Grattis, den er kjempeflott, og som nevnt lilla Supersix er IKKE kjedelig ! !
(ja jeg ville tatt av det klistremerket selv om jeg har noen jåleklær i skuffer & skap fra den kanten, eller la merket stå på og kjøp den shortsen med plass til banan i lommen på låret :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Grattis, den er kjempeflott, og som nevnt lilla Supersix er IKKE kjedelig ! !
(ja jeg ville tatt av det klistremerket selv om jeg har noen jåleklær i skuffer & skap fra den kanten, eller la merket stå på og kjøp den shortsen med plass til banan i lommen på låret :-)
Fargen er kul, merkene er fjernet og jeg har begynt arbeidet med å plukke ved avstandsringer. Det siste er litt klønete siden jeg må erstatte de jeg fjerner med vanlige runde over stemmet og de har jeg ikke nok av.
Det finnes absolutt lager til campa og pf30a, de er bare styggdyre.
Så jeg snurten av en ikke kjedelig lilla flyvemaskin med en Rapha jålebukk på toppen, lørdag formiddag i Vestby ? Kom litt brått på ellers skulle jeg foreslått et bilde ved siden av min pene og blanke lilla-glinsende CAAD12. Fikk en smell i en carbonfelg men kom meg videre med slange. Innvendig ser felgen «nesten» hel ut men utsiden er flisete og ødelagt.
Så jeg snurten av en ikke kjedelig lilla flyvemaskin med en Rapha jålebukk på toppen, lørdag formiddag i Vestby ? Kom litt brått på ellers skulle jeg foreslått et bilde ved siden av min pene og blanke lilla-glinsende CAAD12. Fikk en smell i en carbonfelg men kom meg videre med slange. Innvendig ser felgen «nesten» hel ut men utsiden er flisete og ødelagt.
Haha, dette var nok ikke meg, hadde det vært meg hadde det ikke kommet brått på for det går skikkelig sakte om dagen. Har knapt fått testet den utover noen turer med unga. Så langt ser det derimot ut som om vi kan bli gode venner.
Kjipt med mosa felg - hvordan er garantiordningen på Cannondale egentlig?
Ja jeg hadde litt lavt trykk, pleier det på langtur (ble 21 mil i Østfold) og i lav fart traff jeg en helt skarp kant over en bro så flisene og guffa sprutet. Cannondale har kalas garantiordning på ramme men felger ? det vil i såfall overraske meg...
Huff, føler med deg Emil. Holdt på å gå på en lignende smell i forrige uke, skulle hoppe over en høy og skarp fortauskant ute ved Slependen men bomma stygt på timingen og dundra bakhjulet rett i kanten. Rulla videre og etter noen hundre meter kjente jeg at det var lite luft i bakhjulet. Etter forsøk på oppumping ble det tydelig at det sivet ut luft mellom felgkant og dekk på et punkt, og det var ikke nok flytende sealant inne i dekket til å tette det. Forsøkte deretter å sette i en slange, men det var plent umulig å løsne på tubeless-ventilen med håndmakt, så da var det rett på bussen hjem, gitt.
Huff, har begynt å sykle med en liten tang pga akkurat det og alt knot i Ultrabirken hvor hele bakskifteren ble knust og påfølgende mekking. Den eneste utvekslingen jeg fikk til å spille var 30 foran og 36 bak de siste 4 milene.
Men tilbake til temaet i tråden, vi må få et bilde av Supersix’n i fruens nye sofa :-)
Men tilbake til temaet i tråden, vi må få et bilde av Supersix’n i fruens nye sofa :-)
Både Campa-deler og ny sofa er i bestilling sammen med nytt stem. Har også kjøpt et nytt styre som jeg håper blir riktig, hadde funnet det perfekte styre i et originalt Cannondalestyre, men det ble med på forrige salg og finner ingen som har det. Ble light-varianten av Campa-konvertering (11-delt), syns HG-kranken er for fin til å ditche og sparer meg både mye feiling, tid og penger.
Må sykle litt mer før jeg tør å kappe kronerøret og må nok jobbe litt med vinkler på både det ene og det andre.
Alt i alt min verste skrujobb noensinne. Innvendige vaiere og slanger er herkete og oppdaget underveis at det manglet både støvdeksel og avstandsskive på kranklageret fra butikk. Godt jeg hadde noe å slakte så jeg ble ferdig.
I tillegg er det følgende avvik fra original: - Zipp styre (litt usikker på om vi blir bestevenner) - 3T stem (120 mm) - Vittoria Corsa 28 mm (fordi den kom med 25 originalt og jeg hadde dekkene liggende) - Gammelt Specialized Toupe sete (skal byttes) - King cage flaskeholdere i stål - Krank byttet fra 172.5 mm til 175 mm med Stages
Jeg må si jeg foreløpig er fornøyd. Jeg har savnet den forrige Supersixen med Campa, denne er en mer moderne versjon av den gamle...