Jeg kjøpte disse for en måned eller to siden på Prix, for 18,90:
Freds polarsock
Jeg har ikke etiketten til dem lenger, men jeg mener å huske de er 100% polyester/fleece og 0% ull, er ikke helt sikker, dog.
Til sykling nå på vinteren synes jeg disse er like bra som de tykke Ulvang-sokkene jeg har, som kostet 10 ganger så mye. Dvs de er like varme.
Faktisk er Freds-sokkene å foretrekke, fordi de tørker på et blunk. Jeg vasker alt unntatt hansker hver dag, og Ulvang-sokkene er det eneste som ikke rekker å lufttørke når det henger på badet over natta. Freds-sokkene tørker til og med når de henger på jobben, så de er tørre når jeg skal hjem. Hvis de ikke er klissvåte, da.
Vaskes med vanlig vaskepulver kan de også, og tørketromles, uten at de krymper.
Til mer fotaktive idretter kan det godt tenkes de blir litt uformelige, Ulvang-sokkene er jo utrolig gode på passform.
Men siden de er like varme og tørker fortere, anbefaler jeg Freds-sokkene til vintersykling.
Dette er selvsagt basert på en høyst subjektiv opplevelse av egen bruk av sokkene, og det er fint om andre som mener noe annet om disse kan komme med det.
Så dette kan jo være et gavetips til brødre o.l., hiv etiketten og fortell at en del mener at disse er minst like gode som Ulvang-sokker...
Hilsen Njål