Jeg teller ikke mindre enn fire klistremerker på bildet. Med bilder fra den andre siden ville man sannsynligvis sett seks klistremerker. Litt i overkant? Jeg ville bedt om erstatning hvis noen hadde tagget ned sykkelen min slik.
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: gepe]
#53173401/04/200807:30
Hva om det er eieren selv som har satt dem på for å reklamere for sin egen arbeidsplass?
Dette merket er i alle fall mer diskret enn det Bjørn Myhre (dvs. hans ansatte) satte på sykler og ski rundt 1990. Det så ut som om det var Alpinestars' designere som sto bak, med knallgult, rosa og lilla!
Gaute
[Re: gauter]
#53174701/04/200807:43
Aahhh.. Her kan jeg kanskje få noen innspill.. Jeg kjøpte sykkel i fjor vinter som ble oppgradert litt forsiktig.. og det ble en ganske ok sykkel som jeg trivdes på: Det er en KHS XC 504:
Bremser: Avid juicy 5 Dekk: Big betty foran, Maxxis Advantage bak Felger: sun rims (stock) Krank: truative (stock) Setepinne: FSA, uten setback Sete: (stock) gaffel: Marzocchi EXR pro (stock) Bakdemper: Rock shox BAR (stock) styre: easton ea50 Stem: Pro ( rimelig sak fra CC)
For kommende sesong så er det kjøpt en drop off 1 130mm gaffel med ETA.. også lurer jeg på om det blir coil demper bak, og kanskje et nytt felgsett.. noe med skikkelig maskinlager i.. ikke sånn løskuledritopplegg, det er bare middelertidig har jeg skjønt (kjent..)
..Men.. Så en vinterkveld så havnet det en brukt specialized big hit sport ramme i hus.. alle delene ble flyttet over og denne er prøvd en tur i år.. meeeen jeg vet ikke helt. det virker som denne vil ha enda mer vandring foran.. eller.. Jeg vil høyere opp foran. Så jeg vurderer bare å sette opp KHS'en igjen, og legge litt mer i den, og bli enda bedre på å sykle. ( Gratulerer Jørn.. Bra forsøk på å prøve å snike deg unna stæsjhore stemplet på..) for evt. å invistere i noe übergromt til neste sesong igjen... hva tror folket??
Ahh. Da var avgjørelsen tatt, og handlingen gjennomført. Big hit ramma har fått ny eier, og jeg har bygd opp igjen KHS'en. stuket på den ser bra ut. bilder kommer, men kan legge ut en foreløpig halvdifus specliste. (Detter alltid over noe som man MÅ ha..)
KHS Xc 504 ramme Rockshox BAR bakdemper Marzocchi Drop off 1, 130mm eta Avid Code05 bremser, 203 skiver Shimano gir/ sram skiftere Truativ krank Sunrims hjul Maxxis, Schwalbe gummi.. Easton EA 50 styre, RaceFace holker. FSA Setepinne og bash, Cane creek styrelager++
Ok. første skikkelig testtur er unnagjort og jeg GLEDER meg til sommeren. etter noen timer i kjelleren til Hard Rocker.. og god hjelp, så er sykkelen ferdig. Og da vi satt og funderte og jugde til hverandre der en kveld, kom vi frem til etter noen runder med målebånd at jeg hadde 1" mer vandring bak enn hva jeg trodde..weeee. Slenger ut noen bilder som lovet.
Calle: Ja den ramma til hard rocker ikke bare ser tiltalende ut.. den ER tiltalende.
Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
[Re: hbakken]
#53211301/04/200817:54
Aahhh.. Her kan jeg kanskje få noen innspill.. Jeg kjøpte sykkel i fjor vinter som ble oppgradert litt forsiktig.. og det ble en ganske ok sykkel som jeg trivdes på: Det er en KHS XC 504:
Bremser: Avid juicy 5 Dekk: Big betty foran, Maxxis Advantage bak Felger: sun rims (stock) Krank: truative (stock) Setepinne: FSA, uten setback Sete: (stock) gaffel: Marzocchi EXR pro (stock) Bakdemper: Rock shox BAR (stock) styre: easton ea50 Stem: Pro ( rimelig sak fra CC)
For kommende sesong så er det kjøpt en drop off 1 130mm gaffel med ETA.. også lurer jeg på om det blir coil demper bak, og kanskje et nytt felgsett.. noe med skikkelig maskinlager i.. ikke sånn løskuledritopplegg, det er bare middelertidig har jeg skjønt (kjent..)
..Men.. Så en vinterkveld så havnet det en brukt specialized big hit sport ramme i hus.. alle delene ble flyttet over og denne er prøvd en tur i år.. meeeen jeg vet ikke helt. det virker som denne vil ha enda mer vandring foran.. eller.. Jeg vil høyere opp foran. Så jeg vurderer bare å sette opp KHS'en igjen, og legge litt mer i den, og bli enda bedre på å sykle. ( Gratulerer Jørn.. Bra forsøk på å prøve å snike deg unna stæsjhore stemplet på..) for evt. å invistere i noe übergromt til neste sesong igjen... hva tror folket??
