Dropper Grenserittet, for så å være med på ritt i hjembyen, og kunne godt tenke meg å prøve traseen en gang. Så hvis du har, eller kjenner noen som har, en gps-fil jeg kan downloade, hadde det vært konge :-)
Klosterrittet har startskudd den 15.august her i Bergen. Rittet er 56 km lang på vekslende underlag - grusvei/terreng/ asfalt 300 m. Og har noen seige høydemeter å by på, men dermed høy hastighet nedover høydeskalaen.
Meget synd at skarverittet er avlyst. Fikk med meg rittet både i 07 og 08 da de lagde ny løype, og dette var et skikkelig morsomt Terreng-ritt (stor t ja).
Ny løype langs rallarvegen ja...har vi ikke nok av disse kjedelig grus-rittene? Blir jo det samme som landeveis-ritt bare på en annen sykkel...
Meget synd at skarverittet er avlyst. Fikk med meg rittet både i 07 og 08 da de lagde ny løype, og dette var et skikkelig morsomt Terreng-ritt (stor t ja).
Ny løype langs rallarvegen ja...har vi ikke nok av disse kjedelig grus-rittene? Blir jo det samme som landeveis-ritt bare på en annen sykkel...
Idrettslagene arrangerer dette for å tjene penger og ser nok også på løp med stor deltakerantall som viktigere enn noe som fenger hos 'hardcore'-ritterne. Flåm-Geilo på sykkel er nå uansett en tøff affære selv om det tester melkesyregrensa mer enn de tekniske ferdighetene.