Ok, hvem skal ha ny Scalpel ?
Liten oversikt på forsiden her, noen av syklene kommer inn i butikker før sommeren (carbon 3 og 4), mens de som er mest aktuell for min del (Hi-mod 1 og carbon 2 ) kommer i juli. Tror jeg skal ha ny (har 2017 modell), men ikke helt bestemt meg enda. Er carbon 2 som er mest aktuell for meg. Har jeg skjønt det riktig så veier den 10.7 kg ut av boksen str M, som jeg tror er det samme som min 17 mod carbon 1. Begge de er "ikke hi-mod" ramme, men tror 21 rammen veier fort 200 gr mindre en 17 rammen i "ikke Hi-mod" variant (samme forskjell i Hi-mod). Kommer med alu Ocho og ikke carbon, mens min nåværende har Carbon Lefty, vet ikke vektforskjellen mellom gamle lefty og Ocho, men stor forskjell mellom carbon og alu Ocho, nesten 300 kr. Det er samme hjul på hi-mod 1 og carbon 2. Okke som har jeg ikke tenkt å brekke banken for bytte av rittsykkel i et år med i beste fall få terrengritt. Men her jeg bor (Elverum) er rittsykkel jevnt over morsommere en grovere stisykkel så brukes jo mer en bare på rittbasert sykling/trening. Har også styre/sete/setepine som er naturlig å bytte til.
Redigert av Oddefa; 25/05/2020 10:13.