Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Livet er en evig krangel med sleipinger. Part I

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: mtbmaniac] #485490 27/11/2007 14:12
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Sitat: mtbmaniac
Men han har et poeng at forsikringsbransjen ikke akkurat spiller på lag med kundene sine.

Selv om jeg har flere bitre erfaringer med forsikringsselskaper så stusser jeg litt på dette med at de ikke spiller på lag med kundene.

De har produkter de selger til en gitte pris. Problemer oppstår når produktet kjøpt ikke dekker hendelsen, noe kunden syns den burde. Dette har skjedd meg; ikke noe moro, men jeg lærte at jeg måtte vite hva jeg kjøper; som i svært mange andre bransjer, selgere er interessert i mine penger, ikke om jeg er korrekt dekket.

Flere sliter også med at forsikringsselskaper er svært mistenksomme og derfor ikke stoler på kunden. Med tanke på hvor mye svindel som skjer hvert år, er dette dessverre en naturlig konsekvens.

Sist, men ikke minst, la oss også huske på at, i likhet med andre bransjer som er konkurranseutsatt, så er det forskjell på selskapene, noen er lavpris-lavservice, andre er motsatt. Her også får man ofte det man betaler for.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #485553 27/11/2007 15:27
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Dazed
Er det ikke slik at man skal betale fordelsskatt av gevinsten når man får gode priser på ting gjennom arbeidsplassen sin? Har til og med hørt at håndverkere skal betale fordelsskatt når de utfører arbeid for seg selv, siden de slipper å betale andre håndverkere for å gjøre jobben?

Mye rare regler sosialdemokratene har laget for oss, gitt. ICON_WINK

Skal jeg fordelsbeskatte av at jeg hjelper meg selv med PC-problemer også? Eller skal jeg fordelsbeskatte av at kona har gitt meg mange gode kontakter i sportsbransjen slik at jeg slipper å handle sportsutstyr i butikken? Hvis det finnes regler for slikt så ser jeg for meg et skikkelig ormebol....

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #485563 27/11/2007 15:36
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Disse reglene finnes, ja, men jeg tror de oftest ignoreres. Da jeg jobbet i sykkelbutikk, skulle f.eks. revisoren ha oversikt over alt som ble kjøpt av ansatte til rabatterte priser mtp. dette.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #485570 27/11/2007 15:50
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Hvor er grensene for hva som er "skattbar" arbeidsrelatert kunnskap og hva som er noe man faktisk bare har lært seg? Skal jeg fordelsbeskatte av ALT PC-relatert som jeg foretar meg på fritiden bare fordi jeg sitter foran en PC på jobben?

Som sagt, ormebol. Men jeg mistenker at byråkrater og likningsmyndigheter ville storkost seg med dette.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #485573 27/11/2007 15:53
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hvis man skal følge reglene slavisk, så tror jeg det. Om det blir håndhevet er noe helt annet.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #485575 27/11/2007 15:54
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Unnskyld meg, men det høres mildt sagt helt vanvittig ut :-)

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #485577 27/11/2007 15:58
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Sitat: bik3man
Hva sier forsikringsselskapet hvis du får en seriøs vannlekkasje og har gjort alt sjøl? Jeg bare lurer. På el-arbeid er det veldig begrenset hva man faktisk har lov til å gjøre selv. Kjipt å stå der med nedbrent hus og ikke en krone i forsikring.

Jeg kjøpte en enebolig med "mangler" i 2004. Brukte et drøyt år på å komme gjennom rettsvesenet. Fikk tilbake en kvart million som ble delvis brukt til nytt elektrisk opplegg. Den tidligere, avdøde eieren, hadde mekka skjult anlegg selv som jeg oppdaget etterhvert...Eieren skal nesten være glad han var død! Stakkars enka som måtte gjennomgå det faenskapet der. Det var ikke hyggelig for hverken den ene eller andre parten

Redigert av holejos; 27/11/2007 16:02.

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: GeirK] #485588 27/11/2007 16:30
B
Bikebully Offline
Entusiast
Entusiast
B
Har lest litt her nå i pausen. Skal lese mye rart, ja.

Muddybear, bik3man, bike4man, mtmanniac, og alle dere andre som har irritert seg over Geir: Jeg fant tidlig ut at det er to - tre personer på dette forumet, som ved hjelp av et par alltid inntredende støttespillere, forsøker å fremstå med "solial tyngde" her, og drive meningsterror mot tilfeldige andre forumbrukere. Slik som her nå.Og mange andre ganger tidligere.

Og at det beste jeg kunne gjøre med Geir, og et par av disiplene hans, var å ignorere dem. Gadd ikke å sette dem på noen ignoreringsliste engang, men ignorerer alt de skriver.

Og når jeg er et vist nødvendig sted, og der må tørkes, ja, da tenker jeg på Geir.
Det beste man kan gjøre med en slik som Geir er antagelig å tørke seg et visst sted med "wannabee-en".
Sitat: GeirK

tar jeg heller på meg noen fotojobber og fakturerer jeg 500 kroner timen for noe jeg liker å holde på

Bare en simpel fotograf, Geir? Ut ifra de tusenvis av innlegg her, hvor du forsøker å fremstå som (selvoppnevnt riktignok) verdensmester i alt, trodde jeg minst du var en "ekspert" med konsulenthonorar over et laken i timen? Og så viser det seg at du bare er en simpel (avis?)-fotograf, en "wannabee". Ha, ha.

mener jeg er en relativt kapabel snekker

Nei, det tillater jeg meg faktisk å tvile på. Tvile sterkt, til og med.

Dvs., du sier jo relativt. Det er vel relativt til dine disipler EgilS, Dazed og de to andre, det da.
Ha, ha.

Redigert av Bikebully; 27/11/2007 16:43.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485597 27/11/2007 16:48
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Nisser!

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485608 27/11/2007 16:59
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Sitat: Bikebully

Muddybear, bik3man, bike4man, mtmanniac, og alle dere andre som har irritert seg over Geir: J

Jeg vil ha meg frabedt om at GeirK sine utsagn har irritert meg. Jeg forstår at jeg må skrive heller uklart om det er slik jeg har blitt oppfattet. Håper det kun er fåtallet som ikke forsto hva jeg prøvde å si.

Dog mistenker jeg at det kan ha noe med hvor fort og nøye man leser; for jeg tror også det er fåtallet som tror at Geir livnærer seg ved å være fotograf. Tror det var ment som et eksempel på at man kan bruke fritiden på noe man er dyktig til, fremfor å snekre hus.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: MuddyBear] #485614 27/11/2007 17:09
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei, nå går det over alle snyte skaft!! Er det liksom noe galt med og snekre hus på fritiden? Trekk det tilbake umiddel bart elllers får du en på planeten!! NÅ ER DET NOK!!

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485617 27/11/2007 17:14
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Spør du meg driver GeirK og hans "disipler" med alt annet enn meningsterror. Du kan mislike måten de diskuterer på, men få ubegrunnede påstander slipper gjennom bulldetektoren. Noen ganger på et detaljnivå som gjør at jeg ikke gidder å henge med på i utgangspunktet interessante diskusjoner, men ofte skjønner jeg hvorfor han eller noen andre reagerer.

Tips: hvis du skriver begrunnede innlegg og ligger unna generaliseringer slipper du greit unna GeirKs vrede.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: OveR] #485649 27/11/2007 18:24
bugne Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er det i det hele tatt mulig? Kommer inn fra siden her men.. GeirK vant den diskusjonen så det sang Bike4man. Sånn - der var det sagt.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485653 27/11/2007 18:32
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Her var det så mye tåpelig skit at jeg følte for å kommentere, selv om det sannsynligvis er fullstendig bortkastet.

Muddybear, bik3man, bike4man, mtmanniac, og alle dere andre som har irritert seg over Geir: Jeg fant tidlig ut at det er to - tre personer på dette forumet, som ved hjelp av et par alltid inntredende støttespillere, forsøker å fremstå med "solial tyngde" her, og drive meningsterror mot tilfeldige andre forumbrukere. Slik som her nå.Og mange andre ganger tidligere.

Unnskyld meg, men du fremstår herved som en fjott! For det første er det sjelden jeg irriterer meg over GeirK. Og iallefall ikke i denne tråden. Det har vel forekommet et par ganger på fire år, og da har jeg bare latt være å henge med på diskusjonen. Så enkelt er det.

Hva i all verden mener du med støttespillere og meningsterror? Dette er et uskyldig nettforum. At noen ikke alltid klarer å begrense seg og det går en kule varmt får så være. Det eneste vi har hatt av skikkelig trøbbel her inne har vært et par troll som kjapt forsvant.

Quote:

Og at det beste jeg kunne gjøre med Geir, og et par av disiplene hans, var å ignorere dem. Gadd ikke å sette dem på noen ignoreringsliste engang, men ignorerer alt de skriver.

Disipler? Alle seriøse aktører her inne har sine egne meninger og står for dem. Vi gir forøvrig beng i hva du leser og ikke leser.

Quote:

Og når jeg er et vist nødvendig sted, og der må tørkes, ja, da tenker jeg på Geir.
Det beste man kan gjøre med en slik som Geir er antagelig å tørke seg et visst sted med "wannabee-en".

Den frasen har du tydeligvis tenkt lenge på, for den var veldig moden og elegant og velformulert.

Quote:

tar jeg heller på meg noen fotojobber og fakturerer jeg 500 kroner timen for noe jeg liker å holde på

Bare en simpel fotograf, Geir? Ut ifra de tusenvis av innlegg her, hvor du forsøker å fremstå som (selvoppnevnt riktignok) verdensmester i alt, trodde jeg minst du var en "ekspert" med konsulenthonorar over et laken i timen? Og så viser det seg at du bare er en simpel (avis?)-fotograf, en "wannabee". Ha, ha.

Jeg foreslår at du nøyer det meg å synse om ting du vet noe om. Alt annet bare latterliggjør deg selv.

Quote:

mener jeg er en relativt kapabel snekker

Nei, det tillater jeg meg faktisk å tvile på. Tvile sterkt, til og med.

Dvs., du sier jo relativt. Det er vel relativt til dine disipler EgilS, Dazed og de to andre, det da.
Ha, ha.

Tvil ivei. Det er nok ganske mange som tviler på deg også akkurat nå.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485660 27/11/2007 18:41
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det bike3man skrev.

Hva er simpelt med å være pressefotograf? Kan du utdype litt for oss, for dette har du tydeligvis greie på.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485664 27/11/2007 18:44
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
"wannabee".

Klarer ikke styre meg... wannabee

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Hæ?] #485667 27/11/2007 18:52
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hey alle, AFV går på TVN nå. Verdt å se på! ICON_SMILE

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: mtbmaniac] #485677 27/11/2007 19:06
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg er Geirs disippel?
rotfl

Nå er jeg egentlig ikke overrasket over noe fra den fyren, men den der må han ha tenkt lenge på.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #485688 27/11/2007 19:18
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: bik3man
Hvor er grensene for hva som er "skattbar" arbeidsrelatert kunnskap og hva som er noe man faktisk bare har lært seg? Skal jeg fordelsbeskatte av ALT PC-relatert som jeg foretar meg på fritiden bare fordi jeg sitter foran en PC på jobben?

Som sagt, ormebol. Men jeg mistenker at byråkrater og likningsmyndigheter ville storkost seg med dette.

Du skal vel ikke fordelsbeskattes i og med at du er ansatt? Hadde du vært personlig næringsdrivende derimot så hadde du skulle blitt det, og samtidig skulle du betalt mva av arbeidet.

Hvis en bonde henter seg ut ved fra sin egen skog til eget forbruk så gjelder det samme for ham. En melkebonde vil bli fordelsbeskattet for å ta melk fra gårdstanken. Ansatte som tar ut varer fra arbeidsgiver til priser under det kundene må betale skal også fordelsbeskattes for dette.

Sånn isolert sett så virker dette snodig, men i hvert fall jeg synes prinsippene er greie nok; det handler om likebehandling og det at ikke enkelte skal ha mulighet til å ta ut skattefri inntekt, mens andre uten den muligheten må skatte av hele inntekten.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: EgilS] #485692 27/11/2007 19:20
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Men jeg lærer jo ting på jobben som gjør at jeg sparer penger på fritiden. Jeg trenger ikke å ringe PC-akutten, f.eks. Og hvis jeg en gang skal bygge en båt, så kan jeg tegne den sjøl.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #485696 27/11/2007 19:25
EgilS Offline
More than words
More than words
Hvis du hadde gjort det i arbeidstiden så kunne du sikkert blitt fordelsbeskattet i og med at arbeidsgiver hadde betalt deg lønn for det?

En personlig næringsdrivende har ikke fritid på samme måte i og med at privat økonomi henger sammen med forretningsdriften.

EDIT: Egentlig så blir det at en personlig næringsdrivende gjør arbeid på eget hus litt det samme som at en eier av et aksjeselskap får en av de ansatte til å rake løv i hagen.

Redigert av EgilS; 27/11/2007 19:28.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Bikebully] #485745 27/11/2007 20:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Kjære sykkelmobber aka tjukk kjelkekjerring.

Ja, jeg fakturerer bortimot et laken i timen når jeg gjør konsulentarbeide som er relatert til yrket mitt, men det blir for kjedelig å bare jobbe fag hele tiden. Derimot synes jeg det er avslappende å kunne leke seg med kamera og PhotoShop og fakturere halvparten mens jeg driver med hobbyen min og er kreativ.

Variety is the spice of life.

Hvis du føler for å tørke deg i ræva med meg, pass på at du drar ut huet ditt som tydeligvis sitter i veien - først.

Lykke til!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: GeirK] #485780 27/11/2007 21:34
StigB Offline
Señor
Señor

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #485784 27/11/2007 21:36
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
skjønte ikke helt hva som var morsomt med det der, synes hele denne greia er trist, men vi har kanskje litt forskjellig humor

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #485785 27/11/2007 21:36
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stig, du må ikke le av Geir. Vil du bli en disippel du også?

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: MortenML] #485798 27/11/2007 21:45
StigB Offline
Señor
Señor
For å si det sånn det ser ut som jeg tidvis får'n i kosten og da er det om å gjøre å stelle pent me'n så'n ikke ødelegger matbudsjettet. Når det gjelder Cognac er jeg mer trygg, der gir'n seg fort gitt ICON_SMILE

Jeg ler ikke av Geir, men enkelte ganger på et underlig vis treffer han min noe brokete humor. 20 år i brann / redning gjør sitt med den serru.

Morsomt, i dag er alt morsomt, derfor er det bare å se lyst på livet og kose seg så mye som mulig så lenge som mulig.

Redigert av rabbagast; 27/11/2007 21:47.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #485805 27/11/2007 21:51
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: rabbagast
Når det gjelder Cognac er jeg mer trygg

Quote:
Morsomt, i dag er alt morsomt, derfor er det bare å se lyst på livet og kose seg så mye som mulig så lenge som mulig.

Jeg holder meg til en espresso i kveld jeg. Det er tross alt bare tirsdag.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #485808 27/11/2007 21:53
adenladen Offline
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Begynner å bli glad i hvordan Geir avslutter sine debatterende innlegg.

Løkke tell!
Kniis!

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: adenladen] #485817 27/11/2007 22:03
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Forklar meg hvorfor du, ved å gjette hva jeg tenker og mistolke det som fakta istedetfor å lese hva jeg faktisk skriver, skal fortelle meg hva jeg synes, basert på antakelser og vrangforestillinger.

Lykke til!

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Dan] #485834 27/11/2007 22:18
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Dan
Sitat: rabbagast
Når det gjelder Cognac er jeg mer trygg

Quote:

Jeg holder meg til en espresso i kveld jeg. Det er tross alt bare tirsdag.

Å ja, jeg lar som regel de edle dråper får stå i uka, men jeg har hatt en fin opplevelse på sykkel med trivelig sykkelvenner her på flatbygda med lys og lykt i flott vintervær å det kan man bli glad og oppstemt av.

Mitt lille sitat nederst får større og større mening.

Stisykling.no

< TOC >

Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support