|
Movescount, Training peaks og Todays plan
|
Movescount, Training peaks og Todays plan
27/04/2019 13:52
|
etengesdal
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Så, som Suuntobrukere sikkert har fått med seg har Suunto planer om å fase ut Movescount med den nye Suunto appen. Dette har fått meg til å vurdere min lojalitet til Suunto og deres movescount. Jeg har i 4 år nå brukt Movescount som min treningsdagbok og har vert strålende fornøyd med det. Når jeg i fjor kjøpte ny klokke, kjøpte jeg i store grad ny Suunto pga av denne siden. Når de nå skal bytte vurderer jeg å bytte over til Training peaks eller todays plan i stede (disse er støttet av Wahoo elemnt som jeg bruker når jeg sykler). Spørsmålene som dukker opp er da:
- Noen som vet om en måte å få lastet over alle filene mine fra Movescount til en av disse platformene enkelt? JEg vet hvordan jeg gjør det med en og en, men det blir tungvint med over 1000 filer. Jeg har samtidig lyst til å ta de med meg inn på en ny platform. - Noen som har erfaring med todays plan vs Training peaks? Hva er å anbefale? Liker å nerde litt etter en god hardøkt å se på puls og wattkurver osv. Liker også å enkelt kunne sammenligne det jeg har gjort i år kontra i fjor. Dette fungerer meget bra i Movescount, men er ganske ræv i Suunto appen for å si det som det er.. - Suunto sier de skal flytte alle gamle filer over til Suunto appen fra Movescount, men vet noen om de har planer om å komme med en internett versjon eller er det bare app? visse ting er bedre å gjøre på en data.
|
|
|
Re: Movescount, Training peaks og Todays plan
[Re: etengesdal]
28/04/2019 07:37
|
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Kan ikke hjelpe deg med å synkronisere med TrainingPeaks. Ganske irriterende ja. Her blir det Garmin igjen. Nye Suunto-appen lar meg jo ikke eksportere filene som gpx en gang. Har blitt et salig rot med de første filene på Movescount og de siste filene på Suunto-appen.
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
29/04/2019 12:19
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Vet ikke hvordan det er nå, men før var det bare betalversjonen av TP som kunne importere gamle økter. Du har i såfall muligheten til å ta en prøveperiode å få henta inn all treningsdata så kan du om du ikke ønsker å benytte deg av de ekstratjenestene som betalversjonen gir gå over til gratisversjonen når prøveperioden er over. De gamle dataene blir værende.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
30/04/2019 18:53
|
etengesdal
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Ser sports tracker(som er desktop versjonen av Suunto appen) laster opp alle gamle økter fra movescount, minuset er at SportsTracker virker til å være mer for fitnesverden enn de som benytter seg jevnlig av treningsdagbok...
|
|
|
13/06/2019 19:54
|
Børre Grop
Entusiast
|
Entusiast
Movescountappen syns eg var heilt ræva, vurderte å kutte Suunto pga den. Då eg testa suuntoappen i starten var heller ikkje den særleg bra, men syns den er ganske bra nå. Brukar fortsatt movescount på dataen, men skal den nettsida utgå også? Syns den fungerar ganske bra eg da... Har ikkje brydd meg med å føre over filer mellom appene då eg alltid har lagt inn alle filer på movescount-nettsida i tillegg til appen då appen var så ræva.
Don´t die without scars. More speed, more airtime, more fun!
|
|
|
[Re: Børre Grop]
14/06/2019 18:24
|
erlingba
.
|
.
Movescount appen funka iallefall. Prøvde Sunnto-appen litt og den var ganske mangelfull. Mange funksjoner som den ikke støttet mot min Ambit3, blant annet valg av varslinger fra telefon, og synkronisering virket bare av og til. Så lenge jeg får synkronisert mot Strave klarer jeg meg med Movescount, så får jeg eventuelt se hva som skjer når den slutter å virke.
|
|
|
11/09/2020 14:01
|
gabbar
Entusiast
|
Entusiast
Fikk spm igår, i suunto appen, om jeg ville importere aktivitetene fra movesCount.
|
|
|
14/09/2020 20:54
|
olip
Entusiast
|
Entusiast
Hvis du vil ha noe som kan bli litt nerdete, og foretrekker å gå i dybden på en data i stedet for på en mobil burde du teste ut Golden Cheetah. De har også muligheter for å importere så og si alle mulige formater. https://www.goldencheetah.org/
|
|
|
|
|
|