Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Har Posten slått seg hardt?

Har Posten slått seg hardt? #2698151 06/02/2022 07:04
J
JoachimV Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
J
Skjer med Posten a? Greit å få med seg nye reduserte satser.

Jeg fikk sjokk når de nylig hadde lansert "mini-Norgespakke" til 70 spenn for 5kg.
Eneste kritikkverdige her er 35x25x12cm når esken dems er 35x35x12cm mulig de har noe på gang der det burde de ha.

Som om det ikke var nok sku jeg bestille en Norgespakke i morges og får jo kaffen i halsen og må trippelsjekke at det stemmer med 129,- (10kg)

PS: prisene oppgitt gjelder nett/app. https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698158 06/02/2022 08:32
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Og det har blitt veldig smidig når man bestiller 10kg pakken. Får QR kode som scannes ved en printer rett ved levering og få ut pakkelapp ICON_SMILE

Men jeg leitet også etter esker her om dagen som går innunder 70kr pakken. Når/om de får QR og pakkelapper med full sporing på disse også istedet for å skrive på "frimerke" så er det gull.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698160 06/02/2022 08:48
J
JoachimV Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
J
Tenker det er greit med redusert sporing hvis det får ned prisen og jeg synes det er helt greit å skrive på "frimerke". Men blir litt dobbeltsjekking for hva f gjør de når folk slurver å skriver feil?

Tips til 5kg så er skoesker gjerne 35x25x12cm. ICON_SMILE

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698168 06/02/2022 10:18
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
De har vel tapt så mye marked til helt hjem at de må.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: Stupfull] #2698221 06/02/2022 20:52
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Stupfull
De har vel tapt så mye marked til helt hjem at de må.

Ligger nok noe der vil jeg tro ja!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698272 07/02/2022 10:08
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Håper de ikke går i samme hølet som PostNord, som bedriver lønnstyveri og innrømmer at det de betaler underleverandørene ikke er nok til å betale riktig lønn. Merker stor forskjell hvordan arbeidsvilkår er hos Postnord kontra f.eks. Posten når jeg får pakker på døra. Postnord: stressa som faen og ikke skikkelig arbeidsantrekk og herpa, gamle biler, mens Posten har uniformer, og er blide og gode biler. Når man på toppen legger på at PostNord har krisedårlig logistikkhåndtering og kundeservice, så vet jeg ikke helt hvorfor folk velger Postnord. Dessverre er det noen som bare tilbyr Postnord. Porterbuddy er også et fraktselskap som ikke betaler skikkelig.

Helt Hjem benytter Postnord til en del transport, så vet hvem jeg heller vil gi pengene mine til hvis jeg har valget.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698286 07/02/2022 10:55
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Både Posten og Postnord har satt ut pakkebokser rett oppi gata her. Foreløpig er det bare Sykkelkomponenter jeg har handlet hos som tilbyr levering der (med Posten), og det fungerer helt prima. Trygt og enkelt, og ingen tjuvradder som bøffer pakka på trappa (inntil de klarer å hacke boksene).

Lurt av SK også, fordi jeg må passe på å handle så mye at det ikke får plass i postkassa. Da går det mye treigere siden Post i kasse kun leveres et par ganger i uka ICON_SMILE

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698372 07/02/2022 18:31
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Postnord sin pakkeboks... Prøvde å få noe sendt dit. Funka ikke, da appen tryna og ba meg om å registrere meg, men jeg kunne ikke registrere meg fordi jeg var registrert. "Løsningen" var at de sendte pakken til hentested 700m unna. Det tok 4-5 dager...

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: baronKanon] #2698407 08/02/2022 06:46
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: baronKanon
Håper de ikke går i samme hølet som PostNord, som bedriver lønnstyveri og innrømmer at det de betaler underleverandørene ikke er nok til å betale riktig lønn. Merker stor forskjell hvordan arbeidsvilkår er hos Postnord kontra f.eks. Posten når jeg får pakker på døra. Postnord: stressa som faen og ikke skikkelig arbeidsantrekk og herpa, gamle biler, mens Posten har uniformer, og er blide og gode biler. Når man på toppen legger på at PostNord har krisedårlig logistikkhåndtering og kundeservice, så vet jeg ikke helt hvorfor folk velger Postnord. Dessverre er det noen som bare tilbyr Postnord. Porterbuddy er også et fraktselskap som ikke betaler skikkelig.

Helt Hjem benytter Postnord til en del transport, så vet hvem jeg heller vil gi pengene mine til hvis jeg har valget.

jeg ser også hvem det er som kjører en del av disse bilene;
mange med kort botid i Norge og som helt klart ikke kan ta (så mange) andre jobber pga språkproblemer

det er usedvanlig simpelt å legge opp til ett løp der direktørene har en grei millionlønn mens de som faktisk gjør jobben får en luselønn de knapt kan leve av Lønnstyveri er ett greit uttrykk

Redigert av Flamini; 08/02/2022 06:47.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698408 08/02/2022 07:04
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Er det virkelig lønnstyveri? Hva skal man betale inkompetente med tilleggsutfordringen i kommunikasjons- og kulturutfordringer?

Det er jo i mange tilfeller arbeide som er betraktelig enklere enn å jobbe i butikk. Om du slutter i porterbuddy kan ca hvem som helst annet menneske med førerkort ta over jobben din og være produktiv i løpet av en dag eller to. Det er jo ikke slik for direktørjobben, som krever helt andre egenskaper og skillset.

Skulle direktøren og sjåføren byttet jobb og lønn? Ville det gitt bedre produktivitet? Eller ville de umiddelbart bli utkonkurrert av noen som fokuserte mer på produktivitet?

Samfunnet kan/bør/må legge opp mange mekanismer for å jevne ut forskjeller og fjerne urettferdighet, men når man går løs på produktiviteten kan man være sikker på at det ikke direktøren som kommer dårligst ut (i absolutte størrelser).

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: baronKanon] #2698409 08/02/2022 07:15
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E

Postnord er en grunn til å velge en annen nettbutikk, helt enkelt, og det håper jeg nettbutikkene snart skjønner for jeg er neppe alene. Postnord pick-up-point kan være grei nok, til nød, men postnord til postkasse eller på dør feiler oftere enn det lykkes. Nettbutikken med kun PostNord handler jeg ikke hos lenger.

Forøvrig artig å se at Morgenlevering, som jeg innimellom benytter, fra nå av riktig å si tidligere benyttet, også er i ferd med å grave seg litt ned i gjørma - jeg antar av samme årsak. Mulig det er avissbud e.l. som frakter for de, men når "morsdagen" er åpen i 3 minutt før det er fullbooka så skaper det utelukkende irritasjon. Siste 3 ganger har jeg heller ikke fått alt, en gang ingenting.

Leveringpresisjon er en kvalitetsfaktor det er verdt å betale litt ekstra for.

Redigert av eOpseth; 08/02/2022 07:16.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698412 08/02/2022 07:23
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Posten er ikke akkurat feilfrie, de heller.
Jeg sendte en pakke i retur til en nettbutikk i Oslo i november 2021, den kom frem i februar 2022 etter å ha vært gitt ny adresselapp, blitt erklært tapt, gjenfunnet osv. Mirakuløst at den var hel, tenker jeg.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2698413 08/02/2022 07:30
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Absolutt ikke, men de lykkes oftere er min erfaring.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: baronKanon] #2698416 08/02/2022 08:06
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N

Godt poeng!

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731769 18/04/2023 07:36
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Helt Hjem seiler opp som min nye nemesis hva pakkefrakt angår. Ikke kan jeg sende noe med Helt Hjem, da de ikke klarer å skille på henting ved dør eller henting ved postkasse (og postkasse fungerer ikke for min del), men nå har Finn begynt å benytte Helt Hjem hvis man kjøper noe såkalt "Fiks ferdig". Det siste nå er et par dekk som hittil har brukt 7 dager på å flytte seg fra Sandnes til Vestby. Ikke kan sporingen estimere når pakken skal være fremme heller (som Posten gjør).

Hyseklask!

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: parob] #2731771 18/04/2023 07:50
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: parob
Helt Hjem seiler opp som min nye nemesis hva pakkefrakt angår. Ikke kan jeg sende noe med Helt Hjem, da de ikke klarer å skille på henting ved dør eller henting ved postkasse (og postkasse fungerer ikke for min del), men nå har Finn begynt å benytte Helt Hjem hvis man kjøper noe såkalt "Fiks ferdig". Det siste nå er et par dekk som hittil har brukt 7 dager på å flytte seg fra Sandnes til Vestby. Ikke kan sporingen estimere når pakken skal være fremme heller (som Posten gjør).

Hyseklask!

Kjøpte noe med finn.no fiks ferdig og fikk valget mellom posten og helthjem, valget ble såklart Posten. Likevel er jeg avhengig av at selger gidder levere den jævla pakka da...

