Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bolt v2 og spor på kart

Bolt v2 og spor på kart #2720184 16/09/2022 21:40
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Noen tips på å få valgte ruter/turer til å ligge på kart (veier, stier etc) og ikke bare et spor på skjermen som piper/blinker hvis en havner utenfor sporet ? akkurat nå når jeg velge en rute (som jeg enten lager selv, eller henter fra andre) så viser den bare sporet. Det funker det også på vanlige veier (grus/asfalt) men jeg ønsker likevel at sporet ligger på et kart slik jeg ser veier/stier og ikke bare sporet.
Klarer ikke å finne noe på wahoo/Elment appen hvor jeg kan velge spor på kart eller spor uten kart. Mener jeg hadde spor på kart på den forrige Bolt'n (har den fortsatt så kan sjekke det evt ut).

Noen tips/erfaringer ? eller er det kun slik det er.

Re: Bolt v2 og spor på kart [Re: Oddefa] #2720208 17/09/2022 10:17
sam Offline
Avhengig
Avhengig
På min er kartet synlig under sporet. Har du prøvd å slette kartene i appen og legge til de kartene du trenger på nytt?

CK Fix
Re: Bolt v2 og spor på kart [Re: Oddefa] #2720226 17/09/2022 14:12
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
På en aller måte funket det i dag (kartet synlig under sporet), mulig jeg klarte på en eller annen måte å aktivisere det i går når jeg drev å rota på appen.
Første gangen jeg brukte det var på Gran Canaria i fjor høst. Da lagde jeg meg bare en rute på strava som jeg sykla etter. Er såpass kjent der at jeg ikke må ha kart, var mest for å teste. Neste gangen var på Offroad Valdres, er vel egenltig på slike aktiviteter jeg helst vil ha både kartet og sporet for det er jo "ritt" og litt frustrerende hvis en må stoppe hver gang en er usikker på sporet. Forrige helg sykla jeg Tour du dovre, hvor jeg hentet stravasporet fra boken til Alpers, og tur til som jeg lagde på strava selv. Ingen av de viste kart. Lagde meg en tur i går, og da lå sporet på kartet.
Så på en eller annen måte tror jeg at jeg fikset det.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå