Da kan jeg melde at kranken er kommet på plass, og jeg har så smått begynt å montere girvaier(girwire?), mye takket være at über-smuuude unter-vaierrör(wirerør?) har ankommet fra Bjôlzen Technik-Labor.(takk LarsB), riktignok viste det seg at det var plass til bare plastrørene under kranken, og det var plass til bare vaier(wire?)under kranken, men ikke plass til begge deler.
(Neida, jeg hadde dem ikke ved siden av hverandre).
"Løsningen" ble å strippe av en drøy tredjedel av plasten, slik at den ligger inn mot ramma, tiden vil vise om dette er en løsning eller om det bare er tull.
Jeg skulle gjerne hatt bilder av dette, planen var jo det, men etter en fatal(nåja)ulykke ved forsøk på å sette hurtiglås på Campakjede ble høyre tommel slått med stor fart og kraft inn i en tann på storskiven på kranken.......så det er derfor man bør bruke hansker altså!
Nuvel, det var blitt sent og gråting og Løvenes Konge plaster tok av litt for den omfattende tommelskaden(som strengt tatt begrenser seg til et overfladisk sår like under neglen), men jeg var blitt litt lei av mekkingen. Særlig siden jeg ikke fikk den fordømte kjedelåsen til å sitte.
Er det noen triks som jeg har gått glipp av her? Det var jo ganske både enkelt og smertefritt å gjøre det samme på et Shimanokjede.
Vel, jeg fikk i hvertfall tatt et bilde der kranken er montert på, ignorer pedalene som står på, og lat som om girvaier(wire?)er stramme og fine. Nå er det vel strengt tatt bare framgiret som skal på, og så må man vel justere gir tenker jeg.
Ja, bare man får et kjede på dette da....

De nye dekkene som står på er Vittoria Open Pavè, og er de like gode å sykle på som de er vanskelige å få på blir dette knallbra.