Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Farvel Terrengsykkel.no?

Farvel Terrengsykkel.no? #2737703 09/07/2023 17:34
Gew88 Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Gidder egentlig ikke bruke mer tid på dette med nedleggelse av forumet, som føyer seg inn i rekken av dårlige avgjørelser fra FriFlyt/Schibstedt.

Dog en ting jeg i helgen har merket er at jeg ikke har hatt behov for å klikke meg inn på terrengsykkel.no etter at sykkel.org kom på plass(det gjelder discord-forumet og). Nå går jeg inn der, leser og deltar i diskusjoner. Forumet her har jeg ikke sjekket siden fredag (og det er sjelden i sesong), og det har ikke vært en grunn til å sjekke terrengsykkel heller.

Min følelse er at dette er starten på slutten for nettsiden også, selv om de sier de skal legge innsatsen i nettbasert content.
Tiden vil vise hva de disker opp med og om det er verdt å få med seg.

Kanskje dette er farvel til terrengsykkel.no

Redigert av Gew88; 09/07/2023 17:34.

Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: Gew88] #2737709 09/07/2023 20:40
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Ja, jeg tror dessverre ikke at terrengsykkel (og landevei) overlever mange år fremover. Nå mister de jo link mellom forum og nettsted. Og nedleggelsen av forum var klønete håndtert, her mistet de mange abb. Hadde ledelsen kommunisert dette med lengre frist og mer åpenhet rundt mulighetene for annet forum som kunne overta hadde det vært aktuelt å betale videre. Men neida: forum er ut, skriv i 14 dager til og så sletter vi absolutt alt av 20 års historikk etter det en gang, ikke tidsbestemt men akkurat når det passer oss.

Jeg kjenner ihvertfall at jeg er ferdig med Friflyt. Abb som ble sagt opp i forrige uke kommer jeg ikke til å savne, de fleste publiseringene er jo kun reproduksjon av gammelt stoff med ny dato. Å være aktiv på dette forumet (og fremover sykkel.org) gir meg mye mere innsikt og underholdning enn terrengsykkel.no

Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: Gew88] #2737710 09/07/2023 20:49
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Absolutt. Dette er farvel til terrengsykkel.no også. Forumet har også for meg vært inngangen dit. Abo er sagt opp og siden alt(i hvert fall det meste) av artikler krever abo så betyr det farvel.

Dessverre.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: Gew88] #2737711 09/07/2023 20:50
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Og det betyr også at jeg tror det er starten på farvel med Utflukt.... frown

Eller kanskje Friflyt må begynne å kjøpe annonser på sykkel.org og discord ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: hbakken] #2737733 11/07/2023 08:58
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: hbakken
Og det betyr også at jeg tror det er starten på farvel med Utflukt.... frown

Eller kanskje Friflyt må begynne å kjøpe annonser på sykkel.org og discord ICON_LAUGH ICON_LAUGH

De skal slippe å kjøpe annonser på Discord altså, det er ikke noe behov for annonseinntekter der siden hele greia er gratis ICON_SMILE Hvis Terrengsykkel ønsker å poste linker til sine artikler på Discord så er de velkomne til det, vi bare lager en egen kanal for det -- enkelt og greit ICON_SMILE

Mine sykkelvideoer | Join MTB Norge på Discord
Sertifisert Kokko Lokos Übeltäter
Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: kolli] #2737747 11/07/2023 20:28
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kolli
Ja, jeg tror dessverre ikke at terrengsykkel (og landevei) overlever mange år fremover. Nå mister de jo link mellom forum og nettsted.

Grepet vi/de har hatt om de aktive og entusiastmiljøet - ja, the lot - har vært helt makeløst med dette supre forumet.

Gaute
Re: Farvel Terrengsykkel.no? [Re: Gew88] #2737754 12/07/2023 09:42
baroudeur Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Det gamle forumet og nå Discord og Sykkel.org består i stor grad av lesere av Fri Flyts redaksjonelle innhold. Jeg tror begge nye løsninger ønsker å ivareta koblingen mellom brukerinteraksjoner og redaksjonelt innhold, ref. adr34s sin post over her.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå