Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca.

Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca. #787442 12/08/2009 10:58
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
http://www.cyclingnews.com/news/lpr-brakes-fires-di-luca-over-doping-charges

Nå kan jeg tenke meg at det begynner å svi litt for den populære (sic) italieneren som tross alt ga masse penger til jordskjelvrammede under Giroen.

Hvis sponsor og lagledelse får denne saken i gang så blir det jo med ett mer alvorlig hvis Di Luca nekter/lyver også. Flere bevis for dopingen, enn urin- og blodprøver vil nok kunne graves opp og leger og hjelpere kan også bli dratt inn.

Et minus er vel at det er det italienske rettsvesenet som får denne saken.

Hva skjer forresten med etappe-seierene i Giroen? Både Pelizotti og Garzelli burde jo bli kredittert med en seier til hver. Og Pelizzotti og Sastre hopper opp til 2. og 3. sammenlagt.
Men resultatlistene på internett justeres jo ikke, så slikt vil historien glemme.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca. [Re: sykkeloyvind] #788319 13/08/2009 08:43
larsis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Når vi som følger hele greia på tv tenker; ahh endelig ble han tatt, ja da nekter jeg å tro annet en at både laget og sponsor har hatt samme mistanke men sett gjennom fingrene på det. Tror derfor dette er i kategorien politisk kommentar, som vi neppe hører så mye mer om.
Hadde vært morsomt å tatt skikkelig feil da.

Re: Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca. [Re: larsis] #789789 15/08/2009 06:57
R
racerkarlsen Offline
Medlem
Medlem
R
Enig i akkurat den påstanden. LPR er vel et lag som har hatt et litt frynsete rykte.

HK
Re: Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca. [Re: racerkarlsen] #789889 15/08/2009 11:38
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Kanskje laget har et frynsete rykte, men nå kan det jo hende at bremseprodusenten LPR har sett seg lei på at de skal bli dratt med i frynsene.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sånn ja! LPR går til sak mo Di Luca. [Re: sykkeloyvind] #791087 17/08/2009 06:46
M
Mc_Kristan Offline
Fersking
Fersking
M
antidoping arbeidet i giroen er helt latterlig da. at en italiener skulle bli tatt overasket meg faktisk stort, men jeg synes det ikke burde være lov å holde tilbake prøver når WADA (det internasjonele anti-doping byrådet) vil teste dem på nytt.

de har ikke gått ut med navn, men de ville visst nok sjekke flere prøver på de som gjorde det bra i sammendraget og de som vant etapper. det høres jo ut som det er litt for mye urent mel i posen når de ikke lar prøvene bli testet på nytt...

Moderator  support, Valentino