Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjul - igjen

Hjul - igjen #728538 12/05/2009 18:48
ubermensch Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
har et par R500, om jeg ikke tar helt feil, som muligens har sett sine bedre dager (har syklet 3500km med dem siste året). Jeg kjøpte sykkelen brukt for et år siden, men den er vel brukt to år før det igjen, tre år altså. Både forhjulet og bakhjulet har en anelse kast, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe nytt eller rette opp og heller kjøpe nytt neste sesong? Jeg har begrenset med finanser for øyeblikket. Ellers er jeg stor og tung (100kg klassen), så det må tåle litt. Bor i Bergen/Trondheim, så må tåle en del regn, sidevind og dårlig stemning. Skal brukes til trening og et og annet turritt.

I en annen tråd var disse anbefalt:
http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=695

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=25

Evt. noen andre anbefalinger?

Redigert av ubermensch; 12/05/2009 18:49.

Kristian
Re: Hjul - igjen [Re: ubermensch] #728561 12/05/2009 19:28
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Ikke egne erfaringer, men ser enkelte her inne anbefaler Mavic CXP33 felg med Ultegra navn til tunge ryttere i ca den prisklassen. Her hos fast-bikes.no: http://www.fast-bikes.no/e-vendo.php?sho...c=494&p=494

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Hjul - igjen [Re: ubermensch] #728562 12/05/2009 19:28
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
En anelse kast retter du fort og enkelt med en eikenøkkel slik at det blir tolererbart. Nye hjul kjøper du hvis du mener du har bruk for det.

Av de hjulene du linker til er trolig Mavic Aksium det sterkeste (har hatt dem selv, og har Fulcrum Racing 3, altså hakket over 5. Aksium var betydelig mer solid. Og mye tyngre. ICON_SMILE ). Alternativt er det mulig å skaffe seg to Mavic CXP33-felger, noen fine og holdbare nav (Ultegra?) og få en lokal hjulhelt til å snøre dem sammen med noen fine eiker. Både Bææææærgen og Trånnjæmm har kapable bygger som kan gjøre det for en 4-500 per hjul, pluss eiker. Det blir i alle fall solid nok.

www.fast-bikes.no selger forøvrig slike Mavic-køstom-hjul. Men jeg aner ingen ting om byggekvaliteten.

Æddit: for sein ... ICON_SMILE

Og for ordens skyld; jeg har ingen økonomiske interesser i Mavic, Fulcrum, Bikeshop, Fast-Bikes eller Paris Hilton. ICON_SMILE

Redigert av Hæ?; 12/05/2009 19:30.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå