Nå som forumet nærmer seg stengetid er det kanskje flere som kunne tenkt seg å laste ned alle personlige meldinger man har sendt og mottatt i årenes løp. For de av oss som har noen hundre meldinger er det ganske tidkrevende, så jeg har laget et python-script som gjør det automatisk.

Scriptet krever bittelitt teknisk kunnskap, men ikke mye, og jeg har prøvd etter beste evne å beskrive prosessen i Readme-filen. Siden det er kort tid til forumet stenger så har jeg sluppet koden selv om den ikke er omfattende testet, men den fungerer i hvertfall på macOS 10.14, macOS 12.3 og Ubuntu 22.04. Skal prøve å få testet den på Windows snarest.

Skriv gjerne her i tråden om du ikke får det til å fungere (etter å ha fulgt Readme-filen til punkt og prikke). Ingen spørsmål er for dumme ICON_SMILE

Scriptet finnes her: https://github.com/helgelangen/ts_inbox_downloader
Om du har git på pc'en er det enkleste å bare klone repoet (husk å oppdatere submoduler). Har du ikke git kan du trykke på "Release 0.1" på høyre side og laste ned koden i zip-filen ts_inbox_downloader_0.1.zip.

Meldingene blir lastet ned både som rå HTML, og parset til json for de som er litt mer nerdete. Om jeg får tid kanskje jeg lager et nytt script som kan prosessere json-filen, men da må du ha kjørt scriptet som laster ned meldingene før forumet stenger ICON_SMILE

mvh Helge