Ahh. Da var avgjørelsen tatt, og handlingen gjennomført. Big hit ramma har fått ny eier, og jeg har bygd opp igjen KHS'en. stuket på den ser bra ut. bilder kommer, men kan legge ut en foreløpig halvdifus specliste. (Detter alltid over noe som man MÅ ha..)
KHS Xc 504 ramme Rockshox BAR bakdemper Marzocchi Drop off 1, 130mm eta Avid Code05 bremser, 203 skiver Shimano gir/ sram skiftere Truativ krank Sunrims hjul Maxxis, Schwalbe gummi.. Easton EA 50 styre, RaceFace holker. FSA Setepinne og bash, Cane creek styrelager++
Ok. første skikkelig testtur er unnagjort og jeg GLEDER meg til sommeren. etter noen timer i kjelleren til Hard Rocker.. og god hjelp, så er sykkelen ferdig. Og da vi satt og funderte og jugde til hverandre der en kveld, kom vi frem til etter noen runder med målebånd at jeg hadde 1" mer vandring bak enn hva jeg trodde..weeee. Slenger ut noen bilder som lovet.
Calle: Ja den ramma til hard rocker ikke bare ser tiltalende ut.. den ER tiltalende.
Endelig er KHS'en oppe igjen! Virkelig en knallsykkel!
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
[Re: thue]
#53363504/04/200809:55
Det der var faktisk den feteste sykkelen jeg har sett på lenge! Stilige mørke farger i ramme og komponenter, med en dominerende hvit gaffel og røde nyanser...veldig fin!
Takk takk! Den er god å sykle på også etter at jeg fikk satt på Fox 120RLC og RP23. Er i utgangspunktet ikke til salgs men "alt er jo til salgs for nok penger" så bare kom med bud
[Re: danerb]
#53395904/04/200820:18
Bakbremsen er for å kontrollere sykkelen i luften og ved manuals gjennom rytmepassasjer. Forbrems gjør barspins osv klønete, samtidig som man tydeligvis ikke trenger det.
Jepp, som det er sagt over så har jeg på Pike fordi den er lett og synes det er en veldig god gaffel til street og dirt. Forbrems har liksom ingen mening på en sånn sykkel. Det er ekstra vekt, i veien for en del triks og blir aldri brukt.
Noen nye bilder fra i dag, Thomson Elite stem og pinne er montert
- MONGOOSE -
[Re: RobG]
#53442806/04/200814:46
Transition Bottlerocket ramme, Marzocchi 55 ata2, div xt gir og bremser, hope pro 2/sun singletrack.
Har prøvd å sette sammen noe som skal fungere på lengre søndagsturer og samtidig innby til fine dager i Hafjell. Er foreløpig ganske spent på om jeg har fått det til.
xt shadow bakgir, kjedefører, samt nytt styre og stem skal på når jeg har testet ut geometrien litt.
Bilde fra siden:
De blå navene:
Helt nydelig den Mongoosen din Robin
-Petter
[Re: HAL]
#53551808/04/200819:17
hehe:P jobber jo tross alt på bjørn myhre da. så må vel ha på litt reklame:P
Det er jo ikke den værste butikken å reklamere for da Skjønte med en gang det var din.. Husker ruckusen du hadde som også hadde en del stickers Solgt den?
[Re: thue]
#53712612/04/200808:03
Siden det er lørdag og jeg har gitt opp tanken om sykkeltur kan jeg likegodt poste hva jeg kunne ha syklet på hvis jeg ville ut.
Hvis jeg skulle syklet nedoverbakker med heis/t-bane opp igjen ville jeg brukt denne:
Mongoose Triple black diamond. Den skal få ny gaffel til sommeren, hvis noen har en Marzocchi 66 til salgs så si fra.
Hvis jeg skulle syklet sti så hadde jeg tatt denne:
Foes FXR. Et par år gammel nå, men det gjør ingenting.
Hvis jeg ikke klarer å bestemme meg så tar jeg denne:
Waltworks singlespeed som etterhvert har blitt slik jeg vil ha den. Sliter litt med å skaffe et sete som ikke gir meg vondt i ryggen. Det Specializedsetet som står på er bra for ryggen, men er egentlig ikke godt å sitte på.
Hvis jeg skal på jobb, sykkeltur i Frankrike med kjæresten eller har lyst på en tur langs asfalten tar jeg denne.
Trek FX 7.5. Billigsykkel i forhold til de andre, men den er bra nok, og jeg er ikke livredd for å sette den fra meg uten væpnet vakt ved siden av.