Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tacx app vil ikke kalibrere rulla

Tacx app vil ikke kalibrere rulla #2722431 13/10/2022 10:55
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Da er rullesesongen i gang og husstanden har nå to sykler som brukes på samme rulla.

Når jeg skal skal kalibrere rulla så får jeg beskjed om å dra opp farta til 30km/t og så bare la hjulet spinne til det stopper av seg selv. Jeg får bare en feilmedling om at "noe går feil, prøv igjen".
Appen er oppdatert og rulla er oppdatert med siste programvare.

Hva er fixen på det her ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Tacx app vil ikke kalibrere rulla [Re: Flamini] #2722432 13/10/2022 11:04
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sansynligvis skyldes dette at du er utenfor kalibreringsområdet for å få tilbakemelding om at du må løsne eller stramme. Prøv å fest julet mye løsere og så kjør kalibrering, eventuelt mye strammere. Min var som oftest for stram. Forøvrig elendig av Tacx at de ikke har en løsning for dette i app.

Hadde samme problemet med min rulle, og det var en av årsakene til at jeg oppgraderte til Wahoo rulle uten kalibrering. Men det er jo en annen prisklasse...

Re: Tacx app vil ikke kalibrere rulla [Re: Flamini] #2722464 14/10/2022 00:35
E
Eiril Nornes Offline
Fersking
Fersking
E
Jeg er en nybegynner her. Jeg vet ikke mye om dette problemet. Men jeg vil gjerne lære mer. Takk skal du ha!

Re: Tacx app vil ikke kalibrere rulla [Re: kolli] #2722471 14/10/2022 08:49
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Sitat: kolli
Sansynligvis skyldes dette at du er utenfor kalibreringsområdet for å få tilbakemelding om at du må løsne eller stramme. Prøv å fest julet mye løsere og så kjør kalibrering, eventuelt mye strammere. Min var som oftest for stram. Forøvrig elendig av Tacx at de ikke har en løsning for dette i app.

Hadde samme problemet med min rulle, og det var en av årsakene til at jeg oppgraderte til Tjohoo rulle uten kalibrering. Men det er jo en annen prisklasse...

Kjørte kalibrering fire ganger og strammet til mellom hver gang på "kald" rulle. Ville ikke kalibrere
Tok en rolig treningsøkt på 35minutter, og da kalibrerte rulla på første forsøk.

Neste gang tar jeg en ti minutters oppvarmingsøkt av rulle og kropp før jeg prøver å kalibrere, mulig det er der hunden ligger begravet.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Tacx app vil ikke kalibrere rulla [Re: Flamini] #2722499 14/10/2022 16:26
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Ja, det er riktig som du skriver, kalibrering må utføres på oppvarmet dekk. Kjørte en sesong med rulle og wattpedaler, det tok 8-10 minutter før wattverdiene stabiliserte seg,

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå