Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Så var det min tur.....

Re: Så var det min tur..... [Re: M@rtin] #618035 03/10/2008 06:51
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flere bilder ? ICON_BLUSH

God bedring gare, det høres ikke pent ut. Har nok av tilsvarende erfaringer fra kryssende veger på gang og sykkelsti, det er stort sett bare flaks og gode bremser som står mellom deg og asfalten.
Har du fått høre noe om konsekvens for bilisten? Litt hevngjerrig må det være lov å være når man har fått omplassert tenna til langt bak i drøvelen.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Så var det min tur..... [Re: gare] #618049 03/10/2008 07:11
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
God bedring Geir Are!

Recovery-mode
Re: Så var det min tur..... [Re: gare] #618052 03/10/2008 07:15
D
Don Offline
Fersking
Fersking
D
God bedring Gare. Velkommen i klubben for "Påkjørte av lite oppmerksomme sjåfører". Håper du snart er klar for en liten trille tur igjen.
Følg de gode tipsene i de tidligere trådene når det gjelder utfylling og innlevering av skademelding. Jeg fikk fysiske problemer som dukket opp 7 mnd. etter ulykken.

Re: Så var det min tur..... [Re: gare] #618115 03/10/2008 08:40
Dan Offline
More than words
More than words
God bedring! Godt at det gikk såpass bra.

Selv var jeg for et par uker siden i en lignende situasjon, som gikk bra heldigvis, bortsett fra på det retoriske planet. Jeg kom på gangveien (grønn linje) gjennom Stabekk (på vei oppover i bildet) og måtte bremse hardt for en bil som kom fra rundkjøringen og skulle inn på bensinstasjonen (rød linje). Etter å ha bremset svingte jeg opp mot førerdøren på bilen (blå linje), knakket på ruten og gledet meg til å få forklare hva jeg synes om bilister som ikke overholder vikeplikten i det de krysser gangveien på vei inn til en bensinstasjon.

Han så dumt på meg uten å sveive ned ruten og fortsatte sakte fram for å parkere til venstre for pumpene. Jeg syklet bak ham og stoppet isteden på hans høyre side og ventet på at han skulle komme ut, og så begynte jeg en vennlig liten forelesning om vikeplikt. Han var selvfølgelig på defensiven og mente at det var jeg som burde lære meg vikepliktreglene.

Etter litt kakling fram og tilbake skjønte jeg (men ikke han) hva som gjorde at begge fremsto som idioter for den andre. Han hadde ikke sett meg før jeg knakket på ruten hans. Så han trodde jeg var sur fordi jeg fikk det trangt med å sykle forbi ham inne på bensinstasjonen. Så jeg måtte bare gi opp, siden jeg ikke hadde tid til å ta opp et bilde fra Gule Sider og tegne streker i forskjellige farger der og da.

Sens moral: Bilister er ikke bare teite, de er fullstendig blinde også.

Vedlegg
29239-stabekk.jpg (44.72 KB, 48 nedlastinger)
Re: Så var det min tur..... [Re: Dan] #618179 03/10/2008 10:01
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
God bedring Gare.

Sitat: Dan
Sens moral: Bilister er ikke bare teite, de er fullstendig blinde også.

I dag da jeg skulle krysse veien på min pendlertur gikk jeg av sykkelen for å krysse i fotgjengerovergangen. Jeg legger merke til at bilen fra høyre ikke ser ut til å ville stoppe. Jeg stopper på den gule linja, midt i veien. Og, å ja, bilisten stoppet ikke. Hadde jeg fortsatt å gå over veien så hadde jeg blitt meiet ned. Vel, det var mørkt og regn, men jeg har refleksstriper på dekkene, lys på sykkelen og det er gatebelysning i området. Det er vel bare et tidsspørmål før det går galt en dag med meg også.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support