hei hei. skal fra februar ha 6 mnd med pappa perm. i den forbindelsen så lurer jeg på om min nye jobbsykkel skal få litt puss. har lyst på polere evt børste aluramma men er usikker på hvordan man ettebehandler dette. noen som har noen innspill.
Tenker du lakk eller noe annet? Eloksering hadde vært kult.
Du finner sikkert noen gode tips ved å søke gjennom noen bilforum. (evt.vente og se hva som skjer her..før eller senere kommer det noen med peiling innom.)
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Hvis du mener høy-glans polering og gjør dette skikkelig, treng du ikke gjøre noe mer end det. Så snart alu blir eksponert vil det begynne å oxidere. Når alu er polert vil oxidlaget bli tynnt og jevnt. Du må blot sikre at våte (og veisalt!!) vaskes/tørkes bort -især de første månder. Husk at anodisering blot er en fremskynnet oxidering. Poleing med poleringsrondel og et fint slipemiddel - Gjerne avslutt med polering med Autosol pasta som har en vis beskyttende effekt.
Hvis du bare stripper rammen eller evt glaskugleblåser den må den anodiseres eller lakkes. (=> lakk siden det meg bekjent ikke er noen her i landet som tar så store deler til anodisering) Anodisering er desuten ganske kostbart.
Når det er sagt, pappaperm = polere ramme = det får du ikke tid til gitt - spar deg selv for frustrasjonen, bare så det er sagt! (Tro meg jeg har erfart dette 2 gange tidligere)
Haha, i mellom slagene blir det rydding, vasking, klesvask etc. Glem det, du blir bare skuffet hvis du tror du skal får gjort noe. Ut på sykkeltur med ungen i henger derimot, det får du til!
hmmmm..kan ikke huske det var så mye med første mann. men det stemmer nok at man ikke får så mye tid til overs. he he- får ta det på kveldstid når begge har lagt seg