Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reklamasjon Stages

Reklamasjon Stages #2702745 28/03/2022 09:34
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 28
H
Hotvedt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 28
Har en defekt Stages krankarm som er innenfor reklamasjonsretten, men hvor (bakgårds)forhandleren er steil på at dette er « det er en småelektronikk som normalt brukes i all slags vær og forhold, derfor levetiden på den er ikke beregnet for mer enn 2 år, dessverre. ».

Selv er jeg (selvfølgelig) nokså uenig i at en wattmåler kun skal vare i to år.

Noen som har noen praktiske erfaringer med reklamasjon på wattmåler/ noen som har noe relevant noe praksis på dette?

Re: Reklamasjon Stages [Re: Hotvedt] #2702748 28/03/2022 09:55
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 133
H
hmhelland Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Jul 2014
Innlegg: 133
Jeg hadde en "batalje" med Bikeshop, der de hevdet det var ytre skader som hadde ødelagt wattmåleren og at det ikke kunne være reklamasjon. Etter at Forbrukerrådet ble koblet inn ble det løst ganske umiddelbart, og jeg fikk nytt produkt. Forbrukerrådet var ganske klare på at det var 5 år på pedalene iallefall.

https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=255984&Number=2678997

Re: Reklamasjon Stages [Re: Hotvedt] #2702750 28/03/2022 10:05
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
altitude Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
Stages endret til 3 års garanti for noen år siden. Men vet ikke om de har opprettholdt dette. Hadde en gen 1 Stages som sluttet å virke etter 2 1/2 år (2-3 måned før 3 års garantien kom). Sendte en mail direkte til Stages kundedservice og de svarte raskt og var hjelpsomme, men dette var noen år siden. Så om forhandleren ikke vil hjelpe ville jeg ha sendt en mail til norsk forhandler eller direkte til Stages.

Norsk forhandler:
Eleiko Norway AS
PB 606 Skoyen, NO-0214 OSLO
+47 92 65 02 31
daniel.eriksen@eleiko.com

Re: Reklamasjon Stages [Re: Hotvedt] #2702753 28/03/2022 10:11
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 111
H
Hillmar Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Apr 2008
Innlegg: 111
Jeg hadde problemer med høyt batteriforbruk på min Stages gen 2. krankarm. Den var kjøpt brukt på finn.no så jeg hadde ikke kvittering eller en forhandler å forholde meg til.
Tok kontakt direkte med Stages, og etter rask utveksling av info og bilder på mail ordnet de så jeg fikk sendt inn krankarmen. Raskt etter at de hadde mottatt krankarmen fikk jeg beskjed om at feilen var dekket under garanti og at erstattningsprodukt var på vei tilbake til meg.

Har generelt god erfaring med å ta direkte kontakt med produsenten, både ved feil på produkter og om jeg har vært uheldig å ødelagt noe. Veldig ofte viser de litt goodwill og løser saken selv om det ikke faller direkte inn under garantien deres...

Re: Reklamasjon Stages [Re: Hotvedt] #2702766 28/03/2022 11:30
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
thamg Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
Jeg hadde problemer med en Stages generasjon 1. Feilen var kjent, og hadde da av Stages blitt utbedret på gen.2 - den kom gradvis på min enhet, men ble uheldigvis først rapportert 2 år + noen måneder etter kjøp. Gikk meg vill og ble frustrert over dårlig service; litt hos lokal forhandler men mest av alt fra Stages, som på sitt beste foreslo at jeg skulle få 5 % rabatt ved kjøp av ny enhet til villedende pris...
Jeg fant ut at livet er for kort til å krangle med og irritere seg over kjipe folk, og løste det med å kjøpe en annen måler (fra en annen leverandør), og heller benytte anledningen til å disse Stages så ofte jeg kan.

Re: Reklamasjon Stages [Re: Hotvedt] #2702773 28/03/2022 12:01
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Panda Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 3,245
Jeg fikk (for 5 år siden) byttet en gen. 1 til en gen. 2 måler uten noen spørsmål.
Hadde til og med ikke kvittering for den heller.

Dette var direkte hos Stages i USA.

Redigert av Panda; 28/03/2022 12:01.

Moderator  support, Valentino