Det finnes jo ingen fasit på dette, men erfaringen min gjennom mange år i Hallingdal er at tidlig juni som oftest er et par uker for tidlig i høyfjellet. Noen år har det riktignok vært mulig å sykle, men vært søkkevått.
En viktig faktor er jo som du nevner snømengde og det har jo i tillegg vært en historisk snørik vinter også i skianlegget på Nesbyen. Det har ikke manglet på pow posting i vinter fra et anlegg som normalt ikke får de helt store mengdene.
Selv tenker jeg at rundt skolelutt så er tiden inne. Da regner jeg med at nødvendig vedlikehold av de 17km(!) med hårnåler har blitt gjort og at det er relativt tørt også i skyggepartiene. Det er vel rundt disse tider sjuttlebussen fra sentrum starter opp for sesongen også.
Østsiden vil jo som du sikkert allerede vet være fin når dere kommer opp så det er bare å satse på ikke alt for mye mairegn så det rekker å tørke ordentlig opp.
Skal forøvrig bli spennende å prøve den nye pizzarestauranten til de som drev Bearhouse. Er du heldig så har de rukket å åpne til da.
Hvis dere ønsker litt mer og ikke er redd for å tråkke selv evt er mange nok til å kompissjuttle så er solsiden på Gol fra Åsgardan og ned til de tilrettelagte stiene ved idrettshallen 99,9% sikkert tiptop. Det er nesten bare barnåler og sva og tørker fort opp der det ligger og bader seg i sol hele dagen og kvelden.
Ser den er tatt bort fra TG og sikkert med god grunn
hehe men det er bare å kjøre inn til høyre ved barnehagen og holde høyre 100m så dukker det opp en sti med skilt til sentrum. Se opp for folk til fots. I tillegg til et par runder på nevnte sti og pumptracken og de tilrettelagte stiene rundt hallen samt noen pedaltråkk til stiene rundt Tuppeskogen så er det helt ok og fin sykling for å henge ut en dag.
Redigert av sanouka; 01/05/2023 07:46.