd og gammen, MÅ jeg få lufte min mening til dere som klager på seeding, mat, arrangementet og andre ting: Lag et perfekt ritt på egen hånd, eller shut it:)
SLUTT Å SYT, BYNN Å YT!
Lars - fremdeles happy etter en fantastisk tur på lørdag:)
Barberer legga:)
|
|
|
[Re: simson]
09/08/2010 21:30
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Mulig jeg var én av de fem. Var i hvert fall med i en gruppe på fem som hentet mange fra første matstasjon og den neste mila oppover. Jeg og en med smale dekk (og uten dempere) vekslet mye på å dra de første kilometerne - etter hvert ble det bra med draing fra alle. Jeg fikk kjedetrøbbel akkurat da gruppa ble tatt igjen av teten fra 10:30-starten, så måtte dessverre slippe gruppa da, og fikk dessverre aldri en like god gruppe å sykle med.
Ikke umulig. Hadde fastdemper, men ikke så veldig smale dekk (hadde Cervelo-antrekk og denne). Men jeg hadde inntrykk av at alle var med og dro ganske med en gang (men jeg dro vel stort sett det meste mot slutten av bakken).
|
|
|
10/08/2010 09:00
|
Staksto
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sykkelenern var like bra i år som i fjor. Heldige med været var vi også. Hadde som mål på 3t10min, men det sprak etter jeg kom ned fra terrengpartiet på slutten. Mista ene flaska og den andre som hang på var tom :), itillegg hadde jeg ikke samme farten i låra på slutten som jeg hadde i fjor og ikke nok med det måtte kjøre nedkjøringen med 20% av maks trykk på frambremsa  . Håper på bedre tider neste år. Jeg kjørte selv i M20-24 og endte opp med dette: 2010 - 3:22:33 - 58min bak vinneren i gruppa 2009 - 3:28:10 - 1t09min bak vinneren i gruppa Takk til arrangøren for nok et flott ritt 
|
|
|
[Re: Cantona]
10/08/2010 09:05
|
TerjeAa
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
til dere som klager på seeding, mat, arrangementet og andre ting: Lag et perfekt ritt på egen hånd, eller shut it: Å påpeke områder et arrangement kan bli bedre på, kan vel ikke karakteriseres som syting eller klaging. Som arrangør setter jeg pris på både positive og negative tilbakemeldinger. Om det er mulig å gjøre noe med dem, er en annen sak.
|
|
|
10/08/2010 10:07
|
E_Airixen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Enig med TerjeAa. Klaging og syting er lite vits, det er det ingen som gidder å høre på. Men konstruktiv kritikk digger vi! Synes man seedingen fungerer dårlig, så kom med forslag på hvordan vi bør gjøre det. Er matkøen for lang, så foreslå flere boder neste år.
Enern lover å suge til seg alle gode forslag!
Airix
|
|
|
|
|