Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mekkestativ for aero setepinne?

Mekkestativ for aero setepinne? #2664880 21/05/2021 13:08
P
Parkert Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
P
Feedback Sports "Sport Mechanic" er et av de få mekkestativene det er mulig å oppdrive her til lands om dagen. Kan noen fortelle meg om det er mulig å feste en 2021 Giant TCR, med sin semi aero setepinne, i denne klemmen? I følge produsenten bør man helle kjøpe Sprint-versjonen, men jeg vil ha et der jeg slipper å demontere forhjulet.

Og hvorfor er det ikke mulig å oppdrive en Park Tool PCS-10 i hele Norge?

Re: Mekkestativ for aero setepinne? [Re: Parkert] #2665134 23/05/2021 17:42
F
fivestage Offline
Fersking
Fersking
F
Jeg valgte å ikke gå for Feedback Sports pga. klemmeløsningen. Jeg har ikke prøvd noen av versjonene, men tok ikke sjansen pga. diverse tilbakemeldinger på nett og at en forhandler av FS her jeg bor ikke bruker lignende klemmer og ikke hadde erfaring med FS uansett.

PCS-10 er/var bestillingsvare på Park Tools Europalager. Mener å huske det er forventet levering i juni eller juli. Bikester hadde det på lager forrige uke, så det kan være noen forhandlere med norske nettbutikker som har noen på sitt eget lager enda.

Et alternativ er PRO sitt PCS-10-lignende stativ, bl.a. på lager her hos atredo (aner ikke om atredo er en grei nettbutikk).

Det stativet og medfølgende klemme har null problem med aeropinner eller andre litt eksotiske varianter, som f.eks. Ergon CF3 Pro Carbon

PRO-stativet er tilnærmet likt PCS-10, med unntak av at det ikke er en pute på gripearmen for å henge sykkelen fra setet hvis du bare skal løfte sykkelen opp fra bakken.
Maks sykkelvekt er noe lavere på PRO-stativet (30 kg). Henger en elsykkel med krankmotor på stativet mitt et par ganger i uken og den veier omtrent 25-30 kg. Det fungerer svært godt, selv med to, ett og null hjul festet i rammen.

Re: Mekkestativ for aero setepinne? [Re: Parkert] #2665138 23/05/2021 18:24
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: Parkert
Og hvorfor er det ikke mulig å oppdrive en Park Tool PCS-10 i hele Norge?

Ser at PCS-9, som også tar aeroformet setepinne, er til salgs på Finn (i Oslo, vet ikke hvor du bor).

Har det samme selv. Solid og enkelt.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå