Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slark i splitter ny Reba SL

Slark i splitter ny Reba SL #562212 04/06/2008 06:08
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Hadde på min "gamle" sykkel en RockShox Recon demper som i og for seg fungerte fint. Om ikke annet var den stiv som en stokk når man rugget frem og tilbake på sykkelen med forbremsen inne.

Min nye sykkel er utstyrt med en Reba SL demper og den har tydelig slark ved nevnte behandling. I tillegg ser den ut til å legge igjen en del olje på de øverste gaffelbeina slik at det samler seg mye støv og smuss.

Det kan da ikke være meningen at den skal være sånn??
(Sykkelen er en snau uke gammel i dag. Scott Spark 30)

I tillegg klarte jeg tydeligvis å komme borti noe med skiva bak når jeg lekte meg i skogen i går... Retter man ut slikt selv, eller er det ny skive som gjelder. (Fikk rettet den ut ganske bra, men den fortsatt litt skeiv.)

Takk for alle svar! ICON_SMILE

Mvh.
Chris.

Re: Slark i splitter ny Reba SL [Re: [gbz]doc] #562279 04/06/2008 07:34
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er sannsynligvis ikke gaffelen det er noe galt med, snarere styrelageret som må strammes. Det er kanskje gjort en litt halvveis monteringsjobb i butikken, hvis den bare er ei uke gammel?

At nye gafler legger igjen litt olje på innerbeina, er bare vanlig, i alle fall i starten. De har gjerne litt ekstra smurning på pakningene. Bare gni av møkka mellom hver tur, så er det ikke noe å bekymre seg over.

Gaute
Re: Slark i splitter ny Reba SL [Re: gauter] #562363 04/06/2008 09:30
K
Kenneth R Offline
Kjedelig å være avhengig, ass
Kjedelig å være avhengig, ass
K
Les litt om skiva her: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...;gonew=1#UNREAD

Jeg skal i allefall prøve å koke den ene skiv mi ICON_SMILE

Re: Slark i splitter ny Reba SL [Re: Kenneth R] #562427 04/06/2008 10:57
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Det ser veldig ut som det er i dempern det bikker frem og tilbake, men det er muligens ikke så lett å se forskjellen.

Får vel ta'n med tilbake og få de til å sjekke den opp.

Så forøvrig den tråden om skiver, så blir vel litt koking i kveld ja. ICON_LAUGH
Spent på om den kan reddes...

Mvh.
Chris.

Moderator  support