På dette forumet er det mange som har sterke meninger om det meste, mer eller mindre velbegrunnede. Hva med en tråd som bare baserer seg på det helt subjektive, enten man liker mora eller dattera , bare gulpe opp ?
Mine mest irriterende tv-reklamer er : 1. Alle One Call -reklamer 2. Coop Extra med disse to teite «sparegubbene». Muzaken er like jævlig.
Ah. godt å få det ut ..
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Dette er det garantert blitt forsket mye på, så jeg lurer på: når blir det for mye? F.eks One Call, de kjører jo på med så mye reklamer at jeg overhode ikke velger de om jeg skulle kjøpt mobilabo. Antar at jeg ikke er den eneste.
På dette forumet er det mange som har sterke meninger om det meste, mer eller mindre velbegrunnede. Hva med en tråd som bare baserer seg på det helt subjektive, enten man liker mora eller dattera , bare gulpe opp ?
Mine mest irriterende tv-reklamer er : 1. Alle One Call -reklamer 2. Coop Extra med disse to teite «sparegubbene». Muzaken er like jævlig.
Ah. godt å få det ut ..
Jeg mister besinnelsen jevnlig når det kommer en OneCall-reklame på. Virker som om konseptet ER å være irriterende.
Heldigvis har måten vi bruker TV-en på endret seg kraftig, så vi ser aldri på kanaler "live". Så vi får stort sett alltid spolt forbi reklamene.
Har vel ikke sett direkte sendt TV på 10-15 år. Så å se reklame er ren underholdning for meg på YT. Mange gode forslag her inne skjønner jeg. Keep 'm coming!
Husker for øvrig ennå radioreklamen fra Bislett Bilutleie fra 90-tallet, DEN var irriterende.
TV-reklame blekner i forhold til radioreklame. Radioreklame er direkte trafikkfarlig. Lobbyen til Helvete har radioreklame spillende på repeat. fy flate som jeg hater radioreklame.
Spesielt når det skal være så jææææævla jovialt og trivelig. Eller "morsomt"....fy faen. Jeg spyr.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
TV-reklame blekner i forhold til radioreklame. Radioreklame er direkte trafikkfarlig. Lobbyen til Helvete har radioreklame spillende på repeat. fy flate som jeg hater radioreklame.
Spesielt når det skal være så jææææævla jovialt og trivelig. Eller "morsomt"....fy faen. Jeg spyr.
Vet ikke hva det er, men får en følelse av at du ikke er så stor fan av radioreklame??
Har vel ikke sett direkte sendt TV på 10-15 år. Så å se reklame er ren underholdning for meg på YT. Mange gode forslag her inne skjønner jeg. Keep 'm coming!
Husker for øvrig ennå radioreklamen fra Bislett Bilutleie fra 90-tallet, DEN var irriterende.
Minner meg om i gamle dager da jeg kasta ut Tv-en etter å ha sett reklame for Paradise og Date me & my mother eller noe slikt vas. Dette var før internett var så altoppslukende osm det er nå sa da var det sjelden jeg fikk noe særlig visuell input utenom DVD. Dro ofte med en kompis på kino, og han ble lettere satt ut av at jeg fant reklamene så hysterisk underholdende...
Ovenfor i denne tråden er kommersielle "reklamer" omtalt. Plagsomme sådanne. Har forståelse for det syspunktet. Noen av disse plager også meg, ikke sjelden OneCall-reklamene. Har OneCall abonnement selv nå, men det skal snart opphøre, ikke minst pga de plagsomme tv-annonsene derfra.
Noe som irriterer meg kanskje mer enn annonseringer for firmaer er annonseringen for egne programmer, være det seg TV2 eller NRK, ikke minst det siste. Programoversikten for disse kanalene er tilgjengelig et tastetrykk eller to unna: Hvorfor må NRK forhånds-presentere sine programmer i det uendelige, opptil uker før programmet eller serien kommer på TV? NRK er skatte-seddel finansiert av skattebetalere, ingen grunn til å plage seere med et overdrevet antall forhåndsannonseringer av egne programmer... Det er anstrengende. Innrømmer at vi også i økende grad ikke lenger ser TV live, men gjennom Apple-TV. Da spoler vi over annonseringene... :-) Kan noen fortelle meg årsaken til at NRK har en stab på minst 14 heltidsansatte som fabrikkerer forhåndsannonseringen av programmer derifra?
Når så jeg Dagsrevyen sist? Må være mist ett år siden.
Re: Mest irriterende TV-reklamer ?
[Re: Tex]
#268453711/10/202119:39