Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

CV/Resume

CV/Resume #2727234 18/01/2023 06:17
J
JoachimV Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
J
Nytt år, nye muligheter. Desverre betyr det å starte med ny CV.

En ting jeg aldri har fått orden på er erfaring fra selskaper som har fusjonert eller på andre måter endret navn.
Jeg ønsker å ha med nytt og gammelt for å vise hvor man kommer fra og hva det er kjent som i dag.
Om det er av betydning så ønsker jeg i denne omgang å gjøre det på engelsk.
Gammelt først og nytt eller motsatt? Sett i sammneheng med linkedin f.eks bør kansje nyt være først.

Jeg har nå gått tilbake til å gjøre det i Word nå for å ha muligheter for å gjøre ting som jeg ønsker og det er egentlig så ryddig som overholdet mulig. Har et problematisk forhold til alt av templates både i utseendet og funksjonalitet/muligheter. Men om noen har noe på lur så er jeg åpen for forslag. Titta på kickresume nå og fikk sjokk over grelle templates. https://www.kickresume.com/edit/4263694/templates/ helt spinnvillt.

Re: CV/Resume [Re: JoachimV] #2727238 18/01/2023 07:13
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Nytt eller gammel først kommer helt an på, egentlig, da jeg tenker det er avhengig av navneskifte eller fusjon, samt når du sluttet.

Om du jobbet i Saga Petrolium, men aldri var en del av Hydro, bør det stå Saga. Om du ble ansatt i Statoil men sluttet i Equinor ville jeg satt Eqinor.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: CV/Resume [Re: JoachimV] #2727239 18/01/2023 07:13
K
Klang Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Hei,

Du finner noen helt greie maler i officepakka mener jeg, og på norsk er finn.no sin veiledning en bra start. Nå har mange virksomheter gått over til å bruke rekrutteringsløsninger, så da må du uansett legge inn infoen der så oppsettet på CV kan være av mindre betydning, men innholdet er viktig (nytt først).

Få med hva du faktisk har gjort og kan, ikke bare stillingstittel er mitt beste tips. Jeg leser nesten aldri søknadsbrevene før etter grovsiling, den tar jeg på opplysningene i CVen. (Hvis du skal søke deg ut av Norge/internasjonalt vil jeg tro at du møter spissere albuer og derav at man tyr til mer grelle greier.

Lykke til!

Re: CV/Resume [Re: eOpseth] #2727240 18/01/2023 07:43
J
JoachimV Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
J
Glemte at jeg nesten utelukkende har jobbet frilanse og kun vært ansatt i noen perioder så det er litt derfor dette standard A4 opplegget utgår.
Når blir det i Word. Jeg opplever hver gang jeg prøver meg på finn/Linkedin/Nav/rektutteringer osv så blir det alltid et eneste hersens mas å konvertere da de aldri er konsekvente på noe som helst. Nå blir det fra Word til PDF må bare få dette gjort.

Sitat: eOpseth
Nytt eller gammel først kommer helt an på, egentlig, da jeg tenker det er avhengig av navneskifte eller fusjon, samt når du sluttet.

Om du jobbet i Saga Petrolium, men aldri var en del av Hydro, bør det stå Saga. Om du ble ansatt i Statoil men sluttet i Equinor ville jeg satt Eqinor.

Mottatt, takk. Endte opp med det det var når jeg var der først og deretter nytt i parentes noe er såpass gammelt det er greit å få med begge. Bra eksempler.

Moderator  support