Jeg har hatt et slikt i noen år og er helt enig i score og vurderinger gjort av terrengsykkel. Et elendig produkt når du har flere sykler, spesielt stisykler men mulig den svært lave prisen forsvarer elendigheten.
I tillegg vil jeg tilføye at plasseringene av klemmene som ikke kan flyttes gjør det utrolig klønete å finne rett vinkel mot sykkelrammer slik at det både tres igjennom rammen til sykkelen innenfor og at syklene blir stående "midt på". Vi har hatt 3 stk stisykler og brukte minst en halvtime med banning, flytting av styre, demontering av flaskeholdere og å legge div i mellom syklene for ikke skrape opp rammer. Skal man ha med landeveissykler går det enklere men også her blir det ørlite negativ stemning. Klemmene er litt for svake og jeg bruker alltid en stropp på den ytterste sykkelen. Vi hadde et tilfelle i fjor hvor en kompis monterte og jeg glemte stroppen. På motorveien oppdaget jeg plutselig å bare se to sykler i speilet. Heldigvis hang den vannrett etter hjulfestene og ingenting var ødelagt :-) Grushelgen på Hafjell kunne fort gått i dass ! Og om du ikke er supernøye med å vaske den rett etter en tur med salt kan jeg fortelle at den lynraskt ruster. Terningkastet 5/10 er i overkant :-(
https://www.terrengsykkel.no/sykkel...elstativ-og-sykkelholder-til-hengerfesteNok en gang en presis test !
Sjekk starten av Erik's fantastiske film med kommentarer om nesten manglende sykler. Han skulle til Hemsedal med kona (trodde han) men ble kidnappet i porten og tatt med til Pellestova og en helg på grus (dessverre på stisykkel da hans grussykkel som vanlig var i ustand). Sjekk også 1:40 ut i filmen, vår Rapha-jålebukk hadde i et svakt øyeblikk tatt på sin splitter nye bukse på vranga (etter noen diskusjoner ble selve skiftingen, inkl bar gubbebak og hysterisk latter under tvil retusjert vekk fra filmen). 50 åringen fikk kake med fyrverkeri på Pellestova, sjekk 3:40 ut i filmen, hvor brydd går det an å bli ? Alt dette kunne gått i dass pga et dårlig produkt (og egen slurv med sikkerhet)
https://www.youtube.com/watch?v=e9uk9a2Rzlc&list=PLge0nwzm0xvkEqabJsJz-1E02HtF6SVV9