Ønsker konsistent og lik wattmåling både på sommer og vinter, samt å slippe usikkerhet på om rulle er riktig kalibrert. Er det noen som har (gode) erfaringer i å overstyre smartrulla med wattmåling fra pedal eller krank?
Jeg har gode erfaringer med dette, men det er annet utstyr og annet program.
Assioma pedaler brukt på Tacx Flux og senere Kickr Core. Brukt i Trainerroad og Zwift.
Begge steder fungerer det fint med å ha pedalene som kilde, men trainerroad har vistnok jobbet en del for å få deres powermatch til å fungere bra. Denne var ikke så bra før. Egentlig ingen forskjell på hvordan det funket med Flux eller Core men Fluxen hadde sine egne problemer som hovedsaklig skyldtes smalt effektbånd for erg, slik at jeg måte bruke girene ved store endringer i effekt f.eks mellom drag og pauser på 4x4.
Jeg har såvidt brukt Wahoo systm før da det het sufferfest og mener å huske at jeg også der brukte pedalene som kilde og at det fungerte greit. Jeg setter en femmer på at det er flow-rulla di som er treg å regulere og at dermed kommer i noen rare feedback-sløyfer som roter ting til.