Jeg har vært i kontakt med Skeikampen Booking om hytteleie under Utflukt 2009, men de visste ikke av at det skulle bli arragert noe utflukt der i år. Tidligere har dette vært planlagt i god tid, så hva skjer? Blir det ikke noen utflukt ved Skeikampen i Terrengsykkels regi i år? Jeg prøver å få merket av årets sykkelbegivenheter på kalenderen, og det begynner å bli en del. Derfor hadde det vært greit om noen visste noe om hva som skjer med hensyn til Utflukt 2009.
Pål Martin
Re: Hvor/når blir Utflukt 2009 ®?
[Re: PM_G]
#67076826/01/200920:50
Snakket med Ingrid i dag jeg også for å flytte om bookingen, og hun har fått samme beskjeden om at det skal flyttes. Det har versert noen ubekrefta rykter rundt dette, og storhyttelaget har spikra uke 33, 12 - 16 august. Så er det flere som ønsker å treffes på Skei og Skeikampen er det bare å hive seg på.
For om utflukt blir flyttet kommer ihvertfall vi til å fortsette med sykling i skeisfjella.
Hva som skjer med utflukt får andre ta, men vi satser på å kjøre som tidligere, men uka før det som har vært. Ikke som et alternativ utflukt men under en annen fane.
For ordens skyld, jeg trekker ikke i en eneste tråd i forbindelse med dette arrangementet.
Men jo, det er endringer på gang, men det er en del detaljer (bl.a. datoen) som ikke er helt klare ennå. Derfor er det ikke kommet noen offisiell sak på dette ennå. Selv om arrangementet ikke skal holdes på Skei, vil jo ikke Skei og de fine stiene der stikke av, akkurat.
Først skal vi til Kypros og teste sykler, før det går mot deadline for Terrengsykkel nr. 17.
Mer om Utflukt vil komme når saker og ting blir klare. ;-)
Gaute
[Re: gauter]
#67082326/01/200921:49
Den er god! Jeg merker av helga i uke 33 da Stig og gjengen reiser oppover til Skeikampen. Også dropper jeg hyttebestilling inntil jeg ser hvor og når dere legger Utfluk i år.
Pål Martin
[Re: PM_G]
#67084926/01/200922:24
Mange må planlegge ferier i god tid til jeg anta, så jeg håper jo at datoen kommer så raskt som mulig.
Merkelig at/om det flyttes, kan ikke helt forstå hvordan dette skal bli så stor suksess med bred appell noe annet sted enn skei, men med bra organisering er det sikkert mulig å samle mange folk likevel.
Men kom med sted og dato, mange (flere enn meg er jeg sikker på!) har vel behov for å vite slikt minst et halvt år før tida, pga jobb, familieting, andre turplaner, etc...???
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Javel, blir spennende å se hva som skjer. Har vist seg for egen del at uke 34 ikke blir aktuelt for min del så jeg må nok også endre booking av de to hyttene jeg har. Da ser jeg om jeg booker en hytte uke 33 ;-)
Men hvorfor er det planer om å flytte tid/sted for Skeikampen Utflukten?
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Merkelig at/om det flyttes, kan ikke helt forstå hvordan dette skal bli så stor suksess med bred appell noe annet sted enn skei, men med bra organisering er det sikkert mulig å samle mange folk likevel.
Men kom med sted og dato, mange (flere enn meg er jeg sikker på!) har vel behov for å vite slikt minst et halvt år før tida, pga jobb, familieting, andre turplaner, etc...???
Hvis du ikke har fått det med deg alt, så er det mye bra sykling også andre steder enn rundt Skei i dette landet... ;-)
Du kan regne med at Terrengsykkel har litt kvaler når det gjelder flytting av dette - vi digger jo Skei!
Info kommer anslagsvis et halvt år før Utflukt. (Som sagt, disse sakene styres av andre enn meg)
Gaute
[Re: tmork]
#67090227/01/200907:44
Mange må planlegge ferier i god tid til jeg anta, så jeg håper jo at datoen kommer så raskt som mulig.
Dette har ingenting med at noen må planlegge ferie, men at de "fleste" ikke var der fra begynnelsen og ikke vet historikken og at det kommer nok folk uansett :-)
Dette har ingenting med at noen må planlegge ferie, men at de "fleste" ikke var der fra begynnelsen og ikke vet historikken og at det kommer nok folk uansett :-)
Vi andre får ordne noe sjøl, på Skei.
Jepp sånn er det, det enkleste er å kontakte Skei Appartement 61 22 85 18 og gjøre hyttebestillingen der. Ingrid er kjent med "Skeitreff 09".
Utflukt har tradisjonelt vært i den samme uke hele veien, eller helga før birken, og siden dette kom opp valgte vi å legge "treffet" en uke frem til 33. 12 - 16 august for ikke å kollidere siden tidspunkt var ukjent på årets utflukt.
Dette vi drar i gang eller rettere sagt fortsetter med blir noe i retning av hva det var en gang. Men det er ikke utflukt, utflukt lever videre men på et annet sted.
Storhytta og Trygve-hytta og sikkert flere er iallefall på plass i uke 33 for Skeitreff09. God gammal grasrot-samling med grilling, billig humor, dyrt øl, dyre sykler, og priceless stisykling. Jeg gleder meg allerede. Dette blir vel omtrent som i "gamle dager", altså dønn uorganisert bortsett fra at vi tilfeldigvis drar opp samtidig.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Hvis du ikke har fått det med deg alt, så er det mye bra sykling også andre steder enn rundt Skei i dette landet... ;-)
Sol, sommer og stier på sørlandet?????
... eller i Mekka, også kjent som Drammen.
Eller Østfold.
Eller Sunnmøre.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Sol, sommer og stier på sørlandet?????
... eller i Mekka, også kjent som Drammen.
Eller Østfold.
Eller Sunnmøre.
Det er vel høyst upassende å minne om Nedtur på sunnmøre i denne tråden, men tar sjansen likevel:
Vi legger opp til å invitere til samling i god Utflukt(R)-ånd, oppmøte i Valldal-traktene sånn ca helga etter DetStoreGrusveiRittet, hvilket skulle bety første helg i september.
Tidspunktet er valgt for ikke å krasje med Utflukt, så vi er litt spente på hva som skjer i den forbindelse. Men liker du episk sykling i store omgivelser, kan du jo forsøksvis prikke inn helga i avtaleboka...
Heisan. Det som skjer er at vi i Terrengsykkel føler at Utflukt på Skeikampen har vokst seg for stort for at Skei er et optimalt sted å arrangere noe slikt. Vi er i gang med et nytt sted med superfine stier for alle nivåer, heisbasert sykling, mulighet for lange shuttle-runs, flere hytter på et lite sted og mindre væravhengig stinett. Vi kommer tilbake med detaljer innen to uker. Men Utflukt 2009 blir enten samme helgen som planlagt, bare et annet sted, eller en helg noe senere.
Skeikampen ligger selvfølgelig tilgjengelig for alle som vil dra dit. Vi ønsker å bygge Nye Utflukt fra bunnen av som et feel-good arrangement der alle kan kose seg på supre stier.
Jeg tror dette er et lurt trekk redaksjonen gjør nå. Utflukt slik det har vært de to siste årene har vært litt vel "trang" mye folk på et lite sted. Likeså argumentet med å få boplass til alle på et sted er flott. Jeg tror utflukt kommer til å bli et godt alternativ ;-)
At Skei nå siger tilbake til et mer tilbakelent treff er også positivt, ja takk begge deler. Ikke minst så kan vi nå glede alle antikommersielle tilbake til et grasrottreff, hepp.