Takk for tilliten, Lars, men jeg har sett mest på de tynneste og mest tettsittende regnjakkene for landeveissykling - med dertil hørende kompromiss mellom vanntetthet, pusteevne og slitestyrke.
Tenker at trådstarter ser etter noe som er hakket mer solid, mindre tettsittende og kanskje attpåtil med hette, gjerne i retning av Alpers favoritt
Gore C5 GTX Active Hooded Jacket, etterfulgt av
C5 GTX Trail Hooded Jacket og nå kanskje
Endure? Finnes flere alternativer.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=116025&filename=Circles.jpg)
Gore opererer altså med tallangivelse av hvor sykkelspesifikk og tettsittende jakkene er, med C7 som råest, C5 som en gyllen middelvei og C3 som praktisk og ledig. Her for enkelhets skyld sammenliknet med Dantes ni sirkler av helvete, hvorav sjette til niende (kjettere, voldsmenn, bedragere og forrædere) som kjent ligger i byen Dis. For bikepacking anbefales det ikke noe dypere enn sirkel fire, som jeg tror tilsvarer C5.
Verdt å merke seg at flere av de kjente merkene bruker forskjellige varianter av Gore Tex i sine regnjakker. Da kan det tidvis lønne seg å heller gå rett til kilden hos Gore.
Ellers tenker jeg at de mer pendler- og turrettede regnjakkene fra f.eks.
Endura og
Agu er verdt et blikk.
Men egentlig håper jeg at trådstarter vil følge det gode sporet han er inne på, og velge
Showers Pass. Har merket meg at disse har fått meget god omtale, bl.a. i
Road.cc sin test av Showers Pass Elite 2.1 (5 stjerner og 10/10!). Da kan han være prøvekanin for oss andre

Ellers gir jeg selvsagt full støtte til Fluo BANG og reflekser. Knall farger gir synlighet på grå dager, mens reflekser gir synlighet i mørket. Ugh.