Redigert av RazeFaze; 18/04/2023 07:50.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731772 18/04/2023 07:52
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Helt Hjem har funka ganske bra for oss ifm Finn-salg. Men jeg passer alltid på å velge levering på innleveringssystem. Stoler ikke på postkassehenting etc.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731797 18/04/2023 10:24
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Helt hjem er helt bånn i bøtta, spør du meg. Fikk for første gang en kinapakke levert med Helt hjem, og den brukte vel nesten like lang tid i Norge som fra Kina. Ikke kom den helt hjem heller, den måtte hentes på nærmeste Circle-K.

Møkkaselskap.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731820 18/04/2023 18:56
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Ikke glem all stjælinga av pakker utført av folk som følger etter bilene...
Bruker aldri Helt Hjem!

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731846 19/04/2023 07:52
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Shit, skjer det i Norge også?

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731852 19/04/2023 08:07
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Pakken min ble heldigvis ikke stjålet. Den lå på dørstokken i dag tidlig. Så alt OK, det tok bare lang tid (8 dager) og litt under pari sporing underveis.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731891 19/04/2023 12:40
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
I følge helthjem.no har jeg sendt ca 40 pakker fra postkassen min. Aldri opplevd problemer.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731892 19/04/2023 12:44
tron Offline
Besatt
Besatt
Postkasselevering styrer jeg unna. Nabolagssidene på FB er fulle av innlegg fra folk som savner pakker som er levert i postkassa.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2731906 19/04/2023 17:51
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
De burde endre navn på tjenesten til Ikke Helt Hjem, eller Nesten Helt Hjem, eller Ganske Nærme Helt Hjem Ish..

Ganske håpløst å få pakke levert hjem til Fagerstrand når den må hentes på Extra Sofiemyr.
Det er 27,5 km og 25 minutter med bil hver vei, det er godt under elendig levert, spør du meg.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: jaknudsen] #2731918 20/04/2023 05:54
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jaknudsen
I følge helthjem.no har jeg sendt ca 40 pakker fra postkassen min. Aldri opplevd problemer.

Jeg skulle sende et par snowboardstøvler med HeltHjem, og ved opprettelse av hentingen står det at pakken kan settes på dørstokken eller legges i postkassen. Når jeg da ble ferdig med siste steg i bestillingen og betaling, så står det at den må legges i postkassen (fikk ikke valg om dørstokken lengre). Postkassen vår står langs et felles postkassestativ ute ved veien, og den har lås (ikke at vi hadde fått et par snowboardstøvler inn i den uansett). Jeg måtte bare balansere pakken oppå lokket og håpe at ingen klåfingrede gikk forbi i løpet av natten, som heldigvis gikk bra i dette tilfellet.

Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: Ripen] #2731926 20/04/2023 07:08
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Ripen
De burde endre navn på tjenesten til Ikke Helt Hjem, eller Nesten Helt Hjem, eller Ganske Nærme Helt Hjem Ish..

Ganske håpløst å få pakke levert hjem til Fagerstrand når den må hentes på Extra Sofiemyr.
Det er 27,5 km og 25 minutter med bil hver vei, det er godt under elendig levert, spør du meg.

Det er lenge siden tjenestens navn og faktisk funksjon var lik. Nå er det bare et produktnavn og sier lite om "helt hjem" ... man må jo gjerne veldig "helt hjem" eller levert på postibutikk ellerno.

Så egentlig sitter vi igjen med et særdeles misvisende merkenavn som ikke sier noe om produktet de faktisk leverer.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2732000 20/04/2023 18:39
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
For oss som bor i villa fungerer helt hjem strålende. Pakkene legges i postkasse og pakker inn legges også der. Helt topp.

Div. sportsremedier ...
Re: Har Posten slått seg hardt? [Re: JoachimV] #2732339 25/04/2023 11:15
Husky Offline
Entusiast
Entusiast
Eg har ein teori om at Helt hjem fungere betre by enn i distrikta. Hjå oss er det avisbud som hentar pakke. Dei kjem ca anna kvar dag. Når dei i tillegg ikkje "finn" pakken, kan det fort ta nokre ekstra dagar.
Dersom PostNord er innvolvert, kan leveringstida bli ekstra lang. Rekorden er 1 månad frå Sogn til Tromsø (lagt i postkasse 17.feb og framme i Troms 18.mars). Normalt går det 8-10 dagar med Helt hjem.. Dette går om det ikkje er noko hast, men nok til å velge Posten i staden for.

Sig

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå