Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Snartur innom Ringebu

Snartur innom Ringebu #2709851 04/06/2022 20:42
T
tseval Online OP
Medlem
OP Online
Medlem
T
Jeg kjører forbi Ringebu med sykkel bakpå i morra, og lurte på å gjøre en stopp på veien. Jeg tenkte f.eks enten Svartfjellrunden, https://trailguide.net/7739 eller å sykle inn til flyvraket på Ringebufjellet. Fra hva jeg skjønner er Svartfjellrunden veldig fin stisykling, mens flyvraket virker jo som et artig turmål. Hvis syklingen inn dit også er bra, kan det hende jeg går for det.

Noen som har vært begge steder og kan gi noen tips? Eller er det helt andre steder i Ringebu jeg heller burde prioritere for en par-tre timers stopp?

Re: Snartur innom Ringebu [Re: tseval] #2709856 04/06/2022 22:33
H
Hi-Po Offline
Fersking
Fersking
H
Hei, Svartfjellrunden kjenner jeg ikke til, men turen inn til flyvraket er ganske fin, og vraket i seg selv er absolutt verdt en tur.
Jeg syklet inn dit i fjor, og da tok jeg turen rundt Nyseterkampen inn mot Saubua og derfra rett inn til flyvraket. Returen ble over Jammerdalsbua og ned til Friisvegen.
Siden du kommer med bil hadde jeg tatt utgangspunkt i rasteplassen på Friisvegen, men prøv å ta den stien som tar av fra veien mot Jammerdalsbua noen hundre meter lenger syd mot Øksendalseteren, den er merket rød med highlight på mtbmap (tror den egentlig er mer blå).
Fin tur, men med en del partier med mye løs stein.

Forøvrig så er det noe kick-off greier på Værfast i Ringebu denne helgen for stisykling, så hvis du kontakter dem på Facebook så er det mulig de kommer opp med andre artige ting du kan bli med på, men mulig alt det er fullbooket.

Smestad
Re: Snartur innom Ringebu [Re: tseval] #2709863 05/06/2022 08:14
T
tseval Online OP
Medlem
OP Online
Medlem
T
Fine greier, men da tenker jeg det blir en tur inn til flyvraket i dag. Så kan jeg jo kjøre innom Værfast og ta en kanelbolle om ikke annet. Takk for tips!

Moderator  support