Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelsko?

Sykkelsko? #544765 28/04/2008 18:07
rampage kid Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Plannlegger å bytte fra flattis til klikk på den ene sykkelen planlegger å kjøpe candy pedaler men trenger også sko så noen som har noen gode forslag? Plannlegger ikke å bruke mer enn 1000kr-1500kr på dem.

Norco rampage, specialized rockhopper

www.soonck.no
Re: Sykkelsko? [Re: rampage kid] #544882 28/04/2008 21:11
Espen J Offline
Besatt
Besatt
mitt forslag er at du dropper tanken på klikkpedaler fra crank brothers som en start. Debuterte selv på klikkpedaler fra den gjengen der, men da av typen smarty. håper candy er bedre,men ville heller ofra noen ekstra gram og gått for noe fra shimano, eller Time sin Atac-serie. har nå testa Time Atac alum i en måneds tid, og forskjellen er enorm. designet gjør at cleat'en finner pedalen omtrent av seg selv, og den har et mer kontant klikk når man klikker seg inn. CB var mye fomling, og man tråkka inn tidvis helt uten at man kjente det hvis du skjønner. ingen klikk. kjøper du noe annet enn CB kan du bruke hodet på andre ting enn å tenke på pedalene når du sykler.

Når det gjelder sko, som du faktisk spurte om...hmm...jeg tror de jeg har kan bli gode med ny såle... Shimano M181N det er iallefall i prisområdet du nevner

Redigert av dopapiret; 28/04/2008 21:12.

Trønder osv
Re: Sykkelsko? [Re: Espen J] #544883 28/04/2008 21:15
Andreassykler Offline
Avhengig
Avhengig
Og med Time eller CB, så blir man litt einsøling.. Kjipt at "alle andre" bruker SPD, og dermed kan man ikke byttelåne/prøve annet noe særlig...

Nødvendigheten av fulldemper er en myte
Allergisk mot asfalt og oppoverbakker
HardTail-Mafiaen
Re: Sykkelsko? [Re: Espen J] #544885 28/04/2008 21:18
L
LarsFredrik Offline
Fersking
Fersking
L
Shimano M181N

Den jeg bruker, veldig god! Så en pall av den på tilbud på XXL oslo sentrum, lørdag. 499,- mener jeg det var.

Re: Sykkelsko? [Re: Andreassykler] #544901 28/04/2008 22:04
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Andreassykler
Og med Time eller CB, så blir man litt einsøling.. Kjipt at "alle andre" bruker SPD, og dermed kan man ikke byttelåne/prøve annet noe særlig...
man velger jo ikke ut i fra hva andre har uansett, man velger det produktet man trur på. Jeg valgte Time nettopp fordi "alle andre" hadde shimano. Og av de forbrukeromtalene jeg har sett, så har shimanofansen prøvd CB og dermed roser shimano opp i skyene,mens Time-fansen har prøvd Shimano, bytta til Time, og trives bedre med det. Jeg tror ikke shimano er et dårlig valg, jeg mener bare det må finnes andre grunner enn å dilte etter resten.
Forresten er jo Look Quartz interessant for den vektbeviste, ser forbanna pen ut, men har ikke sett nok omtaler om den til å vite om den duger.

Trønder osv
Re: Sykkelsko? [Re: Espen J] #544924 29/04/2008 05:24
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
bruker ikke look quartz samme system com cb? de ligner hvertfall

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Sykkelsko? [Re: Espen J] #544925 29/04/2008 05:38
Andreassykler Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: dopapiret
Sitat: Andreassykler
man velger jo ikke ut i fra hva andre har uansett, man velger det produktet man trur på. Jeg valgte Time nettopp fordi "alle andre" hadde shimano. Og av de forbrukeromtalene jeg har sett, så har shimanofansen prøvd CB og dermed roser shimano opp i skyene,mens Time-fansen har prøvd Shimano, bytta til Time, og trives bedre med det. Jeg tror ikke shimano er et dårlig valg, jeg mener bare det må finnes andre grunner enn å dilte etter resten.
Forresten er jo Look Quartz interessant for den vektbeviste, ser forbanna pen ut, men har ikke sett nok omtaler om den til å vite om den duger.

Jeg kjøpte også Time en gang av samme grunn, men senere har jeg byttet til noen lettere og like gode SPD pedaler (Xpedo ettellerannet), og liker det faktum at jeg kan prøve andre sykler.

Nødvendigheten av fulldemper er en myte
Allergisk mot asfalt og oppoverbakker
HardTail-Mafiaen
Re: Sykkelsko? [Re: Andreassykler] #544935 29/04/2008 06:06
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Time, Look og CB går ikke om hverandre nei. Veldig mange sykler kommer utstyrt med Crank Brothers i disse dager så jeg tror vinden snur.
Smarty-pedalene er merkbart mye vanskeligere å komme inn i enn Candy og Egg Beater.
Jeg tester for tiden Look Quartz - kommer tilbake med dom snarlig.
Jeg synes både Candy og Egg Beater er minst like enkle å komme inn i, og ut av som Shimano og Time.
Candy varer ikke så lenge og blir fort stygge og slitte. Shimanos pedaler seg like ut etter mange år.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Sykkelsko? [Re: sykkeloyvind] #549889 08/05/2008 19:11
rampage kid Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Har acid eller mallet noen fordeler i forhold til candy? Planlegger å kjøpe candy c i pink så lurer på om 2ti 4ti eller sl er noe forskjell bruksmessig?

Norco rampage, specialized rockhopper

www.soonck.no
Re: Sykkelsko? [Re: rampage kid] #549900 08/05/2008 19:48
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
største fordelen med acid og mallet er at mekanismen er enda mer beskyttet enn med candy. Candy har en veldig god beskyttelse hvis du sammenligner med egg beater og smarty.
Samtidig gir acid og mallet litt mer bæreflate.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå