For knappe to måneder siden kom det en mystisk pakke i posten, den så liten ut til å begynne med men når jeg fikk åpnet den var det en fin liten ting oppi.
En Transition Covert i Electric Blue...
Nå har det endelig kommet en del deler og det eneste som mangler er styre, bremser, stem og setepinne (altså ingen viktige ting...)
Hittil ser den slik ut (ser ganske bra ut allerede?):
Har fulgt med på Transition en stund nå. Virker som meget flotte sykler. De er fornuftig priset og solidt bygget. "No frills"-sykler. Jeg synes Bottlerocket virker spennende også. Få opp et bilde av komplett sykkel asap !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Nye bilder kommer her. Ikke helt ferdig enda som dere ser, men nå har jeg satt på alle delene jeg har bortsett fra framgir og girskiftere.
Har sammenlignet den med einaras(fatter'n) sin Turner 5 Spot som er satt opp med en Pike 140mm. Geometrien er overraskende lik. Eneste forskjellen er at Coverten er høyere foran og lavere bak men dette er nok pga. 160mm Lyrik foran.
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Dette ser knall ut! Har mailet selv med Transition og skal ha en Bottlerocket i RAW str. M. til våren. Når jeg ser hvor fet Covert´n blir jeg nesten usikker på hva jeg skal velge.
Hvilken butikk fikk du tilbudet fra?
Gratulerer med en fet sykkel, gleder meg sykt selv, regn meg bilder fra bygge prosessen her på forumet.
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: A bike as blue as...ahh..
[Re: kid]
#52297208/03/200816:07
Lada opp go'kamera og tok nokre bilete i går med 55mm frå midten av 70-talet:
drivsida:
Litt sånn dærre filosofisk før tur nr.2 med nysykkeln, denne gang med kamerat og ikkje pappa: Etter første prøvetur er eg misunneleg ja, ikkje tvil om at bl.a. demperoppsettet på coverten er fleire hakk over min. Rocco'en kan tunast mykje meir enn rp23, returinstillinga har eit spenn som langt overgår min. På første tur hadde vi den altfor rask og hadde trøbbel med svingingar etter større hinder. Dette har vi no tuna inn og har funne kritisk demping. På rp23'en min må eg ha returen fullt open og enda er den for treig. TST instillinga er også effektiv, stor forskjell på ytterpunkta. Coverten har ein heilt anna flyt over ruglete sti enn spoten min, alt blir jevna ut og har ikkje følelsen av at sykkelen stoppar opp ved ujevnheiter, den berre sklir over. Veldig bra, minner faktisk ganske mykje om din spot Sigmund.
Elles så er den ganske lik mr.spot, men kvikkare side til side, lettare å løfte fronten og jamt over ligg hjula meir klistra til underlaget. Min er derimot hakket kvassare i teknisk bratt oppover. Vektmessig så kjennest dei ganske lik ut faktisk, men må ta ein tur på badevekta så får vi eit ca. anslag. Unngår vi brekkasje blir dette veldig moro!!!
Vekta viste 14,5 kg Ble overrasket når jeg veide den, hadde ventet høyere tall. Spesielt ettersom det er mange deler som lett kan gjøres lettere. Dekkene er ganske tunge og det er slangene også, gaffelen er tung med fjærdemping og har ikke de letteste pedalene i tillegg til 180mm skiver både foran og bak.
Her skal du få spec liste: Ramme: Transition Covert Electric Blue Bakdemper: Marzocchi Roco TST Air Gaffel: Rock Shox Lyric IS Coil U-Turn Bremser: Avid Juicy 5 2008 180mm Styre: FSA FR270 40mm Rise 680mm Width OS 31.8 Stem: FSA FR200 90mm 6 Deg 1.1/8" 31.8 Clamp Grips: Lizard Skins Grips Logo Lock-On Setepinne: Easton EA50 Styrelager: FSA Pig DH Pro Framgir: Shimano Deore LX Bakgir: Shimano Deore XT Girskiftere: Shimano LX Kjede: Shimano XTR Kasett: XT Cassette 9 Speed M770 11-34 Krank: MTB LX Chainset HollowTech II M581 175mm 4-Bolt 26.36.48(har tatt av 48 og satt på bashguard) Bashguard: DMR Bash Ring Middle 4-Bolt 36t Pedaler: Shimano M540 Dekk: Maxxis Minion DH Supertacky
Hjulsettet er kjøpt brukt: Felger: DT Swiss EX 5.1D Nav foran: Hope Bulb Nav bak: Shimano XT
Ein pentax SMC 55mm f1.8 K-fatning, manuell fokus, manuell blender. Kjøpte den som sagt i 75-76 til eit Kx-kamera(for konf pengane), og etter at eg kjøpte meg eit K10 har linsa fått ein ny vår, gir ein fin 3D effekt pga måten ute-av-fokus blir diffus på. Fargerendring og kontrast er også ganske så bra. Sjølv om linsa var rimelig er byggekvaliteten eksemplarisk, fullt metallchassis og solid gummiering, fascinerande kor bra det funkar saman med ny teknologi.