Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelreperasjoner på Super G

Sykkelreperasjoner på Super G #558186 26/05/2008 16:56
torinb Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg har en Diamant Silver Cape som jeg dessverre kjøpte på super G. Sykkelen er nok bra den, men folkene som selger den har svært varierende kompetanse på sykkel. Disse selgerne utfører enkle serviceoppgaver, mens butikken bare har mekaniker inne en ettermiddag i uken. Denne mekanikeren står ute i butikken og skrur mens han betjener kunder.

Noen av de som jobber der er svært hyggelige og hjelpsomme, mens andre er på grensen til å være sure.

Jeg har hatt noe problemer med sykkelen min. Blant annet har høyre eggbeaterpedal falt av to ganger (ene gangen gikk jeg på trynet). Jeg venter også på et nytt kranklager som skal skiftes.

I dag røk en eike på felgen. Det var den andre eiken som røk ved sykling kun på asfalt. Jeg leverte hjulet inn i formiddag, og forventet at det i alle fall skulle bli ferdig i løpet av morgendagen (som er mekanikerdagen deres).

Etter å ha snakket med dem nå i ettermiddag kan jeg ikke forvente det, da de har flere sykler som skal repareres i morgen.

Bør man ikke kunne forvente at de skifter en eike i løpet av to arbeidsdager? Når de har utstilt og selger sykler opp til 45.000 kroner - bør man ikke da kunne forvente at sykkelverkstedet er en annen plass enn midt i butikkgulvet - og at hvor mye mekanikeren får gjort ikke bør avhenge av hvor mange kunder som er i butikken den dagen?

Eller kan jeg bare ha det så godt når jeg har kjøpt sykkel hos en sports-kjede?

I alle fall ganske ergelig når det er under tre uker til ritt og jeg trener på sykkelen stort sett hver eneste dag.

Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: torinb] #558198 26/05/2008 17:24
AndersHaraldsen Offline
Fersking
Fersking
Dette hørtes ikke bra ut, jeg jobber selv i G - sport kjeden i en liten butikk på Hønefoss. Selv der har vi mekanikker hver dag... Trodde da hvertfall en Super - G butikk burde ha mekanikker hver dag..

Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: AndersHaraldsen] #558416 26/05/2008 23:44
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Du kan faktisk ikke forvente at en butikk som dette har samme spesialkunnskap som en dedikert sykkelspesialist. Å kreve det synes jeg blir litt kravstort faktisk. Du kan ikke kreve at alle på Rema skal kunne gi deg middagstips selv om de skyver mat inn i hyllene hele dagen.

Å igjen kreve at et eikebytte pluss følgende hjulretting skal gjøres på en dag er også veldig optimistisk. De fleste sykkelbutikker ville slite med det hvis de har en del å gjøre...

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: Calle Kanin] #558450 27/05/2008 06:27
O
oyvind Offline
AKA DynamittGubb
AKA DynamittGubb
O
Sitat: Calle Kanin
Du kan faktisk ikke forvente at en butikk som dette har samme spesialkunnskap som en dedikert sykkelspesialist. Å kreve det synes jeg blir litt kravstort faktisk. Du kan ikke kreve at alle på Rema skal kunne gi deg middagstips selv om de skyver mat inn i hyllene hele dagen.

Å igjen kreve at et eikebytte pluss følgende hjulretting skal gjøres på en dag er også veldig optimistisk. De fleste sykkelbutikker ville slite med det hvis de har en del å gjøre...

Dette er jo helt urimelig. Eksempelet ditt med Rema er upresist. Om Rema selger en pakke med smør som er mugnet men ikke gått ut på dato, er det rett og rimelig at de bytter den for deg. Det er etter mitt syn en bedre sammenligning.

Dersom noen hadde reagert på at selgerne på G-Sport ikke hadde kunnet hjelpe med profesjonelle treningstips, så hadde din sammenligning med Rema vært mer rimelig.

G-Sport selger varen, og har mest sannsynlig i salgsøyeblikket stått inne for kvaliteten på vare. Da må de ordne opp om kvaliteten ikke er som forventet. At butikken ikke har like høy kompetanse som de i en ren sykkelbutikk har er greit nok, de må ordne opp om varene de selger har feil eller mangler.

Om det er slik at Super G har mekaniker i butikken en gang i uken, og ikke engang da er det sikkert at den blir ferdig, bør de ihvertfall ha et servicesenter der man kan levere sykkelen eller som butikk sender sykkel til. Dette har de jo bla. på såleprepping av ski. (har ivhertfall hatt en gang)

øyvind
http://teamkjelsaslaererne.blogspot.com/
"I'm the jack, I'm the joker in the stack" WE
Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: Calle Kanin] #558451 27/05/2008 06:28
torinb Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Nei du har sikkert rett i det angående å få rettet hjulet til neste dag. Men jeg synes de burde hatt mekaniker der hver dag når de har 50 sykler utstilt i butikken, og ca. 10 stk fra 15.000 og oppover. Den dyreste koster 45.000,-.

Man forventer litt når man kjøper dyr sykkel. Det blir feil å sammenligne med Rema. Når man kjøper matvarer forventer man ikke så mye.

Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: Calle Kanin] #558459 27/05/2008 06:53
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Calle Kanin
Du kan faktisk ikke forvente at en butikk som dette har samme spesialkunnskap som en dedikert sykkelspesialist.

Kan man ikke? De selger sykler. MANGE sykler.

Quote:
Å kreve det synes jeg blir litt kravstort faktisk. Du kan ikke kreve at alle på Rema skal kunne gi deg middagstips selv om de skyver mat inn i hyllene hele dagen.

Det er kravstort å forvente at en selger kan noe om det han selger?

Quote:

Dette er jeg litt mer enig i, men å tre i en eike og stramme den samt finrette hjulet tar ikke SÅ lang tid, så det hadde nesten vært like lett å fikse det med det samme og slippe å ha hjulet stående. ...men denne tiden er ikke akkurat lavsesong i sykkelbutikker, så det er nok vrient akkurat nå.

Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: torinb] #558460 27/05/2008 06:55
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: torinb
Nei du har sikkert rett i det angående å få rettet hjulet til neste dag. Men jeg synes de burde hatt mekaniker der hver dag når de har 50 sykler utstilt i butikken, og ca. 10 stk fra 15.000 og oppover. Den dyreste koster 45.000,-.

Man forventer litt når man kjøper dyr sykkel. Det blir feil å sammenligne med Rema. Når man kjøper matvarer forventer man ikke så mye.

Om ikke noe annet, så sier dette at det er lurt å kjøpe sykler i SYKKELbutikker. ...Selv om man vil forvente mer av en sportsbutikkjede som er en av de to største, om ikke DEN største, aktøren i det norske sykkelmarkedet.

Re: Sykkelreperasjoner på Super G [Re: Stein] #558504 27/05/2008 08:40
olechr Offline
More than words
More than words
Er kjipt når det er slik. Men ang hjulet så hadde jeg tatt begge hjulene å levert de til en god hjul bygger. Å latt han gå over de. Når du ryker eiker sånn helt uten videre er det mest sannsynlig ikke bra bygget.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå