Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Litt fremgang å spore

Litt fremgang å spore #623706 14/10/2008 08:04
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Da kan jeg melde at kranken er kommet på plass, og jeg har så smått begynt å montere girvaier(girwire?), mye takket være at über-smuuude unter-vaierrör(wirerør?) har ankommet fra Bjôlzen Technik-Labor.(takk LarsB), riktignok viste det seg at det var plass til bare plastrørene under kranken, og det var plass til bare vaier(wire?)under kranken, men ikke plass til begge deler.
(Neida, jeg hadde dem ikke ved siden av hverandre).
"Løsningen" ble å strippe av en drøy tredjedel av plasten, slik at den ligger inn mot ramma, tiden vil vise om dette er en løsning eller om det bare er tull.
Jeg skulle gjerne hatt bilder av dette, planen var jo det, men etter en fatal(nåja)ulykke ved forsøk på å sette hurtiglås på Campakjede ble høyre tommel slått med stor fart og kraft inn i en tann på storskiven på kranken.......så det er derfor man bør bruke hansker altså!
Nuvel, det var blitt sent og gråting og Løvenes Konge plaster tok av litt for den omfattende tommelskaden(som strengt tatt begrenser seg til et overfladisk sår like under neglen), men jeg var blitt litt lei av mekkingen. Særlig siden jeg ikke fikk den fordømte kjedelåsen til å sitte.
Er det noen triks som jeg har gått glipp av her? Det var jo ganske både enkelt og smertefritt å gjøre det samme på et Shimanokjede.

Vel, jeg fikk i hvertfall tatt et bilde der kranken er montert på, ignorer pedalene som står på, og lat som om girvaier(wire?)er stramme og fine. Nå er det vel strengt tatt bare framgiret som skal på, og så må man vel justere gir tenker jeg.

Ja, bare man får et kjede på dette da....

De nye dekkene som står på er Vittoria Open Pavè, og er de like gode å sykle på som de er vanskelige å få på blir dette knallbra.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Litt fremgang å spore [Re: gare] #623708 14/10/2008 08:08
D
Don Offline
Fersking
Fersking
D
Dette begynner å ta form gamle ørn. Ser frem til å kladde litt på den på søndag.

Re: Litt fremgang å spore [Re: gare] #623715 14/10/2008 08:24
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Supersnasent! Fine proposjoner og lekker farge på ramma! Jeg klarte å få sammen Campakjedet med en vinglete og klønete ParkTools kjedekutter av enkleste type. Etter to-tre forsøk ga jeg opp at splinten skulle være rett når jeg presset den inn og det gikk fint. Kan ha vært flaks. Lykke til!

edit: når jeg leser en gang til skjønner jeg at det er kjedelås du prøver å montere. Lykke til med det også!

Redigert av skubisan; 14/10/2008 08:27.
Re: Litt fremgang å spore [Re: gare] #623732 14/10/2008 09:19
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: gare
De nye dekkene som står på er Vittoria Open Pavè, og er de like gode å sykle på som de er vanskelige å få på blir dette knallbra.

Pariserutgaven er i hvertfall smuuud ICON_SMILE

Recovery-mode
Re: Litt fremgang å spore [Re: Pete] #623778 14/10/2008 11:09
Carsten Offline
Veteran
Veteran
En flott, nydelig bygd, stålracer i BRG skal vel for filler'n ikke ha Kawa-grønne dekk ! Vær så snill å få noen veloflex på. (Sykkelen er fantastisk fin asså)

"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter
http://sykkel.hasle-loren.no/
Re: Litt fremgang å spore [Re: Carsten] #623785 14/10/2008 11:28
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Carsten
En flott, nydelig bygd, stålracer i BRG skal vel for filler'n ikke ha Kawa-grønne dekk ! Vær så snill å få noen veloflex på. (Sykkelen er fantastisk fin asså)

Det er aldri godt å si hvordan fargen man ser på skjermen blir i virkeligheten, dette er resultatet av et forsøk på fargekoordinasjon fra wiggle sine nettsider kombinert med ønsket om å spare 75 kroner i frakt og dermed bruke 280 kroner(eller hva det var for noe)på dekk som kanskje vil se bra ut fargemessig.
De er altfor lyse, men de skal IKKE av før de er utslitt da dette er det verste jeg har montert i mitt liv.

Ellers er jeg brått blitt litt usikker på om jeg "må" ha blankt stem og styre. Det blir uansett ingen store utskiftninger på denne siden av hjul ICON_WINK

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Litt fremgang å spore [Re: gare] #623797 14/10/2008 11:49
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Uansett: dette er "all about the ride" - det er få dekk som oser "vårklassiker" som et sett Vittoria Pavé.
Kjør på de og vær glad og fornøyd. Basta

Recovery-mode
Re: Litt fremgang å spore [Re: Pete] #623877 14/10/2008 15:19
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Synes dekkene ser fine ut på sykkelen jeg. Og de er gode, har de selv. Eneste er at de myke rillene på sidene gir en litt fishy følelse ved nedlegg. Grepet tror jeg er bra. Til lange utforkjøringer på god asfalt finnest det nok bedre dekk men det er ikke det de er laget for.

Re: Litt fremgang å spore [Re: skubisan] #623913 14/10/2008 16:37
Filip Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvis du skal ha nytt styre ville stilpolitiet på det sterkeste anbefalt et styre med belgisk bøy!

Re: Litt fremgang å spore [Re: gare] #623941 14/10/2008 17:37
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Må bare si noe, etter å ha fulgt med i taushet på dette prosjektet: Dette ble meget vakkert! tommelopp

Støtter tanken om blankt stem, men mener faktisk at dekkene ikke ser helt ravgale ut.

Re: Litt fremgang å spore [Re: Lektoren] #624214 15/10/2008 07:32
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Tror en annen bartape ville vaert bedre, kanskje en i plast som matchet sete. Den som sitter paa er for lys.

Blankt stem og kanskje styre ville nok ogsaa sett bra ut.

Moderator  support, Valentino