Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skagen i Danmark

Skagen i Danmark #663179 12/01/2009 14:58
T
TorbjørnK Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Jeg skal til Skagen i Danmark i påsken 2009. Er det noen som har besøkt området og kjenner til ikke-asfalterte turer det kan være verdt å forsøke? Eller blir dette bare sand og atter sand med dertil store slitasjer, slik at racer på asfalten er en bedre ide? Kan jo kjøre HT på asfalt, men om det blir 5 dager asfalt foretrekker jeg racer.

Er overhode ikke kjent, så jeg setter stor pris på gode/dårlige erfaringer, anbefalinger og ymse ytringer.

NB! Har bare plass til en sykkel i bilen.

Re: Skagen i Danmark [Re: TorbjørnK] #663709 13/01/2009 11:20
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flotte sykkelstier som veksler mellom grus og asfalt. HT er tingen.

Re: Skagen i Danmark [Re: erling] #664660 14/01/2009 21:08
perpedal Offline
Ivrig
Ivrig
I Skagen er det nok racer som gjelder. Men en offroader med sliks som tåler grus/lett rullende knastedekk er nok det beste allround valget.

Har vært å vimsa litt rundt i skagen på sykkel to ganger nå. Syklet fra Hirtshals til Skagen frem og tilbake, 5mil vær vei. Som veksler mellom grus og fast dekke av forskjellig kvalitet. Langs ruta her jeg sett noen små stier, men hvor langt de går vet jeg ikke (Det er begrensa hvor langt ut til høyre venstre man kommer i denne delen av Danmark(Smal tarm med sykkel sti, vei og jernbane så blir det ikke mye igjen).

Så hvis målet med syklingen er trening, så er det vell ikke noe vits å ta med deg noe annet enn en racer. Men hvis du vil se deg rundt og kikke på det som finnes rundt Skagen. Så er en sykkel med dekk som takler grus det beste.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå