Er helt nybegynner på enduro. Aldri syklet ritt før. Driver heller ikke med heisbasert sykling. Sykler en del i Lillomarka, Nordmarka, og Ultrabirken, og det er helt greit. Hvordan er nivået på løypene som sykles. Er de blå, røde eller sorte på mtb-map? Gir fjorårets trase et innblikk i vanskelighetsgraden på årets løype?
Er helt nybegynner på enduro. Aldri syklet ritt før. Driver heller ikke med heisbasert sykling. Sykler en del i Lillomarka, Nordmarka, og Ultrabirken, og det er helt greit. Hvordan er nivået på løypene som sykles. Er de blå, røde eller sorte på mtb-map? Gir fjorårets trase et innblikk i vanskelighetsgraden på årets løype?
Jeg har syklet mye i Kjekstadmarka, men faktisk ingen av de nedkjøringene de brukte i fjorårets ritt. To av dem er tagget som røde i MTBmap, og de to andre er ikke tagget med vanskelighetsgrad: https://www.strava.com/routes/2997093444224553374
Vil ikke tro at du har noen problemer med å sykle disse om du er vandt til Nordmarka.
Jeg stiller Har aldri syklet der før, noen som kan si noe om terrenget?
Terrenget er veldig variert, faktisk mye mer enn det pleier å være i enduroritt. Løypene er omtrent slik:
- Løype 1: Teknisk sti mellom/forbi/rundt trær med tråkkepartier - Løype 2: Teknisk og bratt sti med mye off-camber - Løype 3: High-speed på sti og løse steiner - Løype 4: High-speed på sti, grusvei og steinparti
Alt i alt så vil løypene teste deg på kondis, teknikk og presisjon. Rittet var bra i fjor, og blir nok enda bedre i år.
Tilbakemelding fra rittet: Knallbra løyper, god variasjon, og god stemning hele veien
Litt kritikk: Skiltingen på transportetappene kunne vært bedre, og merking av etappe 4 med svarte bånd var litt vanskelig å se i farten.
Det jeg reagerte mest på, var instruksjonen om at vi skulle kjøre blindt. Da jeg bor på vestlandet og fulgte instruksjonene, kjørte jeg helt blindt, noe jeg egentlig likte ganske god, da det gav en ekstra utfordrerne dimensjon. Men siden de slapp kart over etappene på forhånd virker det som jeg var en av få som faktisk kjørte blindt. At lokale har en "hjemmefordel" er ikke til å komme forbi, men de kunne i det minste ventet til lørdags kveld før de slapp løypene?
Uansett bare småplukk, jeg storkoste meg på Søndag! Godt jobbet til de som arrangerte rittet!
Tilbakemelding fra rittet: Knallbra løyper, god variasjon, og god stemning hele veien
Litt kritikk: Skiltingen på transportetappene kunne vært bedre, og merking av etappe 4 med svarte bånd var litt vanskelig å se i farten.
Det jeg reagerte mest på, var instruksjonen om at vi skulle kjøre blindt. Da jeg bor på vestlandet og fulgte instruksjonene, kjørte jeg helt blindt, noe jeg egentlig likte ganske god, da det gav en ekstra utfordrerne dimensjon. Men siden de slapp kart over etappene på forhånd virker det som jeg var en av få som faktisk kjørte blindt. At lokale har en "hjemmefordel" er ikke til å komme forbi, men de kunne i det minste ventet til lørdags kveld før de slapp løypene?
Uansett bare småplukk, jeg storkoste meg på Søndag! Godt jobbet til de som arrangerte rittet!
Siden det er Norges Cup bør det kanskje utarbeides et felles reglement for når løypene blir sluppet. Kanskje kan man alltid ha treningsdag på NC-ritt, hvor løypene publiseres lørdag kl. 8 f.eks, evt fredag kveld?
Ser du har vært inne på OSM og tagget stier, bra! Fikk lyst til å teste de ned mot Hyggen.
Ja, har prøvd å tagge etter hvordan jeg husket etappene, så får andre justere om de mener det er feil. Noen av strekkene var enkle, mens andre steder var det bygde bruker og trangt med noen bratte utforkneiker. Er du glad i litt tekniske utfordringer utforbakke, er det litt å prøve seg på syntes jeg.
Enig i at det var et bra ritt med kule løyper og god stemning. Definitivt noe som kan fortsette å inngå i Norgescupen de neste årene.
Jeg er også enig i at det var uklart om rittet var blindt eller ikke. I invitasjonen som de sendte ut kunne man tolke både at det var blindt og at det ikke var det. Uansett så får de nå et år på seg til å rette opp i det
Sitat: Chrstphrsn
Ps. har noen link til bilder som ikke ligger på Facebook siden?