CR med 22 mm indre felgbredde vil fungere utmerket, og jeg er ikke i tvil om at forhandleren din trygt vil kunne anbefale dem.
Lang debatt, men produsentene går likevel i retning av bredere felger, av flere grunner.
Om du vil se hva DT Swiss selv oppgir for GR med 24 mm indre bredde versus CR med 22 mm indre bredde, ta en titt på
Gravel og se særlig på rullemotstand (rolling resistance), grep (traction) og komfort (comfort). Der finner du sammenligninger for dekk på 35 mm eller over.
Selv bruker jeg for øyeblikket felg med 22 mm indre bredde for dekk på 28-30 mm, og 25 mm indre bredde for dekk på 36-42 mm.
Innbiller meg at det gir en enda mer solid og stabil følelse enn når felger med indre bredde på 19-20 mm, som jeg også har og gjerne bruker.
Ja, ser at Cannondale for øyeblikket tilbyr felg med 20 mm indre bredde på Supersix Evo CX, 22-24 mm indre bredde på Supersix Evo SE (samme rammesett som CX) og 23-27 mm på nye Topstone Carbon - med forbehold om at det kan finnes oppsett jeg ikke har sett. Forstår logikken, men ville valgt bredt, om alt annet var noenlunde likt
Uansett vil du bli fornøyd.
God anledning til å gjenta at vi alle savner sårt Øyvind, altså Terrengsykkel/Landeveis Øyvind Aas, som pleide å være her under navnet sykkeloyvind.
Med
aerofelger med indre bredde på 29 mm (!) på sin lekre 3T Exploro, tror jeg han ville ha anbefalt bredt

Uten ham, Alpers og Valentino, er vi som sauer uten gjeterhund her inne. Eller hodeløse høns