Noen som har erfaring med, eller tanker rundt, denne? Er titan bare fjas, eller kunne det vært en idé å strippe en gammel alu-sykkel jeg har stående og sette delene over på denne? Titan skal jo gi fordeler rundt vibrasjonsdemping, men med 25mm som maks dekkbredde går kanskje litt av gevinsten bort der?
At Matthew "Mudguard" Loveridge har gått over til Cyclist og har lagt merke til Spitfire, er god nok grunn i seg selv til både å lese Cyclist og vurdere Spitfire
Fin ramme. Spenstige kjøreegenskaper. Gjenget BSA krankhus og utvendig kabelføring 31,6 mm setepinne, ikke 27,2, men uansett. Gå for den, Gråstein.
Takk til Jan for å finne tilbakemelding fra eier. Maksimal dekkbredde vil trolig avhenge like mye av felgbredde, utforming av dekket, fleks i hjul og klaring i kalipere som oppgitt dekklaring i rammesettet.
For øvrig håper jeg at du hører fra noen som kan svare på det du spør om, altså titan
Eller ta den helt ut og gå for originalen. I aluminium. Noe for "Vis oss din racer".
Har siklet lenge på å lage ny sommer/hyttesykkel basert på en Spitfire ramme, og nå er rabatten gått fra 45% til 54% ser jeg, og da har man en latterlig billig ramme + gaffel. Som Sepeda sier er det jo veldig standardisert her så lett å bygge på, prosjektet mitt gikk litt i vasken da jeg endte opp med andre utgifter i vår (+ vanskeligere å få tak i komplett gruppe, tenkte en R7000 hadde passet utmerket).
Har selv handlet flere rammer fra Planet-X og har aldri vært noe issue med service der (f.eks ble en stålramme bulket under transport, de ordnet retur og ny ramme uten problemer)
Sjekket prisen nå, og når de trekker fra mva så kommer du ned i £432 (rundt 5200 kr + mva), som gjør at jeg vurderer å bare sikre meg et rammesett "just in case"