Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spikkestad Enduro

Spikkestad Enduro #2717631 23/08/2022 13:06
Bjørnar Volden Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Bli med på Spikkestad Enduro!
[img]https://1drv.ms/u/s!Ag0QLhljm0II6RXAyIfiaPJhCUBR?e=Hcd0RD[/img]

Invitasjon

Vedlegg
Spikkestad Enduro.jpg (969.93 KB, 103 nedlastinger)
Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719240 05/09/2022 19:14
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Er helt nybegynner på enduro. Aldri syklet ritt før. Driver heller ikke med heisbasert sykling. Sykler en del i Lillomarka, Nordmarka, og Ultrabirken, og det er helt greit. Hvordan er nivået på løypene som sykles. Er de blå, røde eller sorte på mtb-map? Gir fjorårets trase et innblikk i vanskelighetsgraden på årets løype?

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Spikkestad Enduro [Re: tbh] #2719283 06/09/2022 09:51
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: tbh
Er helt nybegynner på enduro. Aldri syklet ritt før. Driver heller ikke med heisbasert sykling. Sykler en del i Lillomarka, Nordmarka, og Ultrabirken, og det er helt greit. Hvordan er nivået på løypene som sykles. Er de blå, røde eller sorte på mtb-map? Gir fjorårets trase et innblikk i vanskelighetsgraden på årets løype?

Jeg har syklet mye i Kjekstadmarka, men faktisk ingen av de nedkjøringene de brukte i fjorårets ritt. To av dem er tagget som røde i MTBmap, og de to andre er ikke tagget med vanskelighetsgrad: https://www.strava.com/routes/2997093444224553374

Vil ikke tro at du har noen problemer med å sykle disse om du er vandt til Nordmarka.

Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719287 06/09/2022 10:33
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror dette blir knall. Skulle veldig gjerne vært med, men har overbooking på hjemmebane.

Tord, du ser jo at "Sanitet" er listet under beskrivelsen som en av 3 elementer som er på plass, så her kreves det nok helhjelm! ICON_LAUGH

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719301 06/09/2022 12:23
C
Chrstphrsn Offline
Entusiast
Entusiast
C
Jeg stiller ICON_SMILE Har aldri syklet der før, noen som kan si noe om terrenget?

Re: Spikkestad Enduro [Re: Chrstphrsn] #2719577 10/09/2022 07:23
T
Timo Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: Chrstphrsn
Jeg stiller ICON_SMILE Har aldri syklet der før, noen som kan si noe om terrenget?

Terrenget er veldig variert, faktisk mye mer enn det pleier å være i enduroritt. Løypene er omtrent slik:

- Løype 1: Teknisk sti mellom/forbi/rundt trær med tråkkepartier
- Løype 2: Teknisk og bratt sti med mye off-camber
- Løype 3: High-speed på sti og løse steiner
- Løype 4: High-speed på sti, grusvei og steinparti

Alt i alt så vil løypene teste deg på kondis, teknikk og presisjon. Rittet var bra i fjor, og blir nok enda bedre i år.

Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719578 10/09/2022 07:26
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Er det noen dropp, og eventuelt hvor store?

--
Tord Bern Hansen

Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719701 12/09/2022 11:56
C
Chrstphrsn Offline
Entusiast
Entusiast
C
Tilbakemelding fra rittet:
Knallbra løyper, god variasjon, og god stemning hele veien ICON_SMILE

Litt kritikk:
Skiltingen på transportetappene kunne vært bedre, og merking av etappe 4 med svarte bånd var litt vanskelig å se i farten.

Det jeg reagerte mest på, var instruksjonen om at vi skulle kjøre blindt.
Da jeg bor på vestlandet og fulgte instruksjonene, kjørte jeg helt blindt, noe jeg egentlig likte ganske god, da det gav en ekstra utfordrerne dimensjon. Men siden de slapp kart over etappene på forhånd virker det som jeg var en av få som faktisk kjørte blindt.
At lokale har en "hjemmefordel" er ikke til å komme forbi, men de kunne i det minste ventet til lørdags kveld før de slapp løypene?

Uansett bare småplukk, jeg storkoste meg på Søndag! Godt jobbet til de som arrangerte rittet! ICON_SMILE

Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2719702 12/09/2022 11:57
C
Chrstphrsn Offline
Entusiast
Entusiast
C
Ps. har noen link til bilder som ikke ligger på Facebook siden?

Re: Spikkestad Enduro [Re: Chrstphrsn] #2719719 12/09/2022 14:20
panorama Offline
Veteran
Veteran

Litt kritikk:
Skiltingen på transportetappene kunne vært bedre, og merking av etappe 4 med svarte bånd var litt vanskelig å se i farten.

Da jeg bor på vestlandet og fulgte instruksjonene, kjørte jeg helt blindt, noe jeg egentlig likte ganske god, da det gav en ekstra utfordrerne dimensjon. Men siden de slapp kart over etappene på forhånd virker det som jeg var en av få som faktisk kjørte blindt.
At lokale har en "hjemmefordel" er ikke til å komme forbi, men de kunne i det minste ventet til lørdags kveld før de slapp løypene?

Uansett bare småplukk, jeg storkoste meg på Søndag! Godt jobbet til de som arrangerte rittet! ICON_SMILE

Siden det er Norges Cup bør det kanskje utarbeides et felles reglement for når løypene blir sluppet.
Kanskje kan man alltid ha treningsdag på NC-ritt, hvor løypene publiseres lørdag kl. 8 f.eks, evt fredag kveld?

Re: Spikkestad Enduro [Re: tbh] #2719723 12/09/2022 15:22
espenta Online
Ringrev
Ringrev

Ser du har vært inne på OSM og tagget stier, bra! Fikk lyst til å teste de ned mot Hyggen.

Re: Spikkestad Enduro [Re: espenta] #2719730 12/09/2022 16:26
tbh Offline
Dekktester
Dekktester
Sitat: espenta

Ser du har vært inne på OSM og tagget stier, bra! Fikk lyst til å teste de ned mot Hyggen.

Ja, har prøvd å tagge etter hvordan jeg husket etappene, så får andre justere om de mener det er feil. Noen av strekkene var enkle, mens andre steder var det bygde bruker og trangt med noen bratte utforkneiker. Er du glad i litt tekniske utfordringer utforbakke, er det litt å prøve seg på syntes jeg.

--
Tord Bern Hansen

Re: Spikkestad Enduro [Re: Chrstphrsn] #2719735 12/09/2022 16:55
T
Timo Offline
Fersking
Fersking
T

Litt kritikk:

Enig i at det var et bra ritt med kule løyper og god stemning. Definitivt noe som kan fortsette å inngå i Norgescupen de neste årene.

Jeg er også enig i at det var uklart om rittet var blindt eller ikke. I invitasjonen som de sendte ut kunne man tolke både at det var blindt og at det ikke var det. Uansett så får de nå et år på seg til å rette opp i det ICON_SMILE

Pål Westgaard: https://www.facebook.com/pal.westga...ize3TBVJcHZFp3YeekjL5mUYwJN7M6h94GV3vcHl

Eirik Johannessen: https://eirikjohannessen.smugmug.co...IepjTnypt4bkgZbHwRW2Q4y8exD9pOZtrrG6DLKM

Re: Spikkestad Enduro [Re: Chrstphrsn] #2720163 16/09/2022 15:53
J
Jon Borgersen Offline
Fersking
Fersking
J

Ligger noen bilder her også
http://www.jonborgersen.com/spikkestad-enduro-2022/
(skamløs selvpromotering :p)

Re: Spikkestad Enduro [Re: Bjørnar Volden] #2720387 19/09/2022 09:59
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Veldig bra bilder!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå