Vekten på sykkelen er ganske nøyaktig 10kg. Dette er en perfekt sykkel for både ritt og rask stisykling. Pga av skade har sykkelen kun vært i bruk fra sent i april til starten av juni.
Ta kontakt på telefon 95074418 eller e-post:sveinub@gmail.com. Sykkelen kan besiktiges i Oslo.
Redigert av Sveinung; 06/10/200817:08. Rediger grunn: Bilder
More ears than gears!
Re: Trek 69er med full XTR og syntace selges.
[Re: Sveinung]
#61862804/10/200811:46
Bumper denne opp på topp. Kom med bud. Sykkele selges fordi jeg må ha neste års lakkjobb. Skal definitivt ha samme sykkel igjen. Stort forhjul slår alt!
S
More ears than gears!
#62211710/10/200815:38
Syntes lakkjobben på denne var helt fantastisk fet jeg Et spørsmål: hva er forskjellen på 26" bak og 29" foran, iforhold til vanlig like dekk dimensjoner?
Giant Anthem 2
[Re: Thomas91]
#62305012/10/200819:41
Tanken bak bruk av ulik dekkdiameter foran og bak er at hjul med ulik felgdimensjon har ulike egenskaper i forhold til akselerasjon, kontaktflate og med tanke på hvilken vinkel dekket treffer underlaget med. Et større dekk har større kontaktflate mot underlaget og vinkelen det treffer steiner og røtter med er mindre. Dette fører til bedre grep og at det skal vesentlig større hindringer til før man "butter". Større hjul "glir" bedre over terrenget. Det skal videre mindre krefter til for å akselere et hjul med mindre diameter. Dette er noe man kjenner ganske godt hvis man tester sykler med lite vs stort hjul bak opp mot hverandre. Jeg har pratet en del med Travis Brown ,som står bak designen av disse syklene hos Trek, og de gikk for denne løsningen fordi den direkte akselerasjonen på bakhjulet er så viktig i kuppert terreng, samtidig som det store dekket i front gir bedre kontroll og hjelper deg med å opprettholde farten i tekniske partier bedre. Og filosofien er at bakhjulet vil følge forhjulet uansett, noe det i praksis også gjør. Det er forhjulet som i all hovedsak bremser farten. Min egen erfaring er at dette stemmer veldig godt. Jeg sykler fortere teknisk på en 69er enn på både en ren 26" og en 29" satt opp på tilsvarende måte. Til rask stisykling og xc-sykling kommer jeg ikke til å gå tilbake til sykler med lik dekkdiameter foran og bak igjen.
S
More ears than gears!
#62363413/10/200823:36