Du kan faktisk ikke forvente at en butikk som dette har samme spesialkunnskap som en dedikert sykkelspesialist. Å kreve det synes jeg blir litt kravstort faktisk. Du kan ikke kreve at alle på Rema skal kunne gi deg middagstips selv om de skyver mat inn i hyllene hele dagen.
Å igjen kreve at et eikebytte pluss følgende hjulretting skal gjøres på en dag er også veldig optimistisk. De fleste sykkelbutikker ville slite med det hvis de har en del å gjøre...
Dette er jo helt urimelig. Eksempelet ditt med Rema er upresist. Om Rema selger en pakke med smør som er mugnet men ikke gått ut på dato, er det rett og rimelig at de bytter den for deg. Det er etter mitt syn en bedre sammenligning.
Dersom noen hadde reagert på at selgerne på G-Sport ikke hadde kunnet hjelpe med profesjonelle treningstips, så hadde din sammenligning med Rema vært mer rimelig.
G-Sport selger varen, og har mest sannsynlig i salgsøyeblikket stått inne for kvaliteten på vare. Da må de ordne opp om kvaliteten ikke er som forventet. At butikken ikke har like høy kompetanse som de i en ren sykkelbutikk har er greit nok, de må ordne opp om varene de selger har feil eller mangler.
Om det er slik at Super G har mekaniker i butikken en gang i uken, og ikke engang da er det sikkert at den blir ferdig, bør de ihvertfall ha et servicesenter der man kan levere sykkelen eller som butikk sender sykkel til. Dette har de jo bla. på såleprepping av ski. (har ivhertfall hatt en gang)