Jeg har "alltid" syklet til og fra skole og jobb, hver dag, året rundt, uansett. For det første: Flott at du sykler til jobb ca 3 ganger i uken. Ettershvert som du blir sterkere anbefaler jeg det å prøve å sykle hver dag

Grunnen til dette er enkel: Når motivasjonen av en eller annen grunn skulle begynne å svikte av en eller annen grunn, så vil du alltid finne en god unnskyldning for ikke å sykle, og alt vil stopp opp. Jeg har sett dette skje med veldig mange kolleger og venner. Stå på!
Etter moralpreken, et innspill til spørsmålet ditt. Du får jo 4 mil med sykkel de dagene du kjører tohjuling til jobb, og dette er jo brukbart. Om du sykler hver dag vil du merke at du til tider blir litt sliten. Mitt råd er som følger: Varier så mye du klarer. Enkelte dager kjører jeg det jeg makter hele veien, spesielt dersom noen er frekke nok til å prøve å ta bakhjulet mitt, hehe. Noen dager kjører jeg på lav frekvens og tunge gir ("styrketråkk"), andre på lette gir og høy frekvens osv. Jeg bruker ofte disse til/fra-jobben turene til å tenke tråteknikk, altså å få til et godt rundtråkk. Det viktigste er uansett at du finner en måte å sykle på som du liker og som gjør at du blir i bedre form og ikke minst fortsetter å sykle til/fra jobb. Skal se du blir en hardbarket helårsyklist etterhvert!!