Da var tiden kommet for montering av ett splitter nytt XTR 970 framgir på grusræser prosjektet mitt, men gleden skulle ikke vare lenge. Etter litt justering av wiren noen ganger for å få det til å funke så var det fa..n ikke noen gjenger igjen på skruen / hullet som holder girwiren. Skruen satt rett i. Har jeg vært uheldig eller tåler ikke aluen mer? 970 giret er kompatibelt med første generasjon DC hendler? Frustrert....
Sjekk om det er gjengene på skruen (ikke full krise) eller på skruefestet på giret (noget mer vrient) som er dradd ut. Noen ganger er det skruen, og da er det lett å skifte den.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Hørtes ikke bra ut. Ta en prat med Pete her inne på forumet også før du starter på jobben. Han er Shimano-mann med makt og kloke ord. Kan jo være noe produksjonsfeil der også. Men hvis du tukler selv, får du det aldri verifisert.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
xtr and high end parts from other manufacturers are made from notoriously soft materials, it is very easy to strip threads. i have not heard of shimano warrantying this kind of problem. depending on model, it may also be possible to put a nut on the rear and use an even longer bolt/setscrew if the remaining threads wont hold. although, you never know, perhaps pete will set a precident.
Fingerspitzgefühl ! Det må man ha... Selv fikk jeg det i arbeidet med en 1953 Royal Enfield. Engelskmennene støpte om gamle bombefly for å lage den alu'n og den var svært porøs og dårlig... Nei, momentnøkkel er fint.
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Clouseau: Do you have a REUM? Inn Keeper: I do not know what a REUM iz! Clouseau: Zimma Inn Keeper: Ahhh.. a RRRUUUMMM! Clouseau: That is what I have been saying you idiot! REUM!
Tror på forslaget til hjulcompaniet, får frisket opp gjengene og satt i en 2mm lenger skrue. Setepinne fra sykkelkomponenter kom i går så nå mangler jeg kun kjede for i få prøvd min nye grus ræser:)