Etter at NRK brente årets sportsbudsjett på norsk kvalitetsfotball er det vel ikke igjen noe til Giro d'Italia... Så da er vel Eurosport eneste alternativ. Og jeg har kommet i det uføre å ikke ha TV-mottak i mai (grunnet flytting), så jeg får ikke sett Eurosport på flatskjermen heller.
Derfor: Er det noen som vet om Giro'en blir overført på en kanal man kan se over nett?
Litt offtopic, men sitter nå og kikker på Giroen på Eurosport. Jeg har en Samsung 42 tommer wide-screen, LCD.
Jeg har nå prøvd alle mulige løsninger for å få tilpasset sending-bildet fra Eurosport til å passe hele skjermen, uten å få det til. Det vises kun som 16:9 midt på skjermen. Jeg har hatt trøbbel med dette med enkelte kanaler tidligere - men f. eks TV2 og Nrk har jeg aldri tilsvarende problemer med.
Noen som kan tenke seg en løsning, eller er dette noe jeg rett og slett ikke kan gjøre noe med?
EDIT: Løsninger er å forandre innstillingene i GET-HDboksen min. Nå funker det;-_)
Koster kun 50 kroner å få tilgang til eurosport sin webtv løsning i en måned. Da får du eurosport 1 og 2 direkte pluss en del arkivvideoer. Kommentatorene er etter fritt valg mellom de skandinaviske hvis du skulle ha noen sære prefferanser der og den kommer og i tre forskjellige kvaliteter. Har testet den på de første tre etappene og må si meg fornøyd med kvaliteten.
Nå ser det jammen ut som om de driter i sendeskjemaet og sender en tenniskamp som ikke er ferdig enda. Fem minutter tennis ekstra er 5 for mye. Skjønner ikke tennis, de sier juice, og så får de ikke juice når de blir lovd det. Jeg ville blitt forbanna.
EBH satt med lenge i tetgruppa men slapp før toppen. Her er sitat fra dagbladet:
Quote:
Mens 2007-vinner Danilo Di Luca (33) vant tirsdagens etappe, den første klatreetappen i rittet, valgte den norske debutanten å slippe taket i hovedfeltet rundt tre kilometer fra mål.
Jeg kunne blitt med videre og satt greit med der og da, men har tunge dager bak meg og tøffe dager i vente. Da jeg følte det ikke var noe mer å bidra med foran og laget hadde bra kontroll, valgte jeg å ta det med ro for å spare krefter. Men når jeg i ettertid ser hvordan det endte, kunne det vært en avslutning for meg.
Flott etappe i dag. 5. etappe opp til Seiser Alm platået. Europas høyeste platå hvor langrennsfolka ++ er mye og lager røde blodceller. Nesten 1600 stigning fra Bozen/Bolzano til SeiserAlm/Alpe Di Siusi
Om ikke annet er det en kjempefordel ved å ha influensa for tida. Fra klokka 15.00 er det suveren underholdning på Eurosport. Flere som sitter klistret i dag?
Jeg følger live-sendingene på nett-tv'en til Eurosport, men jeg får ingen kommentatorer. Hvorfor det, tro? Sendingene blir rimelig daue uten noen som kommenterer, synes jeg...
Thomas
Re: Giro d'Italia på TV
[Re: ThB]
#72926213/05/200913:49
Makalös kjøring av Lövkvist i dag, selv om han mistet ledertrøyen med 5 sekunder. Blir spennende å se om laget endrer litt på den planlagte taktikken. I går var det svenske kommentatorer som mente at nå burde laget kjøre for Lövkvist, og i dag var de norske på Eurosport også på den linjen.
Og så lurer jeg på noe når det gjelder kommentatorer. Hvorfor oppleves de som fullstendig blinde? Er det bare fordi de må følge med på mange skjermer samtidig eller hva? I dag ble en unbrakonøkkel gitt til Armstrong underveis. "Trenger han vann, eller hva er det som skjer?" Til slutt fikk de med seg at det skulle skrus litt sykkel i fart og i det man tydelig ser at han driver og skrur på frontplateskruene på stemet for å justere eller feste styret så lurer kommentatorene på hva som kan være galt med bremsehendelen siden han skrur på den. Sukk...
[Re: Dan]
#72976014/05/200907:13
Og så lurer jeg på noe når det gjelder kommentatorer. Hvorfor oppleves de som fullstendig blinde? Er det bare fordi de må følge med på mange skjermer samtidig eller hva? I dag ble en unbrakonøkkel gitt til Armstrong underveis. "Trenger han vann, eller hva er det som skjer?" Til slutt fikk de med seg at det skulle skrus litt sykkel i fart og i det man tydelig ser at han driver og skrur på frontplateskruene på stemet for å justere eller feste styret så lurer kommentatorene på hva som kan være galt med bremsehendelen siden han skrur på den. Sukk...
Helt håpløst.... "det virker som om den venstre bremsehendelen er løs...må justeres opp eller ned....Lance har jo byttet sykkel siden igår så kanskje ikke alt er skrudd til..."
I tillegg så omtales Leipheimer som Leivheimer av Dag Pedersen. Skjerpings!
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
[Re: ThB]
#72987914/05/200908:56
Jeg følger live-sendingene på nett-tv'en til Eurosport
dersom man tegner månedsabbonement - hvordan er det med fornyelsen ? er man automatisk abbonent videre herfra til evigheten hvis man ikke aktivt melelder seg av tjenesten? Synes eurosort er litt uklar der.
Makalös kjøring av Lövkvist i dag, selv om han mistet ledertrøyen med 5 sekunder. Blir spennende å se om laget endrer litt på den planlagte taktikken. I går var det svenske kommentatorer som mente at nå burde laget kjøre for Lövkvist, og i dag var de norske på Eurosport også på den linjen.
Nydelig av Lövkvist ja. Er vel litt tidlig å se noen trender enda, men håper han holder følge i toppen der nå.
Quote:
(klippelitt) I dag ble en unbrakonøkkel gitt til Armstrong underveis.
HÆ... jeg trodde han hadde den i verktøyskrinet på sykkelen?
dersom man tegner månedsabbonement - hvordan er det med fornyelsen ? er man automatisk abbonent videre herfra til evigheten hvis man ikke aktivt melelder seg av tjenesten? Synes eurosort er litt uklar der.
Det står underveis når du bestiller at abonnementet løper automatisk. Det står også betingelser for oppsigelse og sånt i høyremenyen på playeren, så vidt jeg husker.
Jeg følger live-sendingene på nett-tv'en til Eurosport
Når jeg tegnet månedsabbonement så stod det tydelig at dette var snakk om et abbonement som ble automatisk fornyet.
Når det gjelder kommentatorer som ikke får med seg ting så ble det faktisk bemerket på tirsdag at det offte hendte at ting gikk dem hus forbi når de satt med huet nede i pappirene sine.