Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Litet problem med forumet

Litet problem med forumet #786299 11/08/2009 08:00
F
fredriks Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
F
Når jeg klikker på en tråd så kommer jeg ibland til det første inlegget i tråden som jeg ikke har lest men ganska ofta kommer jeg istellet til et senare inlegg som medfør at jeg missar et par inlegg hvis jeg ikke skrollar tilbake. Det virker som at "forumets minne" hopper frem i tiden av noen anledning.

Er detta noe som skjer alle? Går det at løse detta problemet på noe sett?

Re: Litet problem med forumet [Re: fredriks] #786346 11/08/2009 08:46
ventle Online
Besatt
Besatt
Hvis du besøker forumet uten å lese akkurat den tråden, deretter lukker nettleseren, og så starter nettleseren igjen og går inn på akkurat den tråden, tror jeg du blir sendt rett til første innlegg som ble postet etter forrige gang du besøkte forumet, selv om du ikke var innom den tråden under forrige besøk.

Dette er såvidt jeg vet en svakhet i uBB (forumprogramvaren som benyttes på terrengsykkel.no), minnet som registrerer hvilke tråder du har lest og ikke er begrenset til gjeldende sesjon. Enkelte andre forumprogramvarer, for eksempel Invision, lagrer når du sist besøkte en tråd uavhengig av når du sist besøkte forumet.

mvh Helge
Re: Litet problem med forumet [Re: ventle] #786361 11/08/2009 08:53
F
fredriks Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
F
Jeg lukker nesten aldrig nettlesaren så tror ikke det er det som er problemet. Kom på nu at det kanskje beror på at mitt nettverk hjemme ikke alltid fungerar så bra og at forumet starter opp en ny sesjon varje gang netverket kommer tilbake. Kan det stemme? edit: Nei, får samme problem også når jeg har bra nett.

Detta fungerar bra på de flesta andre forum jeg bruker men vet om et par til forum med samme problem som det her.

Redigert av fredriks; 11/08/2009 09:46.

Moderator  support