Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe???

Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? #769044 12/07/2009 20:55
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 19
S
Saver Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 19
Jeg har ZTR Olympic felger klargjort for slangeløst, og vurderer Continental Race King Supersonic 2.2 til Grenserittet. Er det noen som har erfaring med dette dekket slangeløst(med stans guffe)? Har hørt at det er vanskelig å sette på? Er det trygt å kjøre dette dekket med guffe, og gir det god beskyttelse mot punktering? Tips??
Som alternativ vurderes The Raven 2.0, men er redd dekket er for tynt til Grenserittet??

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Saver] #769072 12/07/2009 21:23
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 594
H
hanseinar Online
Avhengig
Online
Avhengig
H
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 594
Jeg har flere kompiser som kjører dette slangeløst, fungerer utmerket. Men la det stå over natten med slange og en del luft, da er det lettere å få tett.

Selv kjører jeg Raven 2.0 slangeløst, supert dekk!

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Saver] #769500 13/07/2009 19:59
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 5,541
oivindg Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 5,541
Et tips som har vært nevnt er å skrubbe det innvendig med litt såpevann for å få vekk eventuelle belegg fra produksjon. Belegget kan gjøre at guffa tetter dårligere enn vanlig.

Øivind


21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: oivindg] #769592 13/07/2009 22:11
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 47
Bekkis Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 47
Det funker ikke å kjøre race king med guffe. Problemet er at guffa siger ut på dekksidene. Dekksidene på race kingen er for tynne for å holde på guffa.
Vet om et par som har prøvd, men det går ikke desverre

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Bekkis] #769596 13/07/2009 22:16
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 8,268
tommygutt Offline
Scottselva
Offline
Scottselva
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 8,268
Jeg var optimist lenge, men mista sinnsykt mye luft i Farrisrunden og måtte etterfylle to ganger. Neste ritt med slanga ble det pungtering, så Race King er lagt på hylla for denne gang. Kjipt...


www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: tommygutt] #769613 14/07/2009 01:32
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 74
C
Carbon=D Offline
Medlem
Offline
Medlem
C
Registrert: Mar 2009
Innlegg: 74
Kommer jo ann på hvilken verson du har av Race King vel..
Men er det SuperSonic så er veggene for tynne dessverre..



Go big or go home
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Carbon=D] #769740 14/07/2009 10:25
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 22
L
losen Offline
Fersking
Offline
Fersking
L
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 22

Terrengsykkel brukte supersonic slangeløst under birken i fjor:

"På grunn av den lave vekten og den stive ramma brukte vi denne sykkelen i årets Birkebeinerritt. Dekkene ble da byttet ut med Continentals Race King Supersonic i 2,2 versjon. Disse satt vi opp uten slanger på de tette Mavic-felgene. Dette gikk enkelt og greit, som det ofte gjør på felger som er laget for slangeløse dekk."

http://terrengsykkel.no/index.php?id=2565

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Bekkis] #769746 14/07/2009 10:38
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 5,541
oivindg Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 5,541
Sitat: Bekkis
Det funker ikke å kjøre race king med guffe. Problemet er at guffa siger ut på dekksidene. Dekksidene på race kingen er for tynne for å holde på guffa.
Vet om et par som har prøvd, men det går ikke desverre

Hvis du leser det som er skrevet om disse dekkene tidligere i år, så er det noen som får det til, andre som ikke får det til. Å si at de ikke funker blir feil. Men at de ikke er blant de enkleste å få til slangeløst er nok ganske klart.

Øivind


21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: oivindg] #769753 14/07/2009 10:54
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 22
L
losen Offline
Fersking
Offline
Fersking
L
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 22
Joda, klar over at mange har hatt slitt med disse dekkene og slangeløst. Ville bare få frem at det fungerer for noen, men det visste kanskje alle fra før:)

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: losen] #776867 28/07/2009 06:28
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
anerz Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
Noen som har fått Race King 2.0 til å sitte slangeløst med guffe på ZTR Olympic felger?
Har hatt gode erfaringer med RR både i 2.1 og 2.25 med guffe, men med Race King får jeg det bare ikke til å fungere, lekker luft mellom felg og dekk. Når jeg pumper opp så savner jeg "smellet" som var på RR når dekket festet seg i felgkanten Satt opp med slange med godt trykk i flere dager i forveien også. gummien virker rett og slett for myk.
(Derfor jeg ikke har valgt 2.2 er pga trangt om plassen nedi ramma)


After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.


Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: anerz] #776887 28/07/2009 07:13
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136
Otoen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2006
Innlegg: 5,136
Jeg kjører 2.2 supersonic. Tett som bare det, men sleit litt i starten. Vanskeligere å få til ja, men umulig nei. Nå er det tett som bare det, kjørt flere ritt med det om mange mil trening. Null problem.

Anerz: På ZTR felgene har du en veldig markert kant inne i felgen hvor dekket skal hvile på. Bruk en dekkspak for å legge den ene dekksiden der. Når du da nærmer deg en runde skal det bli tyngre å dra dekkspaken rundt. Når dette er gjort har du trolig fått festet ene dekksiden godt, vær bare forsiktig slik at det ikke slipper kanten igjen. Fyll så i guffe, og jobb deg rundt på samme måte med dekkspak. Jobb dekket opp på kanten i felgen. Dette klarer du ikke hele veien nå, men endel. Så er det bare å gyve løs med trykkluft:)

At det siver litt guffe ut gjennom småhull i sideveggene på dekket er normalt. Rist og spre guffe rundt over der det siver, dette må trolig gjøres flere ganger, men du får det nok til:)


CK ELVERUM



Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Otoen] #776969 28/07/2009 09:28
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
anerz Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
Får se om jeg får tid til å prøve en tredje gang før avreise grenserittet, ellers blir det med slange.
Irriterendes å måtte bruke tid på dette når jeg setter opp racing ralph slangeløst med guffe på noen få minutter...
Kanskje bare stikke å kjøpe et nytt rr dekk istede...
Funka jo fint de dekkene... arrg


After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.


Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Otoen] #776981 28/07/2009 09:50
Registrert: Oct 2002
Innlegg: 894
otto Offline
Salmakersvenn
Offline
Salmakersvenn
Registrert: Oct 2002
Innlegg: 894
Hei

Har holdt på med slangeløst og guffe i flere år, og veldig fornøyd med konseptet så langt. Har innimellom hatt "vanskelige" dekk, men problemet er som regel løst i løpet av noen dager.

I fjor kjøpte jeg derimot Conti RK SS 2.0 for bruk i Birken. Jeg holdt på i 14 dager, og måtte gi meg. Uansett risting, legge på bøtte/snu, så gikk dem tom for luft (sideveggene). Jeg turde derfor ikke bruke dem, og gikk tilbake til Conti Twister SS (som er enda lettere og tynnere!).

I år kjøpte jeg to nye (spesiellt lette!) Crow 2.0 dekk, og fikk samme problem som i fjor. Men denne gangen bestemte jeg meg for å finne ut hva som kunne gjøres. Det virket opplagt at "guffa" ikke inneholdt nok/eller stor nok partikler til å tette hull, så jeg benyttet et stoff som man blander i epoxy for å få en tykkere konsistens. Dette har en felles betegnelse som micro-ballonger, og er akkurat det, samtidig som det er lett som luft! Blandet inn ca 20% volum av dette i forhold til guffe, og schmock, så var det tett!

I forbindelse med Grenserittet, har jeg benyttet kampanjetilbudet hos XXL, og kjøpt inn to Conti RK SS 2.2. Samme prosedyre som med Crow, og "schmokke" tett med en gang!

Min erfaring er at det har ikke bare med dekktykkelsen å gjøre, både Twister og Maxfly 310 er lettere, og relativt enkle å sette opp med guffe, mens noen andre er vanskeligere. Dette har sikkert noe med hvor porøst gummien i dekket er også.

(Micro-Balloons er noe som blir ført av de fleste hobby forretninger)

O2


Jaeger-Liteseat, carbon seat for bikers!
----------------------------------------
www.jaeger-liteseat.no
http://www.facebook.com/jaeger.liteseat
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: otto] #798775 27/08/2009 10:18
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
anerz Offline
Veteran
Offline
Veteran
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 1,300
Sitat: otto
Det virket opplagt at "guffa" ikke inneholdt nok/eller stor nok partikler til å tette hull, så jeg benyttet et stoff som man blander i epoxy for å få en tykkere konsistens. Dette har en felles betegnelse som micro-ballonger, og er akkurat det, samtidig som det er lett som luft! Blandet inn ca 20% volum av dette i forhold til guffe, og schmock, så var det tett!


Fikk tak i en boks med mikroballonger på Biltema og har nå forsøkt å blande dette i guffa. Virker som det tettet bedre, men tett ble det ikke. Hadde forhåpninger et kort øyeblikk da ingen luft virket å komme ut, så tok en testtur på 1time, men måtte inn med mer luft etter 30min. Blir slange på meg i kombinasjon med 2.0 versjonen nå


After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.


Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: anerz] #798781 27/08/2009 10:28
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Kaffelars og jeg fikk opp RK SS 2,2 med Kaffelatex på Shell på Frogner i går. Litt nitidig masering for å få dekksidene ordentlig opp i felgkanten var alt som skulle til. Det bruset og boblet, men tettet seg etterhvert.



Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: anerz] #798782 27/08/2009 10:28
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
Ellers har jeg et bestemt inntrykk av at Stan's NoTubes-guffe tetter litt bedre enn Joe's Noflats (merkelig hvor like navn de skulle velge), trolig pga. større og/eller flere korn i førstnevnte. Joe's er mer tyntflytende. Som nevnt i en annen tråd fikk jeg blåst opp store Fat Albert 2,4"-dekk med åtte år gammel Stan's-guffe her for litt siden.


Gaute
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: gauter] #1171948 13/05/2011 19:54
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,189
Klaus A. Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,189
Mitt problem er at jeg ikke får dekksidene ut mot felgkantene, så jeg er ikke i nærheten av å blåse opp hjulet en gang...


mvh.
Klaus A.
Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Klaus A.] #1171952 13/05/2011 20:00
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Når man blåser det opp med slange først og tar den ut slik at det fortsatt er helt ut mot dekksiden på ene siden for så å på med trykkluft så går det som regel fint..

Re: Conti Race King Supersonic 2.2 med Guffe??? [Re: Klaus A.] #1171977 13/05/2011 20:26
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,189
Klaus A. Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 1,189
... Dæven(!!!) nå dro jeg opp dekket med fotpumpe. En effektiv og hard 10 min kamp. La først inn slange og fikk dekket til å sitte inn under felg"kanten" på en av siden. Tok deretter ut slangen (uten å klippe), og stappa i guffe og ventil. To så en dekkspak og strammet gjennstående kant. Mens denne satt i og strakk dekket, klemte jeg rullekanten ned og trykte resterende side ut mot kanten. Da kom den rett opp med pumpe. Like litt som for Panaracer osv. Konge! Nå får vi håpe dekket tetter seg...

Redigert av Klaus A.; 13/05/2011 20:39.

mvh.
Klaus A.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå