Noe som frister til gjentagelsel, eller er det et sted som bare er kult å være en gang?
Tja, det blir nok mest det siste. Har man været på sin side er det selvsagt en spektakulær naturopplevelse. Og stedet byr på virkelig bra muligheter for switchbacks-trening. Passer fint inn som en etappe hvis man er i området og skal prøve litt forskjellig. Men for en østlending er det svært lang reisevei, og ikke noe naturlig mål i seg selv. Neste gang jeg tar med sykkelen til den landsdelen vil det kanskje friste mer å prøve noe nytt.
Bjørn
Re: Mitt nye bakgrunnsbilde på PCn
[Re: bjorn]
#49497921/12/200714:40
Riktig, Tenerife, nord for Santiago del Teide et sted.
Litt feigt av meg å gardere med Gran Canaria når jeg jo faktisk har kjørt denne veien to ganger. Masca er utrolig flott, men hvordan er det å sykle der? For mye trafikk?
[Re: Dan]
#49704202/01/200819:16
Litt feigt av meg å gardere med Gran Canaria når jeg jo faktisk har kjørt denne veien to ganger. Masca er utrolig flott, men hvordan er det å sykle der? For mye trafikk?
Dete er ikke FOR mye, men noe er det jo. Og det er få som liker digre turistbusser som feier forbi en halvmeter ved siden av deg, en halvmeter unna bratte skrenter. Men for all del, Tenerife har en utrolig og undervurdert natur og i fremtiden blir det vel flere turer.
Da jeg var der hadde (vi) tenkt oss på toppen av el Teide. Men av 3 regndager det siste halvåret, var det selvsagt nødt til å regne to dager i løpet av ferieuka. Så på grunn av is og uforsvarlige kjøreforhold (fire hjul) fra Vilaflor, ble vi sendt ned igjen TO ganger. Jeg har vært bitter og sur siden det.
Har du vært på toppen av Teide, bilder?
[Re: Zimen]
#49710002/01/200823:00
Har til og med vært der to ganger. Vi var på guttetur i februar 2003 og da var det svinkaldt, store snøfelt og bare skyer å se:
Som den åndssnobb jeg er så var jeg overbevist om at det var det første og siste besøket på noe så harry som Tenerife. Men det tok bare et år, så seilet plutselig Tenerife opp som det beste alternativet når det gjaldt flukt sammen med kjæresten fra kjedelig norsk vinter. Noter t-skjorten:
Denne gangen var det shortsvær og fantastisk utsikt, til tross for at vi var en uke tidligere i februar enn året før:
#49735203/01/200815:40
Morsomt å sammenligne de to bildene! Jepp, GE er helt fantastisk. Se litt på Masca også, der er høydemodellen veldig fin. Husker du den rare lille haugen nord for Masca med fire dype kutt i? De har til og med klart å få de kuttene i 3D, noe man ser hvis man panorerer litt:
#49736703/01/200816:14
Her er min, om jeg klarer å laste opp. Snekret sammen i dag :-)
Litt info om bakgrunnsbildet: 49. The Setting of the Sun Over the Pacific Ocean and a Towering Thundercloud, July 21, 2003 at 10:17:20.420 GMT As Seen From the International Space Station (Expedition 7) Latitude (LAT): 20.2 · Longitude (LON): 131.7 · Altitude (ALT): 204 Nautical Miles · Sun Azimuth (AZI): 294° · Sun Elevation Angle (ELEV): -6°
Snart vinter'n, så på tide å dra frem vinterbildene!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg venter også litt på vinteren nå, så jeg har klint inn dette bildet på pcn for anledningen:
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Her var det mye fine bakgrunnsbilder. Utah så veldig lekkert ut.
Mitt bakgrunnsbilde er ikke så fint, da det er tatt med mobilkamera, men det gir meg gode minner. Det er av Mont Blanc, tatt mens vi var på sykkeltur i Les Gets i sommer.